Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Kan noen av dere ta en kopi av floppyen som det står nf4-raid driver på, og sende den til [email protected]?

 

Fikk kortet i går, skulle installere windows, men så var floppyen korrupt!

 

Hadde hjulpet meg enormt!

Etter endel feilsøking har jeg kommt frem til:

Jeg må bruke enten slot 1 eller 2, på rama, og skjermkortet kan ikke være tilkoblet skjerm, for at pc`en skal komme frem til siste init post.

 

BLIR SPRØ!! Skal prøve å flashe bios nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan noen av dere ta en kopi av floppyen som det står nf4-raid driver på, og sende den til [email protected]?

 

Fikk kortet i går, skulle installere windows, men så var floppyen korrupt!

 

Hadde hjulpet meg enormt!

Etter endel feilsøking har jeg kommt frem til:

Jeg må bruke enten slot 1 eller 2, på rama, og skjermkortet kan ikke være tilkoblet skjerm, for at pc`en skal komme frem til siste init post.

 

BLIR SPRØ!! Skal prøve å flashe bios nå.

høres ut som at skjermkortet ikke får nok strøm fra hovedkortet. skal vel være en funksjon i BIOS som tillater å endre dette.

Endret av capy
Lenke til kommentar
Ha! Funka fint med repair.. Kjørte 3dmark01 test bare for å se ka eg får på stock, og på detta HK får eg 1900poeng mer på samme instillinger. merkelig

Da har du jo i praksis nesten reinstallert :) - men min erfaring er at det aldri vil bli 100% ...

Joda, stemmer i og for seg det!

Men altså, skifter du HK bør du formatere HD og legge inn Win og alle drivere på nytt, for det blir alltid noe hengende igjen dessverre!

Lenke til kommentar
SKyline:

 

Hva slags psu har du? Og hvor mye amp leverer den på +12v?

 

Ser nesten ut som om alle har problemer her, håper det fikser seg, har nemlig store forhåpninger til dette kortet. Og hvor blir det av bildene?

Har OCZ POWERSTREAM 470Watt.

 

Har fiksa det nå!!!

 

GJETT EN GANG HVA FEILEN VAR?

 

VGA-DVI adapteren som fulgte med Skjermkortet, POV 6800GT PCI-E.

 

Siden dette kortet kun har DVI, må jeg bruke Adapter. Den medfølgende adapteren som var feilen rett og slett, bytta til en annen, og vips så funka alt!

 

JAHOO!

 

Driver å ska installere drivere og teste litt klokking.

Lenke til kommentar
holder på og montere mitt også nå (må bare få formateret en av hd en mine i en sinnsyk fart :p (ber om at mitt må starte ;) )

 

Edit: for og kjøre minnet i dual må man bruke dimm 1og2 right? eller er det gul og gul eller orange og orange?

Du bør bruke organge og orange. (Dimm2 og Dimm4)

Skal klokkes ut av H NÅ!

Lenke til kommentar
holder på og montere mitt også nå (må bare få formateret en av hd en mine i en sinnsyk fart :p (ber om at mitt må starte ;) )

 

Edit: for og kjøre minnet i dual må man bruke dimm 1og2 right? eller er det gul og gul eller orange og orange?

Du bør bruke organge og orange. (Dimm2 og Dimm4)

Skal klokkes ut av H NÅ!

Takker... :thumbup:

 

Edit: Var godt de ikke måtte stå så tett, de kommmer til og trenge all kjøling de kan få :whistle:

Endret av Blue--Sky
Lenke til kommentar
Har fiksa det nå!!!

 

GJETT EN GANG HVA FEILEN VAR?

 

VGA-DVI adapteren som fulgte med Skjermkortet, POV 6800GT PCI-E.

 

Siden dette kortet kun har DVI, må jeg bruke Adapter. Den medfølgende adapteren som var feilen rett og slett, bytta til en annen, og vips så funka alt!

 

JAHOO!

Ja, elektronikk er en merklig ting. Bra alt ordnet seg (for denne gang :p)

 

DFI, bundlekongen. Hva fikk du med?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...