Gå til innhold

Aperture Size på x800xt-pe?

audhage

Anbefalte innlegg

Skrevet
Er vel mer stabilitetsproblemer....

FW skulle liksom gi en ytelses-boost... noe det ikke gjorde, bare dårligere stab.

FastWrites gir ytelsesboost, spesielt i software rendering...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er vel mer stabilitetsproblemer....

FW skulle liksom gi en ytelses-boost... noe det ikke gjorde, bare dårligere stab.

FastWrites gir ytelsesboost, spesielt i software rendering...

Kan gi ytelseboost.. og det kan faktisk også gi dårligere ytelse, dog minimalt. I de fleste tilfellene (ihvertfall av nyere systemer og spill) er det svært lite til ingen forbedring.

Skrevet
Ok, hvorfor fastwrite av?

EDIT: Leif :blush:

Fordi fastwrite kan gå ut over ytelsen.

Fasttrack skal i teorien øke hastigheten. Men i praksis er dette ikke-eksisterende. I tillegg øker sjansen for ustabilitet. Men man får ikke dårligere ytelse med fastwrite på...

Skrevet
Aperture size skal være på halvparten av mengden minne det er på skjermkortet. Har du 256mb på skjermkortet, skal aperture size være 128mb.

Hvorfor det?

Skrevet
Kan gi ytelseboost.. og det kan faktisk også gi dårligere ytelse, dog minimalt. I de fleste tilfellene (ihvertfall av nyere systemer og spill) er det svært lite til ingen forbedring.

nja, oki, men det er minimalt med ytelse man mister i teorien hvis ikke chippen støtter FW i hardware, kanskje maks 10fps.

Og, jeg mente hovedsakelig i Sowftware Rendering at du fikk ytelsesboost,

fw-viewperf-drv.gif

fw-viewperf-dx.gif

Men, selvfølgelig, hva man får ut av FW er også utifra system til system.

Skal se om det utgjør noen forskjell på mitt system =)

Og, som jeg sier, jeg har ikke hatt personlig stabilitetsproblemer med FW, men igjen er dette fra system til system...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...