nree Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Skrevet 20. februar 2005 <a href="#"> gjør at siden oppdateres Ja, men hvordan kan php vite hva side de er? Nåverende side. Den du er på Ja, men denne linken var til ein knapp i menyen og hva er vitsen og sette <a href="#"> på ein knapp som heter Bilder? Det var det jeg mente
lokeland Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 (endret) Hmm.. Hvor stabilt er dette egentlig da..? Hvordan reagerer forresten foreldra dine på at du stikker av me båndbredda? Hehe.. Modern og stefaren min hadde gått i flint om jeg hadde satt opp en server med så mye trafikk.. Endret 22. februar 2005 av brainbug90
nree Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Skrevet 23. februar 2005 (endret) Hmm.. Hvor stabilt er dette egentlig da..? Hvordan reagerer forresten foreldra dine på at du stikker av me båndbredda? Hehe.. Modern og stefaren min hadde gått i flint om jeg hadde satt opp en server med så mye trafikk.. Hehe... far min vet knapt hva ein harddisk er... han tror det er den hvite boksen på siden av skjermen, og morra mi er enda verre Nå har jeg sluttet av sjappa for nye brukere men har satt opp ein bruker som alle her på forumet kan bruke til bilder i worklogger og lignende småting: Adresse: http://goggen.zapto.org/upload FTP:...... ftp://goggen.zapto.org/ Brukernavn:...upload Passord:........upload Har fått mange hendvendelser om hvordan jeg laster opp og at det ikkje funker og sånt, men det er pga. dere gjør det på feil måte... Her kommer hvordan: (enkleste måten) 1. Gå inn i Min Datamaskin eller Internet Explorer. 2. I adressefeltet skriv ftp://goggen.zapto.org/ 3. Skriv inn brukernavn og passord og vist du ikkje har dette skriv brukernavn: "upload" og passord: "upload" (uten " framfor og bak) 4. Trykk OK, nå er du inne og du kan begynne og dra filer og kopiere og lignende... Vist du har noen filer som du vil slette er det bare og spørre så skal jeg gjøre det... (Dette gjeller upload kontoen hvor det ikkje er tilatelse og slette, bare laste opp...) Alle de som enda ikkje har fått svar som har spurt om å få konto må bruke upload kontoen... Endret 23. februar 2005 av goggen90
nree Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Skrevet 24. februar 2005 Du har ikke mySQL server der også da? Ja, jeg har mySQL server men det har jeg aldrig vert borti så jeg har bare instalert det og det kjører...
lokeland Skrevet 25. februar 2005 Skrevet 25. februar 2005 Lyst til å hoste meg et par databaser? Har manko på min egen hosting..
nree Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Skrevet 25. februar 2005 Lyst til å hoste meg et par databaser? Har manko på min egen hosting.. Databaser? manko? (Helt blank )
nree Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Skrevet 25. februar 2005 Sjekk innboksen Sjekk lengre fremme i denne tråden...
nree Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Skrevet 6. mars 2005 Har nå begynt og oppdatere serveren. Det er lurt og ha backup av hjemmesiden din! Dene nye serveren er ei Acer bærbar. AMD Athlon XP 1700+ (tror jeg) 1.5Ghz 256 MB DDR Ram 32MB Radeon... osv... Jeg skal også instalere eit nytt server system som heter XAMPP 1.4.12 dette skal inneholde Apache HTTPD 2.0.53, MySQL 4.1.10, PHP 5.0.3 + 4.3.10 + PEAR + Switch, MiniPerl 5.8.3, Openssl 0.9.7e, PHPMyAdmin 2.6.1, XAMPP Control Panel 1.0, eAccelerator 0.9.2a, Webalizer 2.01-10, Mercury Mail Transport System für Win32 und NetWare Systems v4.01a, FileZilla FTP Server 0.9.4e, SQLite 2.8.15, ADODB 4.60, Zend Optimizer 2.5.7, XAMPP Security. For Windows 98, 2000, XP... Håper jeg får dette til! ønsk meg lykke til
nree Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Skrevet 6. mars 2005 (endret) Har nå fått til den nye serveren og den er oppe og kjører med XAMPP, altså: Apache HTTPD 2.0.53, MySQL 4.1.10, PHP 5.0.3 + 4.3.10 + PEAR + Switch, MiniPerl 5.8.3, Openssl 0.9.7e, PHPMyAdmin 2.6.1, XAMPP Control Panel 1.0, eAccelerator 0.9.2a, Webalizer 2.01-10, Mercury Mail Transport System für Win32 und NetWare Systems v4.01a, FileZilla FTP Server 0.9.4e, SQLite 2.8.15, ADODB 4.60, Zend Optimizer 2.5.7, XAMPP Security. Har også instalert Norton Antivirus 2005, Bulletproof FTP med alle brukere som var fra før. Kopiert alle data fra den gamle serverens htdocs mappe (hjemmesidene osv) Så nå kan jeg ta inn fler folk siden denne serveren har 9GB plass som er satt av til web og ftp. Jeg fant ut at denne maskinen 1xmobile AMD Athlon XP 1800+ 1500 Mhz with 228848 KB under Windows NT 5.1 Service Pack 2 (Windows XP Professional) Så nå er det bare og PM meg så kan jeg sikkert ordne med plass til DEG og... EDIT: La til litt Endret 6. mars 2005 av goggen90
nree Skrevet 21. mars 2005 Forfatter Skrevet 21. mars 2005 Finner ikke sørveren jeg.. Vist du går inn på http://goggen.zapto.org/ får du siste nytt...
nree Skrevet 22. mars 2005 Forfatter Skrevet 22. mars 2005 Har nå stengdt serveren grunnet for lite bånbredde på server. Vi har over 6 datamaskiner på nettverket og når serveren jobber for fult og folk laster ned hva det skal være andre folk har lagdt opp blir det ikkje noe bånbredde igjen til de andre maskinene på nettverket og derfor er serveren nå stengdt (portene er lukket) for alle program osv. Jeg håper folk kan akseptere dette og det er bare og spørre vist jeg skal sende el. det som lå på FTP kontoer. Vist jeg ein gang i fremtiden skulle være så heldig og få lyse brebånd men 10mb begge veir opner jeg portene og legger den nyheten ut her...
kidden Skrevet 22. mars 2005 Skrevet 22. mars 2005 Dette måtte vel forsåvit skje, det var bare snakk om tid. Det var også en av grunnene til at jeg ikke har sendt deg PM og spurt om serverplass.
nree Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Skrevet 23. mars 2005 Dette måtte vel forsåvit skje, det var bare snakk om tid. Det var også en av grunnene til at jeg ikke har sendt deg PM og spurt om serverplass. Jeg er enig i det første du sier for jeg viste hvor mye brebåndkappasitet dette ville ta vist det var så og så mange brukere, men det gikk greit frem til ein natt for noen dager siden da var det noen som begynte og laste noe sykt ned og jeg kunne jo ikkje bare akkuratt røske ut kabelen av pc'n... http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=395529&hl=
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå