Gå til innhold

Snøballkasting, hva er ditt synspunkt?


mr. Bjerre

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er redd for snøballer, jeg klarer ikke å kontrollere meg selv når jeg har en i hånda.

Jeg MÅ kaste den på noe!

 

Som den gangen for en måned siden, da jeg skulle bli henta av noen venner. Jeg kasta en snøball mot bilen i profil for å kødde, men vinduet var åpent :/

MEN! tror du ikke det andre vinduet også var åpent!, og snøballen gikk tvers igjennom bilen, og snitta nesetuppen til kameraten min.

Ooooh, snøball.... Du onde vesen.... :cry:

 

nei, det er ikke kødd...

Lenke til kommentar
Og skulle jeg ta deg på fersken i å pælme en snøball på bilen min, så skal jeg garantere deg juling.

vinduene mine driter jeg i, de får ikke bulker.

 

Tror ikke du skal drite i vinduene,de blir faktisk ødelagt av dette, isolerglass tåler det ikke. Vibrasjonen i glaset får dem til å lekke slik at det kommer luft mellom de to lagene med glass, dette fører til kondens mellom dem og isolasjonsefekten blir borte. blir fort en 4-5000 å skifte et vindu.

Lenke til kommentar
Og skulle jeg ta deg på fersken i å pælme en snøball på bilen min, så skal jeg garantere deg juling.

vinduene mine driter jeg i, de får ikke bulker.

 

Tror ikke du skal drite i vinduene,de blir faktisk ødelagt av dette, isolerglass tåler det ikke. Vibrasjonen i glaset får dem til å lekke slik at det kommer luft mellom de to lagene med glass, dette fører til kondens mellom dem og isolasjonsefekten blir borte. blir fort en 4-5000 å skifte et vindu.

så lenge jeg leier så kan jeg drite i det ihvertfall :p

Lenke til kommentar
Jeg tør å stå fram å si at jeg er en av de drittungene som kaster snøball på vinduene deres og de blankpussa mercedesene sene fredagskvelder.

Det eneste du forteller med dette er at du ikke har peiling på hvordan det er å eie en bil, at du er totalt ansvarsløs, at du ikke eier respekt, og kort og godt er en drittunge.

 

Hvor kult tror du det er å få en stripe/stjerne i lakken, eller i verste fall en bulk, bare fordi du skulle kaste en snøball? Vet du hva sånt koster å få rettet tilbake til orginal stand? Vet du at ikke alle har kaskoforsikring, og at det uansett sjelden lønner seg å bruke den?

 

Vet du at det du gjør er ulovlig, og at du mest sannsynlig vil få en del pes med barnevern osv dersom du blir anmeldt for hærverket du bedriver? (Regner med du er under den kriminelle lavalderen siden du tydeligvis ikke vet bedre enn å holde på med slikt imbecilt faenskap.)

Lenke til kommentar
har mange snøball historier,

en var da jeg pelma på en trailer uten at jeg tenkte på at det faktisk sto en stutebil parkert med to politifok inni rett bak meg, det var så klart en maktsyk kjærring såm absolutt skulle ha navnene våre og trua med å gi osse prikk på rullebladet.

Clever move. Å nekte å oppgi personalia til politiet er en forbrytelse i seg selv...

Lenke til kommentar
har mange snøball historier,

en var da jeg pelma på en trailer uten at jeg tenkte på at det faktisk sto en stutebil parkert med to politifok inni rett bak meg, det var så klart en maktsyk kjærring såm absolutt skulle ha navnene våre og trua med å gi osse prikk på rullebladet.

Clever move. Å nekte å oppgi personalia til politiet er en forbrytelse i seg selv...

Hvis du blir tatt etter å oppgi feil personalia, da er du i trøbbel.

Lenke til kommentar
har mange snøball historier,

en var da jeg pelma på en trailer uten at jeg tenkte på at det faktisk sto en stutebil parkert med to politifok inni rett bak meg, det var så klart en maktsyk kjærring såm absolutt skulle ha navnene våre og trua med å gi osse prikk på rullebladet.

Clever move. Å nekte å oppgi personalia til politiet er en forbrytelse i seg selv...

jeg måtte jo så klart gi navnet da, og bli loggført og alt mulig faenskap.

 

Hvor kult tror du det er å få en stripe/stjerne i lakken, eller i verste fall en bulk, bare fordi du skulle kaste en snøball? Vet du hva sånt koster å få rettet tilbake til orginal stand? Vet du at ikke alle har kaskoforsikring, og at det uansett sjelden lønner seg å bruke den?

nei, sant det.

heldigvis gjør ikke snøballer den slags skader på bilen :roll:

Lenke til kommentar
Jeg tør å stå fram å si at jeg er en av de drittungene som kaster snøball på vinduene deres og de blankpussa mercedesene sene fredagskvelder.

Det eneste du forteller med dette er at du ikke har peiling på hvordan det er å eie en bil, at du er totalt ansvarsløs, at du ikke eier respekt, og kort og godt er en drittunge.

 

Hvor kult tror du det er å få en stripe/stjerne i lakken, eller i verste fall en bulk, bare fordi du skulle kaste en snøball? Vet du hva sånt koster å få rettet tilbake til orginal stand? Vet du at ikke alle har kaskoforsikring, og at det uansett sjelden lønner seg å bruke den?

 

Vet du at det du gjør er ulovlig, og at du mest sannsynlig vil få en del pes med barnevern osv dersom du blir anmeldt for hærverket du bedriver? (Regner med du er under den kriminelle lavalderen siden du tydeligvis ikke vet bedre enn å holde på med slikt imbecilt faenskap.)

kunne fan meg ikke vært mer enig bfisk, hadde en drittunge kasta snøball så det hadde blitt noe form for skade på bilen min hadde jeg endt med å sone.

Lenke til kommentar

Når jeg gikk i speideren (!) så var vi ca. 10 stykker som tok 3 snøballer hver, og hver buss som kjørte forbi ble pepra ned...

Mange år siden da. :p

 

Jeg har ikke noe spesielt forhold til snøballkastere nå, men jeg synes jo det er idiotisk å kaste på lille Gunnar, stuevinduet til bestemor eller frontruta til naboen.

Med andre ord, snøballkasting er greit så lenge det ikke plager folk.

Endret av @kd
Lenke til kommentar

Snøballkrig er moro det, sånn jeg husker det, men å kaste på vinduer, biler, "uskyldige" o.l. er for drøyt. Det kan faktisk gjøre stor skade, noe vi som unge snøballkastere ikke tenkte over. Det er lett å kollidere når en svær snøball plutselig kræsjer midt i frontruta og skremmer vannet av sjøføren.

De som kaster på frontruta til biler i fart skulle hatt seg et salig tabascoklyster.

Endret av SirMaximus
Lenke til kommentar

Jeg har ingen spessielle episoder selv, (untatt kasting inn vinduene i skolegården var moro en gang i tida da). Men har en litt, eh, skal vi kalle den teit? historie..

 

Det skjer en vinterdag i 2003, søskenebarnet mitt på 4 år står på fortauet i byen.. Plukker opp litt snø og "pakker det sammen", så som alle(?) fireåringer ville gjort kasta han den da (eh, han var fire år og kasta verken langt eller hardt).. akkurat da han kasta kom det tilfeldigvis en politibil og den snøballen traff jo bilen da..

Da stoppa politimannen bilen, kom ut og begynte å kjefte på lille ungen (om at man aldri mer skal gjøre sånn etc etc .. var altså snakk om en 4år gammel guttunge som kaster bittelitt snø ut i gata og treffer politibilen)) .. :S Teit syns nå jeg

 

Edit: Rotete skrevet men det får ta til h.. bare være :)

Endret av thomasw
Lenke til kommentar
Jeg har ingen spessielle episoder selv, (untatt kasting inn vinduene i skolegården var moro en gang i tida da). Men har en litt, eh, skal vi kalle den teit? historie..

 

Det skjer en vinterdag i 2003, søskenebarnet mitt på 4 år står på fortauet i byen.. Plukker opp litt snø og "pakker det sammen", så som alle(?) fireåringer ville gjort kasta han den da (eh, han var fire år og kasta verken langt eller hardt).. akkurat da han kasta kom det tilfeldigvis en politibil og den snøballen traff jo bilen da..

Da stoppa politimannen bilen, kom ut og begynte å kjefte på lille ungen (om at man aldri mer skal gjøre sånn etc etc .. var altså snakk om en 4år gammel guttunge som kaster bittelitt snø ut i gata og treffer politibilen)) .. :S Teit syns nå jeg

 

Edit: Rotete skrevet men det får ta til h.. bare være :)

hahaha, du veit det er en god historie :D

det bare beviser mitt syn på politi enda mer, hvem i helvete gir en 4 åring moralpreken liksom? :!:

nei det er sånn det er, snuten bruke alle resurrsjer på teite ting som å jage ungdom vekk fra utgangen til butikker, krasje fester, patrulere rundt gamlehjem

og kjefte på småunger :nei:

snuten er maktmissbrukere og idioter som ble mobba på skolen og er hypp på hevn

Lenke til kommentar
Med andre ord, snøballkasting er greit så lenge det ikke plager folk.

Word! :thumbup:

 

Liker snøballkasting jeg og syns skolene (ihvertfall min) har

en elendig snøballpolitikk :mad: .

Jada greit nok at snøballer kan inneholde lunefulle isklumper,

men så lenge man ikke kaster på andre enn de som er med,

ser jeg ingen grunn til å ikke være med.

Dessuten det er sjelden det er noen veldig "farlig" snø,

og hvis det er det kan ikke skolene bare si at det er snøballforbud akkurat den dagen? er det så vanskelig? Og hvis det var et sted på skolegården der man kunne

kasta snøball uten å ha noen veldig stor treffsjanse på de som ikke er med.

Ser jeg ingen grunn til at noen vil ha noe imot dette.

 

Men ikke kast snøballer på biler og lignende ting som kan føre til materielle

skader. En gang var det en smarting som kasta en snøball inn den åpne skolebussdøra, som elegant landa midt oppå den splitter nye (den gang) elektroniske boksen som du holder busskortet over.

Jeg tror bussjåføren ble litt sinna :whistle: , men såvidt jeg husker ble ikke

"offeret" skadd, (den hadde englevakt :innocent: )

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...