Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Nei si det Arctic, du er vel mer eller mindre ved veis ende med det oppsettet du har.

Hvis du absolutt skal ha noe mer å gjøre med akkurat de komponetene du har måtte det vel etter mitt syn vært å videreutvikle dutchingen kanskje...

 

Ikke fordi det er nødvendig, men det er jo vanskelig, stor utfordring, og det er vel også muligens i dette det kan være et forbedringspotensiale, altså enda bedre utnyttelse av den lille brisen du har gjennom kassa. :)

 

OT, he he, hvis man skal tro værmeldingen kan dere oppe i nord nå faktisk kjøre boxed Prescott helt vifteløst, hvis man legger opp duching fra ene siden av huset til andre med pc'n i mellom. :p

 

Nei vet ikke AOC, du er jo som nevnt i mål, men alt kan jo forbedres ;)

5474863[/snapback]

Hehe.. god ide ;) Men jippi, tror jeg har et nytt konsept på gang!

 

Jeg har som nevnt nettopp begynt som kjøletekniker for et firma og på jobben har vi noen noen geniale HEPA-filter med extremt lav luftmotstand..

 

Tid for prosjekt 99% støvfri PC :thumbup:

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe.. god ide ;) Men jippi, tror jeg har et nytt konsept på gang!

 

Jeg har som nevnt nettopp begynt som kjøletekniker for et firma og på jobben har vi noen noen geniale HEPA-filter med extremt lav luftmotstand..

 

Tid for prosjekt 99% støvfri PC  :thumbup:

5475084[/snapback]

 

Jeg har slike filter jeg også :love:

Hvor har du begyndt å jobbe ArticOC

Lenke til kommentar
Hehe.. god ide ;) Men jippi, tror jeg har et nytt konsept på gang!

 

Jeg har som nevnt nettopp begynt som kjøletekniker for et firma og på jobben har vi noen noen geniale HEPA-filter med extremt lav luftmotstand..

 

Tid for prosjekt 99% støvfri PC  :thumbup:

5475084[/snapback]

Hva med å bytte ut all passive kjølingen med fasekjøling? :whistle:

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar
ManagHead Postet i dag, 18:42

Hva med å bytte ut all passive kjølingen med fasekjøling?

He he, ja det var ManagHead's bidrag til ditt lydløse prosjekt... :!:

Lydløs fase kanskje, hvis du jobber med kjøleteknikk kan du vel sette utstyret i kjeller'n, og føre kulden opp i pc'n på noe vis ;)

 

Nei, men støvfri er jo noe du kan jobbe litt med ja, ellers har jeg jo ikke hatt annen gjennomstrømning enn hva Mist'en lager selv en god stund nå, og jeg har aldri sett så lite støv i pc'n min før. Men som sagt, alt kan jo bli bedre :)

Lenke til kommentar

Hehe.. god ide ;) Men jippi, tror jeg har et nytt konsept på gang!

 

Jeg har som nevnt nettopp begynt som kjøletekniker for et firma og på jobben har vi noen noen geniale HEPA-filter med extremt lav luftmotstand..

 

Tid for prosjekt 99% støvfri PC  :thumbup:

5475084[/snapback]

 

Jeg har slike filter jeg også :love:

Hvor har du begyndt å jobbe ArticOC

5475732[/snapback]

Energi Service, lokal liten bedrift med ca.10 ansatte

 

Når det gjelder spørsmål om HEPA så kan disse skaffes på alle steder der ventilasjonsdeler selges. Swegon, Lindab o.s.v. :thumbup: Man får også kjøpt HEPA på steder der de selger støvsugere, men disse HEPA`ene er ofte ganske små og har liten overflate :thumbdown:

 

Skal ikke se bort ifra at det blir et fasekjølingsprosjekt eller to i løpet av året, har tilgang på fint verksted med alt av utstyr til rep. av kjøleutstyr + en palle med forskjellige kjølemedier :love:

Lenke til kommentar

Når det gjelder de som lurer på hvordan den ekstra hovedkortkjølingen min ble festet, så kan vel dette bildet forklare mye av saken.

 

Jeg brukte M2 skruer og muttere. Men siden det er svært begrenset område man har tilgjenelig å jobbe på måtte jeg lage et spesialverktøy som dere kan se nederst på bildet. Brukte ikke mer enn ca.10min på å lage denne.

 

Det er også svært vanskelig å kjøpe nøkler som passer M2, da hodet er 4mm.

post-15715-1137882542_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Når det gjelder de som lurer på hvordan den ekstra hovedkortkjølingen min ble festet, så kan vel dette bildet forklare mye av saken.

 

Jeg brukte M2 skruer og muttere. Men siden det er svært begrenset område man har tilgjenelig å jobbe på måtte jeg lage et spesialverktøy som dere kan se nederst på bildet. Brukte ikke mer enn ca.10min på å lage denne.

