Gå til innhold

Tyveri sikker, hack sikker pc på TG?


Anbefalte innlegg

Jeg skal på TG i påska, og har aldri vært der før... Så jeg lurte på hva dere kunne anbefale som tips til at pc'en min ikke blir stjålet eller stappa full av virus... Jeg har tenkt til å legge inn passord på windows (vet ikke hvordan jeg fikser bios passord). Har også tenk å ta på hengelås på kabinettet. Men holder det med et vanlig windows passord og brannmur for at pc'en min skal blokkere mulige hackere på TG?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv vært på TG de siste 5 årene, skal i år også, og har aldri hatt noe problemer med at PCn har blitt hacket eller "tyv-lånt". Ei heller tyveri har vært et problem for min del, (men ikke legg fra deg mobilen oppå tastaturet når du skal spse:p). anti-virus er vel den viktigste forsikringen du kan trenge. Og et windows-passord er nok lur det og, men jeg tror ikke du skal bekymre deg så veldig:).

Lenke til kommentar

bare last en masse shait der, og så formaterer du når du kommer hjem :p kjedelig arbeid, men da funker den nå toppers etterpå :p hehe...

 

Anbefaler Norton Systemworks, windows sin firewall i SP2 funker greit nok den, hvis du føler at du MÅ ha noe bedre så går du for zonealarm sin...

 

På spyware siden så laster du ned Spybot S&D, bare husk å immunisere med det programmet så bør du slippe å få altfor mye problemer... Hjelper lite med tusen programmet hvis du laster ned en trojan selv så, ikke ta ned all dritt som du kommer over....

Lenke til kommentar

var på trippel-lan og brukte anti virsu firewall, og passord for og logge meg på.. logget meg av for kvar gong eg gjek fra pcen.med de var jo bare ca250 stk. hadde d2lod cden i pcen, har ikkje lås på luka, og den har eg enda. tips er vel at du ikkje drar me deg for mye cder, cracke spille dine.. har lov til de vist du eiger spille. og ta vare på mob, penger og anna stesj du har me deg.... så ska vel de gå bra.

Lenke til kommentar
fordel å ikke ha trådløst da....

Er så lei av og høre dette, hva skal en tyv med en mus, når han ikke har mottaker?

greitt nokk, kansje han har det fra før, men er det så mye vanskligere og ta en mus med lending? NEI!

Jeg vil si det er en kraftig fordel og ha trådløst, du kan putte musa i lomma når du går fra plassen din, det er mye sikrer enn og ha mus med tråd.

og når det kommer til tastatur, jeg tror den du sitter med vil reagere hvis noen bare kom og tok tastaturen ditt, dessuten er tastatur mye større og vanskligere å stjele, man putter de ikke bare i lomma.

Lenke til kommentar

Skal skaffe en genial liten ting du plugger inn i USB-porten med en liten brikke du har på deg. Når du er lengre enn 5 meter unna PC'n så kommer det et passord-felt opp. Da kan du enten skrive inn et passord eller bevege deg innenfor denne 5-meter radiusen og da forsvinner denne sperra. Genialt :D

Lenke til kommentar

de hadde vet ein i de og legge igjen ein link da!!! men vist forlk er så dum og stjeler mus, tastatur osv på et lan så har di utrolikt lite og gjøre på.... vis noen er så sykt redd for tinga sine så har du 2 valg: ikkje gå på lanet

: kobl fra mus osv og pakk de i ein sekk og sove me de gå på driteren me de.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...