Gå til innhold

Den store Warrior tråden..


Anbefalte innlegg

hmm okey , for har jo begynt rett i nortrend jeg å lvl å queste der... men føler ikke jeg får inn noe dmg me den builen jeg har ... burde jeg har noe bedre gear før jeg kan kjøre protection ? å har du en arms build jeg kan prøve for gøy ?

 

Takk smyegel

 

Hmm takker for svar.. ja får prøve å finne meg noe bedre gear etter vert som jeg quester i northerland eller ka det heter :p .. er vist noe shields å def gear som revard ser jeg nå :)

Endret av Smyegel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Derfor har jeg prøvd å også gå for en del avoidance på gearet mitt, istedet for å kun stacke stamina. Prinsippet mitt er å gå etter socketbonusen. Godt tips dette med 100 dogde + 100 parry > 200 dogde.

 

Link: Koseklump

 

Sjekket ut karakteren din, og la merke til en del rare ting :p

 

- 7/5/59? Rareste speccen jeg har sett :p

- Glyph of battle istedenfor Command?

- Glyph of Cleave uten improved cleave?

- Puncture er unødvendig tbh. Som prot warr i disse dager befinner du/oss/vi i en posisjon hvor du/oss/vi har 100~ rage til en hver tid, med mindre du har et våpen på under 1.00 så skal det godt gjøres og gå tom for rage. Så du kan basicly trykke så hardt du kan på alle knappene på tastaturet uten å bekymre deg for rage-baren din.

- Improved Disarm. Hvor ofte bruker du disarm? nyttig på Gormok the impaler. Kjekt i PvP. Kanskje disarme Ingvar når han tar Smash, bytt de og heller sett dem i improved disciplines.

- Du er JC? lag den trinketen med 63 stam + 2 socket plasser.

- Bytt ut den 34+ dodge gemmen med en 51 stamina, du har drøssevis med dodge.

- Farm noen badges og grind litt mats med mining, kjøp runed orbs med badges og få en crafter til å lage Belte og Støvler til deg. Gode items.

- Respec til 15/3/53. Impale og deep wounds hjelper på threaten.

- Regner med at det og holde aggro er piece of cake, så bytt hanske enchant med en sånn 18 stam armor kit.

 

Dette er dog ting JEG ville gjort for å forbedre MIN karakter, skal ikke være helt bestemor og si at U HAZ 2 DO ZIZ TU BECAME BETTAH TANK LULZ! setter ikke spørsmålstegn ved dine tanking evner fordi jeg ikke er no særlig uber selv :p

 

Link: Nmy

Lenke til kommentar
hvis du skal gå protection så burde du gå etter no annet gear enn det du har på armory atm. Er ikke vits å gå Protection med dps gear iallefall.

 

:dontgetit: Hva tror du man gjør når man levler da? Går prot med tankegear?

 

Plate med str og crit, et bra skjold og muligens blockvalue trinket/ringer om du har det liggende, så levler du godt til 80 som prot. Gjorde det i level 70 arena gear i sin tid, da med autoblocker trinket :)

Lenke til kommentar
- Glyph of Cleave uten improved cleave?
Glyph of cleaving er en av de beste glyphsa. Talentet derimot er temmelig bortkasta siden det kun øker BONUS-skaden til cleave (som allerede er rimelig lav)

 

- Puncture er unødvendig tbh. Som prot warr i disse dager befinner du/oss/vi i en posisjon hvor du/oss/vi har 100~ rage til en hver tid, med mindre du har et våpen på under 1.00 så skal det godt gjøres og gå tom for rage. Så du kan basicly trykke så hardt du kan på alle knappene på tastaturet uten å bekymre deg for rage-baren din.
Er ikke uenig i konklusjonen om at puncture er unødvendig, men man har ikke evig med rage til enhver tid. En liten dodge-streak så er all ragen blåst bort om man ikke følger med.

 

- Regner med at det og holde aggro er piece of cake, så bytt hanske enchant med en sånn 18 stam armor kit.
2% threat er stort, og 10 parry rating er absolutt ikke å forakte heller. Ikke undervurder threat. Når tanken kan stå stille og bygge threat singel target så er det sjelden/aldri en dps som klarer å dra det vekk fra han. Men det er sjelden fights er singel target, og det er sjelden fights er å stå stille fra begynnelse til slutt.
Lenke til kommentar
hvis du skal gå protection så burde du gå etter no annet gear enn det du har på armory atm. Er ikke vits å gå Protection med dps gear iallefall.

