Gå til innhold

Den lille Wheel Of Time tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var mye med boka som skuffet, og mange scener som kunne ha vært langt mer minneverdige enn de var - men alt i alt er jeg bare glad det var mulig å gjøre serien ferdig.

 

Syntes egentlig den første boka til Sanderson var den beste, og mistenker det var fordi RJ hadde allerede skrevet mye av den. Det var på mange måter i den boka Rand sin reise ble ferdig. Hans "indre liv" har alltid vært det mest interessante gjennom serien imo, og det ble ikke like gøy når han på en måte ikke kan utvikles videre som karakter.

 

 

Syntes forøvrig Moridin skuffet stort. Hadde forventet mye mer av ham i denne boka. Demandred var ganske badass, og likte hvordan han satte Taim på plassl. Er det bare jeg som føler at RJ orginalt planla at han skulle være Mazrim Taim undercover, og så endra han de planene når så mange på internett fant det ut? Syns også det var litt merkelig hvor lite han egentlig klarte å gjøre, mtp linken & sa'angrealen han hadde. Alle snakka om hvor farlig og smart han var, men han burde da sannelig vært i stand til å ødelegge nesten hele hæren til Light-siden med den linken og sa'angrealen? Følte også det manglet vanvittig med channelers i krigen. Hvor var alle asha'man, aiel wise ones og "The Kin" som det skal være tusenvis av?

 

Lenke til kommentar

Var mye med boka som skuffet, og mange scener som kunne ha vært langt mer minneverdige enn de var - men alt i alt er jeg bare glad det var mulig å gjøre serien ferdig.

 

Syntes egentlig den første boka til Sanderson var den beste, og mistenker det var fordi RJ hadde allerede skrevet mye av den. Det var på mange måter i den boka Rand sin reise ble ferdig. Hans "indre liv" har alltid vært det mest interessante gjennom serien imo, og det ble ikke like gøy når han på en måte ikke kan utvikles videre som karakter.

 

 

Syntes forøvrig Moridin skuffet stort. Hadde forventet mye mer av ham i denne boka. Demandred var ganske badass, og likte hvordan han satte Taim på plassl. Er det bare jeg som føler at RJ orginalt planla at han skulle være Mazrim Taim undercover, og så endra han de planene når så mange på internett fant det ut? Syns også det var litt merkelig hvor lite han egentlig klarte å gjøre, mtp linken & sa'angrealen han hadde. Alle snakka om hvor farlig og smart han var, men han burde da sannelig vært i stand til å ødelegge nesten hele hæren til Light-siden med den linken og sa'angrealen? Følte også det manglet vanvittig med channelers i krigen. Hvor var alle asha'man, aiel wise ones og "The Kin" som det skal være tusenvis av?

 

 

 

Altså, Demandred var besatt av å drepe Rand, kan hende han sparte seg. Ellers virket han jo ikke helt god i hodet, liten overdose Shara og True Power

 

Syns dog at boken inneholdt vel mye krig og slag, eneste "andre" som skjedde var vel Dragons Peace og Black Tower som reddet seg selv

 

 

Selv om WoT sikkert kunne vært fullført bedre av RJ, så er jeg også glad for at den ble skrevet ferdig.

Lenke til kommentar

 

Demandred var vel så høy på Saa og seg selv etterhvert, smågal, og fullstendig besatt av å drepe Rand. Så sparte seg sikkert, selvom han hadde full "circle" på 72(?). Mye(mesteparten?) av tiden hans gikk også med på å dirrigere hæren sin mot Mat. Moridin sin arc skuffet meg, likte karakteren hans. Men noen historier måtte vel ofres. De fleste Aiel wise ones var vel i Thakan`dar, tror jeg. The Kin-damene ble nevnt i Caemlyn-kampene, og healing i Mayene. Det var det, mener jeg.

 

Digget forresten delen hvor Lan tok knekken på Demandred, en høydare :)

 

Lenke til kommentar

 

Demandred var vel så høy på Saa og seg selv etterhvert, smågal, og fullstendig besatt av å drepe Rand. Så sparte seg sikkert, selvom han hadde full "circle" på 72(?). Mye(mesteparten?) av tiden hans gikk også med på å dirrigere hæren sin mot Mat. Moridin sin arc skuffet meg, likte karakteren hans. Men noen historier måtte vel ofres. De fleste Aiel wise ones var vel i Thakan`dar, tror jeg. The Kin-damene ble nevnt i Caemlyn-kampene, og healing i Mayene. Det var det, mener jeg.

 

Digget forresten delen hvor Lan tok knekken på Demandred, en høydare :)

 

 

 

Likte boken veldig godt. Synes egentlig fokuset var veldig riktig, at Moridin har som plan/ønske og bare ende alt har det jo ikke vert spesielt med tvil om. Så at det ble han som var karakteren som til slutt stod der som TDO's avatar var jo ikke noen overraskelse samtidig som det ikke kunne vert noen annen.

