Gå til innhold

Heve kjøp av mobil?


JoaJoa

Anbefalte innlegg

Er det mulig?

 

Dette er saken:

 

Kjøpte en samsung d500 den 26.01.05 på elkøp til 4999,-. Viste seg etterhvert at "begrenset tjeneste" feilmeldingen gjorde at jeg ikke greide å motta sms fra noen mobilnummer, mens andre gikk greit. De meldingene som ble sendt fra de ulike numrene har jeg pr.idag aldri motatt!

 

Leverte mobilen til elkjøp den 09.02.05, de sa det kunne ta opptil 2 uker, maks 3, etterpå sa de skulle sende den til service dagen etter, men den ble ikke sendt før den 15-16, nesten en uke etter! Så det tar 2-3 ekstra uker i tillegg.

 

Hva kan jeg gjøre? kan jeg heve kjøpet? få rabatt? Mobilen var på en måte "doa" når jeg kjøpte den da jeg ikke kunne motta alle sms'ene mine. Dette er veldig irritabelt når mobilen er helt ny og koster så mye som den gjør..

 

Har jeg noen krav? En produkt som ikke funker når jeg kjøper det... :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

slik det ser ut kan du ikke få den på DOA. Samsung har en 7 dager frist der.

 

la, meg bare ha det klart; den ble levert inn, så ble den liggende og du skal da vente enda en viss tid før du får den tilbake?

 

jeg antar at Zodiac Norge har fått den. Beste du kan gjøre er å ringe dem og forklare situasjonen.

 

lånetelefon fremstår jo som neste punkt for rettigheter, men dessverre, ikke heving.

Lenke til kommentar
slik det ser ut kan du ikke få den på DOA. Samsung har en 7 dager frist der.

 

la, meg bare ha det klart; den ble levert inn, så ble den liggende og du skal da vente enda en viss tid før du får den tilbake?

 

jeg antar at Zodiac Norge har fått den. Beste du kan gjøre er å ringe dem og forklare situasjonen.

 

lånetelefon fremstår jo som neste punkt for rettigheter, men dessverre, ikke heving.

Jepps, ble liggende en ekstra uke.

 

Deltaservice tror jeg det er snakk om..

 

Jævlig surt!

Lenke til kommentar
Men du kan vel gjøre krav på en reservemobil mens din blir reparert? Stemmer ikke det da? ;)

Jo.

 

Det har blitt satt en standard på at hvis reperasjonen tar over 1 uke har man krav på lånetelefon. Dette kan dog være en eldgammal treg telefon, men du har ihvertfall retten.

er dog krav om at den skal fungere til normalt bruk.

 

ble en gang tilbud en telefon som måtte teipes for at batteriet skulle holde seg i telefonen. Nektet å ta den imot.

Lenke til kommentar
Men du kan vel gjøre krav på en reservemobil mens din blir reparert? Stemmer ikke det da? ;)

Jo.

 

Det har blitt satt en standard på at hvis reperasjonen tar over 1 uke har man krav på lånetelefon. Dette kan dog være en eldgammal treg telefon, men du har ihvertfall retten.

Stemmer bra dette, de mobilene som er til utlån der er visst helt dass. Så jeg bruker en gammel privat nokia 3510i i mellomtiden :mad:

Lenke til kommentar
Hei

 

Har ikke elkjøp 30 dagers full returrett, så lenge du ikke kjøper med abbonenment?

Da er det jo bare å gå inn med kvitteringer og si at du vil benytte deg av returretten, så er de pliktet til å gi deg pengene tilbake.

Jo, jeg mener du har rett i det. Da skal det bare være å ta med telefon og det som fulgte med, pluss kvittering, så er det pengene igjen.

Lenke til kommentar

Elkjøp har ikke returrett på mobiler og produkter kjøpt med abonnemang.

