Gå til innhold

Selge spill hos Spiderman

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva Spiderman kjøper brukte spill for. Har pent brukete versoner av Toca race Driver, spider-man the game og Resident evil code veronica X. Hva burde jeg eventuelt kreve?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke selg spillene hos spiderman. Du kommer til å få dårlige prisen for spillene dine uansett hvor pent brukte de er. Har gjort det før jeg også, fikk aldri mer 100kr-150kr spillet. Selg de heller på finn.no eller bruktmarked.no, du vil garantert få en bedre pris der.

Skrevet

Spiderman er som regel kjipe på dettepunktet. De er veldig pripne på hva de vil ha. Betaler deg ingenting og selger dem dyrt. Jeg har vært innom et par ganger, etter noen dårlige spillkjøp, og prøvd meg. Har snudd hver gang.

En gang jeg var innom, hadde jeg med meg noen gamle spill (The Reap og Postal). Disse ville dem ikke ha, grei sak det i grunne. Jeg spurte om dem kunne kaste dem for mag, ja det var greit.

Var innom et par dager etterpå, og der stod spillene i brukthylla, til salgs... Kjipe jævler... :thumbdown:

Da ble det slutt på Spiderman for min del (pluss at de aldri svarer på mail)

:hrm:

Skrevet

Er det ikke ett fett for deg om de tjener 50 kroner på noe du bare skulle kaste allikevel? De tok seg jo bryet med å avhende deg spillene du ikke ønsket. Tok sikkert ikke fullpris for disse spillene.

Men når det er sagt så har jeg selv en historie om spiderman :

Det var en gang en spillbutikk som lå i nærheten av Grensen.(i Oslo, den hadde en sånn london-subway logo, sikkert noen som husker den!) Dette var en skikkelig bra spillbutikk, drevet av folk som turte å ta inn spill som kanskje falt litt utenom mainstream markedet og til helt greie priser (les: billigere enn Spiderman). Dette kunne jo selvfølgelig ikke gå i lengden og de måtte legge ned. De hadde da et konkurssalg, og her kommer mitt horn i siden til Spiderman inn. Rett etter åpningen av konkurssalget kommer det en ansatt fra Spiderman inn i butikken med lomma FULL av penger og kjøper det meste av det som er lagt ut for salg, bare for å ta det med ned i Kirkegata og Spiderman for å så prise det opp i skyene der! Snakke om råtten moral!

Greit nok, butikken hadde blitt nedlagt allikevel, de fikk jo tross alt like godt betalt av Spiderman som de ville ha blitt av den vanlige gamer. Problemet mitt er bare at Spiderman ikke kunne sitte og se på at noen få stakkarer sikret seg noen spill til en hyggelig pris...

Dette er sikkert snart 10 år siden, men det henger veldig igjen for min del!

Skrevet
Er det ikke ett fett for deg om de tjener 50 kroner på noe du bare skulle kaste allikevel? De tok seg jo bryet med å avhende deg spillene du ikke ønsket. Tok sikkert ikke fullpris for disse spillene.

Det er ikke pengene det står på, men at de først sier at dette er noe de ikke kan selge, og så selger det det... det er for dårlig...

Tror jaggu de skulle ha 100.- pr. stykk også...

:thumbdown:

Skrevet

Hei,

Jeg har jobbet på Spiderman i et par år (kirkegata). Siden det er noen år siden jeg sluttet der, ser jeg ikke på det som noe problem å uttale med i denne diskusjonen.

Dersom du ønsker å selge et spill vil du HELT klart få betydelig mer for det dersom du selger det på finn.no / gibud.no eller QXL.no. Vi betalte kun lommerusk når kunder solgte sine spill til oss (jeg husker bla. et kunde som kom inn med 3 nintendospill som var kjøpt nye 2 mnd. i forveien, han fikk 170,- kr av oss og aksepterte det utrolig nok ....).