 

Det er også svært vanskelig å kjøpe nøkler som passer M2, da hodet er 4mm.

5477227[/snapback]

 

Har du noen gang vurdert noe så enkelt som en passiv vannkjøling som man kan kjøpe "stock" (eller "off the shelf" som man sier i forsvaret...)....

Lenke til kommentar
Når det gjelder de som lurer på hvordan den ekstra hovedkortkjølingen min ble festet, så kan vel dette bildet forklare mye av saken.

 

Jeg brukte M2 skruer og muttere. Men siden det er svært begrenset område man har tilgjenelig å jobbe på måtte jeg lage et spesialverktøy som dere kan se nederst på bildet. Brukte ikke mer enn ca.10min på å lage denne.

 

Det er også svært vanskelig å kjøpe nøkler som passer M2, da hodet er 4mm.

5477227[/snapback]

 

Har du noen gang vurdert noe så enkelt som en passiv vannkjøling som man kan kjøpe "stock" (eller "off the shelf" som man sier i forsvaret...)....

5477464[/snapback]

Og hvordan skulle du så klare å kjøle ribbene på hovedkortet? selv om du har fasekjøler eller vann på cpu`en vil hovedkortet uansett bli like varmt hvis du ikke bruker en egen vifte til dette formålet :hmm:

 

Og så vil jeg gjerne sitere Kennedy:

"We choose to go to the moon in this decade and do the other things, not because they are easy, but because they are hard"
Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Hehe. ja nå regner jeg med at du forutsetter at alt er passivt kjølt, og ikke slik f.eks. som jeg bruker, nemlig SilenX vifer (dyre, ja men de er verdt det, se på vendur.no) utenom Tt Big Typhon (modda) og Zalman Vf700Cu på GPU.

 

Ja det er det der med luftgjennomstrømning om uansett blir et lite problem uansett hva man gjør. Jeg har tenkt meg over på vann da, på CPU, Chipset og GPU. Men viftene i kabinettet støyer så lite at, de beholder jeg. Bra for både luftsirkulasjonen og blodsirkulasjonen.

Lenke til kommentar

Da har jeg endelig fått alt opp å kjøre her :thumbup:

Hadde litt trøbbel med at svineriet ikke ville starte etter at alle enheter var montert, men det viste seg å være en ødelagt HD, som tydeligvis stoppet hele systemet fra å starte. Har en egen Ghost disk som brukes til å gjenopprette de andre ved behov, den er nå byttet ut og alt ser bra ut.

ferdigny6ny.th.jpg

 

Driver å kjører litt Prime her nå, på standard fart og har da ca 37 grader på cpu, og 47 grader på "hovedkort" i Everest. Er denne siste PWM temp, eller hvor er det dere ser disse andre temperaturene?

(Har ikke gjort en fullstendig reinnstallasjon enda, så hvis det burde vært flere temperaturer i Everest kommer det kanskje etter ny innstallering...)

 

Jeg har også pleid å kjøre en runde OCCT for å få en logg av spenninger og temps, men har da brukt Probe som monitorprogram. Kan jeg bruke feks Smartguardian som ble foreslått tidligere sammen med OCCT, eller hva er støttet/anbefalt?

Lenke til kommentar

Ja, den var midt i blinken syar, har ikke prøvd den sammen med OCCT enda, men stoler på at den vil fungere der også. Skal reinnstallere alt nå, og fikk ganske uventet en feil i Prime etter 2,5 timer med alt på orginalklokk... :dontgetit:

Får håpe det skyldes sofware og ikke noe annet :)

 

Må vel sette meg bedre inn i de innstillingen som ikke står på auto når det gjelder minne, er ikke særlig kjent med en del av dem.

 

Det var btw pwmic som ligger nærmere 50 grader, og det uten deksel på, så den vil nok bli god og varm.

Lenke til kommentar
Driver å kjører litt Prime her nå, på standard fart og har da ca 37 grader på cpu, og 47 grader på "hovedkort" i Everest. Er denne siste PWM temp, eller hvor er det dere ser disse andre temperaturene?

(Har ikke gjort en fullstendig reinnstallasjon enda, så hvis det burde vært flere temperaturer i Everest kommer det kanskje etter ny innstallering...)

 

Jeg har også pleid å kjøre en runde OCCT for å få en logg av spenninger og temps, men har da brukt Probe som monitorprogram. Kan jeg bruke feks Smartguardian som ble foreslått tidligere sammen med OCCT, eller hva er støttet/anbefalt?