Demandred var ikke bare badass, men fikk en kul og verdig rolle på slutten. Jeg mener det er ganske badass og økse ned store mengder mennesker med balefire i hytt og dyne. Samtidig episk bra med Lan som til slutt bekjemper sverdkjempen.

 

Det jeg ikke likte var at de drepte Hurin, spesielt uten at han ikke dukket opp med heltene fra hornet. Burde nesten gjort det spesielt etter "the great hunt". At Jain kom og redda Olver var dog et godt plaster på såret!

Men var det forresten nødvendig og ta livet av Bela???

 

 

 

Lenke til kommentar

Ferdig med boken nå, men jeg syns ikke det var noe å hoppe i havet for. Den var ei grei avsluttning som fikk nøstet opp de viktigste plotttrådene. Men må si at jeg hadde forventet noe mer, Hvis du sammenligner den med f.eks The crippled God så er det ingen tvil om at det er sistnevnte som er den mest verdige avsluttningen på en serie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ferdig kl 03.00 natt til i dag.

 

Beste boka i serien, klarte faen ikke slutte å lese :) Legendarisk avslutning, og en fantastisk forfatter som tok over stafettpinnen, Sanderson har klart å skrive disse bøkene bedre enn jeg tror Jordan ville gjort.

 

EPISK!

 

(PS: Jeg liker Brandon Sanderson sine bøker svært godt sånn ellers også, men disse hadde jeg heller ikke startet å lese om det ikke var han som fikk oppgaven med å skrive ferdig WoT.. Jeg er mao litt mer vant til hans skrivemåte enn det kanskje flere andre her er, og klarer å la bøkene føles som de passer inn slik de skal :)).

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

 

Demandred var vel så høy på Saa og seg selv etterhvert, smågal, og fullstendig besatt av å drepe Rand. Så sparte seg sikkert, selvom han hadde full "circle" på 72(?). Mye(mesteparten?) av tiden hans gikk også med på å dirrigere hæren sin mot Mat. Moridin sin arc skuffet meg, likte karakteren hans. Men noen historier måtte vel ofres. De fleste Aiel wise ones var vel i Thakan`dar, tror jeg. The Kin-damene ble nevnt i Caemlyn-kampene, og healing i Mayene. Det var det, mener jeg.

 

Digget forresten delen hvor Lan tok knekken på Demandred, en høydare :)

 

 

 

Demandreds var jævlig kul, klin gal og meget dyktig. Full circle badass mofo :p. Og sverdduellen med Lan, wow..høydare ja som du sier.

 

Likte også Tam sin arc, samme med Logain, spesielt slutten der du ser helt klart "glory to come" :).

 

Samt genistreken med Callandor. Et skikkelig WTF-øyeblikk.

 

Lenke til kommentar

Skal visst bli sluppet ut en ekstra Wheel of Time-historie om ikke så lenge. Demandred skal være hovedpersonen i den, så da kan vel de som har lest AMOL tenke seg til hva den skal handle om. :)

 

"So what we'll be doing, it's a story called "River of Souls" but it's actually a sequence of deleted scenes. They are a complete arc for a certain character; they are meant to be read companionly to A Memory of Light. It's not going to make a whole lot of sense if you haven't read at least the rest of the Wheel of Time, but I find them very exciting; I think you'll really like them, and I think this is a good place for them because they won't be distracting from the rest of the story." - Brandon Sanderson

Endret av OKMarius
Lenke til kommentar

Kilde på det? Hadde vært meget gøy, men jeg tror ikke det er sant..evt at de har vurdert det, men så gått bort i fra det nå de senere årene.

 

http://www.facebook....151216970237219

 

 

Question: What about the outriggers? (The sequel trilogy to the Wheel of Time series that Robert Jordan had planned to write.)

 

Answer: It's not going to happen. Harriet and I are both firm on this. Robert Jordan wouldn't have wanted it to happen. He said that he wanted the series to be finished, but he did not want anything more. (He was even uncomfortable with the idea of someone like myself finishing the series.)

 

Beyond this, at the Q&A on Monday, Harriet revealed something I previously haven't been able to tell you but that I've known for quite some time—that Robert Jordan didn't leave much of anything in the way of notes for the Outriggers. There are, quite literally, only two sentences of explanation from RJ telling us what the plot of the outriggers was to be about.

 

So no, no outriggers. I highly doubt you will see the prequels either, and for similar reasons. All good things must come to an ending. And this is ours.

 

Dette her sier akkurat det motsatte, og er postet for 10 dager siden.

 

MEN - Husk at Brandon Sanderson har en rekke andre bøker, så det mangler ikke på godt lesestoff om man vil ha mer :).

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Sam Wellers i statene :). Ble annonsert av Sanderson på hans blogg og på Facebook :). Var heldig og rakk det akkurat. Han signerte 1280 bøker, min er nr 12ognoe.

 

Kunne få de signert med enten en dedisering eller et sitat eller hva man ville. Utrolig bra gjort av en forfatter, skjønner at dette er snilt mot fansen :).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...