Men, dersom du har eldgamle spill som bare ligger og støver, kan det alltids være greit å ta en prat med gutta på spiderman så kanskje du får noen få kroner for de!

Skrevet (endret)
Men når det er sagt så har jeg selv en historie om spiderman :

Det var en gang en spillbutikk som lå i nærheten av Grensen.(i Oslo, den hadde en sånn london-subway logo, sikkert noen som husker den!) Dette var en skikkelig bra spillbutikk, drevet av folk som turte å ta inn spill som kanskje falt litt utenom mainstream markedet og til helt greie priser (les: billigere enn Spiderman).  Dette kunne jo selvfølgelig ikke gå i lengden og de måtte legge ned.

Ah, gode gamle Actionstation.

Grunnen til at Actionstation hadde gode priser var at eieren kjørte bil til Sverige, kjøpte de spillene han skulle ha til innkjøpspris der og smuglet de med seg til Norge for å ikke betale moms på spillene. Kriminelt, med andre ord. Det er en grunn til at kemneren stengte butikken og at eieren ble arrestert.

Det finnes mange gode historier om Actionstation, om ansatte som aldri fikk lønn og ukentlig ble folk sagt opp på dagen når eieren var i dårlig humør.

De hadde da et konkurssalg, og her kommer mitt horn i siden til Spiderman inn. Rett etter åpningen av konkurssalget kommer det en ansatt fra Spiderman inn i butikken med lomma FULL av penger og kjøper det meste av det som er lagt ut for salg, bare for å ta det med ned i Kirkegata og Spiderman for å så prise det opp i skyene der! Snakke om råtten moral!

Hva har dette med dårlig moral å gjøre? Det er jo bare god forretningssans.

Endret av Pastor Lorentzen
Skrevet
Men, dersom du har eldgamle spill som bare ligger og støver, kan det alltids være greit å ta en prat med gutta på spiderman så kanskje du får noen få kroner for de!

Det er et marked for eldgamle spill også. Personlig holder jeg på å bygge opp en solid samling av alle de gode spillene jeg aldri hadde råd til i mine yngre dager.

Finn.no/QXL > Spiderman.

Skrevet

Det er et marked for eldgamle spill også. Personlig holder jeg på å bygge opp en solid samling av alle de gode spillene jeg aldri hadde råd til i mine yngre dager.

Finn.no/QXL > Spiderman.

Helt enig, er bra og se at mange kommer ut i "billig utgaver" har handlet endel klassikere nå jeg.

Mitt tips til trådstarter er og selge det over nettet.

Skrevet
Hva har dette med dårlig moral å gjøre? Det er jo bare god forretningssans.

Dårlig moral og god forretningssans går veldig ofte hånd i hånd ;)

Skrevet (endret)

Personlig holder jeg på å bygge opp en solid samling av alle de gode spillene jeg aldri hadde råd til i mine yngre dager.

hehe, samma her !

Jeg skal igang med å kjøpe opp gamle spillmaskiner (C64, Atari, etc) og spill, har planer om å plassere de i et stilig skap med glasshyller og lys på hver enkelt hylle.

Har allerede børstet støv av den gode gamle NES'en min og funnet fram den første gameboy'en jeg fikk (den store klumpete hvite betongklossen).

Classics !!

Edit ; skriveleif's !!

Endret av Digitize
Skrevet (endret)

Var innom i går, her er tilbudene jeg fikk. Jeg ombestemte meg og vill ikke Selge Resident Evil. Men spiderman the game ville de gi meg 100kr for og Toca race Driver 50kr. Pluss at det var penger som mådte byttes inn i spill i butikken deres. Jeg dro sammen med noen andre kamerater og han ene hadde med seg Silent Hill 4, det ville de heller ikke gi mer enn 100kr for. Galskap!!! tydelig at det er de som skal tjene penger og ikke jeg. Jeg gadd ikke å selge dem noe.

Pluss at alle nye spill koster 600kr. Jeg skal aldri dit igjen.

Endret av Snake Eater
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...