 

Du får heller ikke byttet inn defekte produkter, da blir det opp til elkjøp hvordan de vil behandle saken. (de fleste velger vel å sende inn varen først for til et aut. verkste for å sjekke om det er en selvforskyldt skade på varen eller om det er en garantifeil. er det garantifeil går det greit er det selvfoskyldt blir kunden fakturert for sjekk og evt. rep.)

 

Er det en DOA vare så er jo saken klar, byttes med en gang uansett produkt.

 

Men som sagt. Elkjøp har IKKE returrett på mobiltelefoner eler produkter kjøpt med abbonemang

Lenke til kommentar

Product Manager i Samsung Norge gikk ut med et skriv til forhandlerne i forrige uke om at det skal ta maksimum 14 dager på service for Samsung-telefoner.

 

Tar det lenger tid skal de gjøre sitt beste for å omlevere den. Dette gjelder spesielt om du har sendt inn komplett salgspakke.

 

Så om du har gjort det, eller ettersender pakka, kan du henvise til det skrivet og be om ny D500.

 

Dette er ikke en del av reklamasjonsretten, men en garanti som Samsung gir deg i tillegg.

Lenke til kommentar
Product Manager i Samsung Norge gikk ut med et skriv til forhandlerne i forrige uke om at det skal ta maksimum 14 dager på service for Samsung-telefoner.

 

Tar det lenger tid skal de gjøre sitt beste for å omlevere den. Dette gjelder spesielt om du har sendt inn komplett salgspakke.

 

Så om du har gjort det, eller ettersender pakka, kan du henvise til det skrivet og be om ny D500.

 

Dette er ikke en del av reklamasjonsretten, men en garanti som Samsung gir deg i tillegg.

Så hvis jeg tar med esken og alle kvitteringer til elkjøp 2 uker etter at jeg leverte den inn så kan jeg kreve en ny? Hvor kan jeg henvise dem hvis de ikke har hørt om noe slikt? finnes denne meldingen i klartekst på nettet slik at jeg kan printe ut og ta med?

 

Jeg kjøpte mobilen på elkjøp langt fra der jeg bor, og leverte den til nærmeste elkjøp for service, (de som låvet å sende den dagen etter osv), og få en ny mobil der?

 

Dette hørtes interessant ut..

Lenke til kommentar

Dette er et skriv den nevnte Product Manager har utarbeidet til Telebutikkenkjeden, men skal gjelde alle forhandlere i Norge.

 

Vi i Telebutikken har dette skrivet liggende på en internside, så hvordan Elkjøp ordner det, det vet jeg ikke.

 

I bunn og grunn skal det sikre deg ny salgspakke innen 14 dager, om du selv har levert den komplette pakken til service.

Lenke til kommentar

Iflg serviceansvarlig Samsung Norge så skal det ikke ha blitt sendt ut skriv til forhandlerene men servicepartnerene.

 

Et defekt produkt skal ha en liggetid på maks 14 dager.

 

Dvs. produktet skal maks ligge på verkstedet i 14 dager etter at det har blitt registrert inn (på verkstedet). Ligger det lengre skal verkstedet bytte produktet i nytt eller i en swap enhet.

 

Det er altså ikke butikken som skal bytte men verkstedet.

 

grunnen til at det er 14 dager fra det har blitt registrert inn på verkstedet og ikek 14 dager fra det er registrert inne i butikken er at noen forhandlere er dårligere enn andre med å sende produktet så fort som mulig.

Lenke til kommentar

Hei.

Trist at du opplever dette. Gjør følgende: Send en mail til [email protected], Att: Forberg. Forklar saken din (copy&paste innlegget ditt her) så ordner Deltaservice opp. De er hoved servicepartneren til Elkjøp Norge AS og Samsung HUB (tungverksted) De har anledning til å søke kredit av Samsung for forhandler slik at de kan betale deg tilbake pengene. Forøvrig er feilen du beskriver et sw problem som løses med den siste sw`n til D500

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...