Gå til innhold

problemer med printbare vebatim plater


Anbefalte innlegg

Hei.

 

har tatt backup av en del dvd'er

 

har brukt Verbatim printbare 8x dvd+r plater til dette.

 

Problemet er at noen av platene hakker/skipper kapittel på stue dvd spilleren ( nad t512 ) . ser ut til å virke bedre på play station'en, men kjipt allikevel.

 

Når jeg brenner ut på vanlige verbatim plater går det greit med stue spillern..

 

Noen som har vært borti noe lignende. Er de printbare platene litt sære / dårligere enn de vanlige. kjøpte de på datakjeden, var billige - fikk vite at det var forde de var overprodusert. noen som har noen teorier på hvorfor PS2 spiller de og ikke NAD'en?? Trodde liksom NAD spillern var hakket vassere.??

 

Og hva er egentlig best å brenne film på. + eller - plater.? har det noe og si??

 

Bruker dvd shrink og nero og funker som sagt med vanlige plater.

 

Takker for svar.

 

Hilsen Morten

Endret av 1morten1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje det er NAD spilleren din som sliter med å leste brente DVD plater. En kamerat sin NAD spiller (husker ikke modell) nektet plent å lese brente DVD plater skikkelig, det være seg verken DVD-R eller DVD+R, uansett merke og brennehastighet. Selv om platene var nærmest perfekt brent med minimale feilavvik.

 

Trond

Lenke til kommentar

Var platene i en orginal forseglet 50CB verbatim spindel? Reorder no: 43292.

 

Er platene printbare nesten helt inn til senterhullet?

 

Serienummeret som er nærmest senterhullet er?

 

Forresten, hvilken brenner har du?

 

Kan du også poste serienummeret på de vanlige verbatim platene?

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

ok de som slutter på "a" er fra den første versjonen som er en del dårligere enn den siste som slutter på "b" i dette nummeret.

 

Oftest er det et serienummer til som er trykket inn i plasten rundt senterhullet. Ut fra dette kan jeg finne produsenten av platene.

 

"a" platene er produsert i Singapore ikke sant? Eller Taiwan?

Lenke til kommentar

Og når jeg først er ute og lurer på ting.

 

Er det riktig at de ikke skal bli serlig vannfaste etter print. tar man på de med litt fuktige figre kliner det seg til. Det skjer jo ikke om jeg printer på feks fotopapir. Er en cannon prixma 4000 printer jeg bruker forresten.

 

Blir nok til at jeg dropper de print platene gitt, men alltid gøy å komme til bunns i ting :)

Endret av 1morten1
Lenke til kommentar

Vannfastheten?

 

Om de tåler vann? Vel, akkurat det er det første gang noen har spurt meg om.

 

DVD-plater generelt tåler vann mye bedre enn CD-R da det brente laget ligger midt i mellom to tynne plastikk plater. CD-R har kun et lag med lakk til beskyttelse.

 

Vet ikke om det var det du tenkte på men.....

Lenke til kommentar

nei. printen. fargene.

 

kliner seg utover om man tar på de med fuktige fingre.. skal de være sånn.

 

Det skjer ikke når jeg printer på foto papir i alle fall.

 

Av og til kan man jo ha bruk for å tørke av en dvd plate. feks når babisen har klint grøt på den. skjønner at den ikke er laget for å tåle det men :)

Endret av 1morten1
Lenke til kommentar

Har sjekket litt på verbatim sine sider og fant denne meldingen

 

Cautions

* This media is compliant with the new standards for 8x speed DVD-R recording. However, using this media with the 2x / 4x-speed DVD-R drives that do not support higher speed recording speeds may result in writing errors, failures in retrieval of data, or damage to the data recorded on this media. 2x / 4x drives might require a firmware upgrade, so please check with your drive manufacturer.

 

** This media is compliant with the new standards for 1x-4x speed DVD-R recording. However, using this media with the 2x-speed DVD-R drives that do not support 4x recording speeds may result in writing errors, failures in retrieval of data, or damage to the data recorded on this media. Usage in Pioneer AO3 / AO4 / DVR7000 series without firmware upgrade might result in drive damage. (Please see Pioneer web site for more details)

 

Dette gjelder blandt annet de dvd'ene jeg har problemer med.

 

Vil dette kunne ha noe å si for en stue dvd spiller som f.eks min NAD 512 T

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...