5479008[/snapback]

Jeg bruker stort sett følgende prog til klokking og annet:

1. SP2004 (Prime95 med bedre GUI) dual i 24timer Download

2. Memtest86 via BIOS (loops med test 5) 12timer

3. Everest for å følge med på alt av temp.+spenninger Download

4. SuperPI mod.1.4 (noen runder med 32M) Download

5. 3DMark 2001 i loops, 12timer pleier å holde Download

6. ClockGen for småjusteringer uten å måtte gå i BIOS Download

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Driver å kjører litt Prime her nå, på standard fart og har da ca 37 grader på cpu, og 47 grader på "hovedkort" i Everest. Er denne siste PWM temp, eller hvor er det dere ser disse andre temperaturene?

(Har ikke gjort en fullstendig reinnstallasjon enda, så hvis det burde vært flere temperaturer i Everest kommer det kanskje etter ny innstallering...)

 

Jeg har også pleid å kjøre en runde OCCT for å få en logg av spenninger og temps, men har da brukt Probe som monitorprogram. Kan jeg bruke feks Smartguardian som ble foreslått tidligere sammen med OCCT, eller hva er støttet/anbefalt?

5479008[/snapback]

Jeg bruker stort sett følgende prog til klokking og annet:

1. SP2004 (Prime95 med bedre GUI) dual i 24timer Download

2. Memtest86 via BIOS (loops med test 5) 12timer

3. Everest for å følge med på alt av temp.+spenninger Download

4. SuperPI (noen runder med 32M) Download

5. 3DMark 2001 i loops, 12timer pleier å holde Download

6. ClockGen for småjusteringer uten å måtte gå i BIOS Download

5480644[/snapback]

Ikke noe slinger i valsen der nei ;)

Lenke til kommentar
Ikke noe slinger i valsen der nei ;)

5480668[/snapback]

Som sagt, jeg kødder ikke når det kommer til stabiliteten ;)

Sett mange som klokker opp og roper hurra etter windows booter, for så å komme på forumet noen timer senere drittsur og klager på feil med hardware eller drivere..

 

Jeg ser på saken slik, enten så er maskinen 100%stabil eller så er den ikke stabil. Det finnes ikke noen mellomting som enkelte mener.

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Jeg har et tips dersom det er aktuell problemstilling for noen.

 

Kjørt overklokk med 180 divider stabilt 100% en stund , vdimm på 2.90v , ingen problemer.

Skulle skru opp minnehastigheten (kjøre 1:1) forleden og det viste seg at ved bios inst vdimm på 3.0v,3.1v,3.2v (vdimm feed jumper default til 3.3v) fikk jeg

enkelte ganger drop i vdimm på inntil 0.15v under prime95 test .

Dette er ikke bra for stabiliteten selvsagt og prime95/occt torture feilet

da minnet mistet den extra juice de trengte for å kjøre det jeg hadde satt.

 

Løsningen ble å kjøre vdimm feed fra +5v istedet .

Selv om jeg ikke skulle kjøre mere enn 3.1v .

vdimm nå rikker seg ikke idet hele tatt mellom idle/load og stabilitets

testen gikk igjennom med samme instillinger .

(endring kun vdimm feed flyttet fra 3.3v til 5v) .

 

Tror muligens voltregulatorene krangler med vdimm høyere enn 2.9v

med default feed .

Vdimm spenningen kan man se realtime med MBM5's dashboard (mbm dfi mod)

mens prime95 kjører .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg har noen seriøse nettverksproblemer, sannsynligvis gjelder det udp trafikken min, det er vel det bf2 osv kjører på? TCP ser ut til å fungere strålendes.

 

Forklaring av problemet: Når jeg f.eks spiller bf2 får jeg connection lost helt vilkårlig, men det er ikke tilkoblingen som blir brutt fordi jeg laster enda ned helt stabilt via dc++ f.eks og bitcomet.. Jeg tar så å åpner min Local Area Connection og ser på de to pc ene og pakkene som blir sendt frem og tilbake.. Det virker som den slutter å lyse med en gang det ikke skjer noen trafikk på pc en, har prøvd me flere forskjellige drivere osv..

 

Jeg har også et Dual gb lan så jeg har prøvd med begge portene, forskjellige drivere på hvert nettverkskort, forskjellige innstillinger osv..

 

Så da kommer det til om det kan være min 10mbit fiberlinje som tuller, men det virker litt rart med packet loss fra lyse sine egne servere eller hva som skjer :s

Når jeg snakka med support var svaret bytt nettverkskabel og resett modemet eller hva det heter.. Det løste sjokkerendes nok ikke problemet.....

 

Så før jeg ringer support igjen imorgen, tror folk det er hardware, klientside bassert eller tror dere det er linja mi? Det er så sykt irriterendes :(

 

Takker for all hjelp..

 

Hardware: DFI sli-d

Windows xp 64bit sp1

osv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...