Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Ser nå ut som det meste virker: 3mark 05,03 0g 01. Far Cry, rivatuner .. men får fortsatt den catalyst feilen (får heller ikke installert overklokkings programmet som fulgte med (red line))

 

Atitool kan kun brukes til og scanne for airfacts da default clokk er oppgitt til 0 (på core og mem)

 

Jeg skjønner ikke dette.........

 

Er det noe pci lock på dette kortet ?(finner ikke noe i bios..) er det bare og klokke i vei

:p? er på imponerende 2,4 ghz nå :whistle: (35 sek i super pi, stock 38)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Diamond Flash Image is unique feature developed by DFI to facilitate users flashing BIOS. User does not have to run the complicated procedures, but just flash the BIOS as an easy job.

1. Prepare one piece of clean floppy diskette.

2. Run the BIOS file from website directly or copy it to HDD to run.

3. It will image to floppy disk drive "A" including flash utility, BIOS file along with instruction and create booting program automatically.

4. Boot up the system from FDD. It will automatically flash the BIOS.

5. Press "F1" as instructed when completing the flashing.

6. Run "Load Optimized Defaults" or "Load Setup Defaults" in BIOS after completing the BIOS flashing.

Lenke til kommentar

har fått kobla opp alt sammen nå... men får ikke lagt inn win xp..

har en wd raptor 74gb disk. "boot system failiure" kommer opp hver gang.. hva kan det være?? noen jumpere på hk? feil på disk? feil på xp cd(testa 2 me samme resultat)?

kom inn i win xp i natt men da var d no fuck me tast. så fikk ikke trykket på F6 under installasjon(for å legge inn s-ata drivere).

finner disk å cdrom i bios..

 

Noen me tips?

Lenke til kommentar
har fått kobla opp alt sammen nå... men får ikke lagt inn win xp..

har en wd raptor 74gb disk. "boot system failiure" kommer opp hver gang.. hva kan det være?? noen jumpere på hk? feil på disk? feil på xp cd(testa 2 me samme resultat)?

kom inn i win xp i natt men da var d no fuck me tast. så fikk ikke trykket på F6 under installasjon(for å legge inn s-ata drivere).

finner disk å cdrom i bios..

 

Noen me tips?

Du har ikke trådløst tastatur vel??? Bruk et med ledning under installasjonen. Hadde samme problemet selv med mitt logitech tatstatur jeg kunne trykke på f3 for og "avslutte" , "f8" for og godta men akuratt under "maskinvarekonfigurasjoinen" fikk det ikke kontakt.....Prøvde et tastatur med ledning og det funka med en gang :thumbup:

Endret av Blue--Sky
Lenke til kommentar
har fått kobla opp alt sammen nå... men får ikke lagt inn win xp..

har en wd raptor 74gb disk. "boot system failiure" kommer opp hver gang.. hva kan det være?? noen jumpere på hk? feil på disk? feil på xp cd(testa 2 me samme resultat)?

kom inn i win xp i natt men da var d no fuck me tast. så fikk ikke trykket på F6 under installasjon(for å legge inn s-ata drivere).

finner disk å cdrom i bios..

 

Noen me tips?

Du har ikke trådløst tastatur vel??? Bruk et med ledning under installasjonen. Hadde samme problemet selv med mitt logitech tatstatur jeg kunne trykke på f3 for og "avslutte" , "f8" for og godta men akuratt under "maskinvarekonfigurasjoinen" fikk det ikke kontakt.....Prøvde et tastatur med ledning og det funka med en gang :thumbup:

har prøvd det.... men kommer ikke så langt.. får bare opp " disk boot failiure , insert system disk and press enter". har valgt dvd`n som first boot device å xp cd`n står i men den kommer seg bare ikke videre..

kan det være no me jumpere på dvd/hdd?

har kun 1 hdd å 1dvd +floppy så burde ikke være no problem.

Lenke til kommentar

Ingen som vet om hva som kan være galt?

har testa med annen hdd(ide disk), annen dvd-rom å andre kabler..

får samma meldinga(disk boot faliure,insert system disk and press enter).

 

Kan det være noe med hk? ødelagt på en eller annen måte...:S

 

Edit: fant ut hva feilen var.. brukte en s-ata strømkontakt på s-ata disken(skal vel egentlig fungere men..) uansett, byttet til en vanlig molex kontakt å nå fungerer det :yes:

men når jeg skal legge inn s-ata driverene å setter i disken for så å trykke ok skjer det ikke no.. kommer jobbelyd fra disken men kommer tilbake til "sett inn diskett"...i win xp installeringa.. :hmm:

Endret av Bad_Boy_
Lenke til kommentar

Har hatt mitt kort i snart en uke nå, men har ikke fått kjørt det. Venter inn nytt skjermkort (butikken _glemte_ å sende det), og skal vannkjøle hele opplegget. Stor irritasjon over at chipsettbokken enten kræsjer med to sata-kontakter eller går over første pcie-port. Oh well, får vel klare med med to disker da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...