 

:dontgetit: Hva tror du man gjør når man levler da? Går prot med tankegear?

 

Plate med str og crit, et bra skjold og muligens blockvalue trinket/ringer om du har det liggende, så levler du godt til 80 som prot. Gjorde det i level 70 arena gear i sin tid, da med autoblocker trinket :)

 

Nei, men er ikke rart hvis det går trått hvis man ikke har gear elns til å gjøre det, med det gearet han hadde på Armory hadde det like greit å gått Arms:)

Lenke til kommentar
Glyph of cleaving er en av de beste glyphsa. Talentet derimot er temmelig bortkasta siden det kun øker BONUS-skaden til cleave (som allerede er rimelig lav)

 

Glyph of cleaving er en av de beste glyphsa til å tanke trash med ja, men jeg ville valgt en annen i MT specccet mitt, selv om det ikke er så mange nevneverdige og velge i. og Cleave? lav damage? Cleave gjør da drøssevis med damage. Denne hjelper til.

 

Er ikke uenig i konklusjonen om at puncture er unødvendig, men man har ikke evig med rage til enhver tid. En liten dodge-streak så er all ragen blåst bort om man ikke følger med.

 

På trash kan jeg være enig, går ofte tom rage der, men på boss fights så tviler jeg. Skulle man slite med rage på boss fights så kan man glyphe revenge så neste hero strike blir gratis, bloodrage hjelper til og.

 

2% threat er stort, og 10 parry rating er absolutt ikke å forakte heller. Ikke undervurder threat. Når tanken kan stå stille og bygge threat singel target så er det sjelden/aldri en dps som klarer å dra det vekk fra han. Men det er sjelden fights er singel target, og det er sjelden fights er å stå stille fra begynnelse til slutt.

 

Vil ikke si at 2% threat er stort, det er liten hjelpende hånd, men ja, 10 parry rating er fint, men i disse dager så skal det ikke mye til for å holde aggro, og er du flink til å bruke vigilance på de som er flinke til å suge aggro, så skal det ikke være noe problem i det hele tatt. Det kan hende at vi snakka forbi hverandre litt, men jeg vil si at det heller er sjelden at en boss fight ikke er singel target. Men på trash, Selvfølgelig er det jo sjelden singel target på trash! Jeg tenkte primært på boss fights. Og jeg vil si at det sjelden at man tanker 2 bosser samtidig.

Endret av Zycho
Lenke til kommentar
hvis du skal gå protection så burde du gå etter no annet gear enn det du har på armory atm. Er ikke vits å gå Protection med dps gear iallefall.

 

:dontgetit: Hva tror du man gjør når man levler da? Går prot med tankegear?

 

Plate med str og crit, et bra skjold og muligens blockvalue trinket/ringer om du har det liggende, så levler du godt til 80 som prot. Gjorde det i level 70 arena gear i sin tid, da med autoblocker trinket :)

 

 

Kult var det svaret jeg ville ha, viste ikke om noe hadde blit nerfet eller noe siden den gang wotlk kom ut ;) får skaffe meg noe kult gear så respecce til protection igjen... liker tanken på å kunne ta flere mobs på en gang :)

Lenke til kommentar
Sjekket ut karakteren din, og la merke til en del rare ting :p

 

- 7/5/59? Rareste speccen jeg har sett :p

- Glyph of battle istedenfor Command?

- Glyph of Cleave uten improved cleave?

- Puncture er unødvendig tbh. Som prot warr i disse dager befinner du/oss/vi i en posisjon hvor du/oss/vi har 100~ rage til en hver tid, med mindre du har et våpen på under 1.00 så skal det godt gjøres og gå tom for rage. Så du kan basicly trykke så hardt du kan på alle knappene på tastaturet uten å bekymre deg for rage-baren din.

- Improved Disarm. Hvor ofte bruker du disarm? nyttig på Gormok the impaler. Kjekt i PvP. Kanskje disarme Ingvar når han tar Smash, bytt de og heller sett dem i improved disciplines.

- Du er JC? lag den trinketen med 63 stam + 2 socket plasser.

- Bytt ut den 34+ dodge gemmen med en 51 stamina, du har drøssevis med dodge.

- Farm noen badges og grind litt mats med mining, kjøp runed orbs med badges og få en crafter til å lage Belte og Støvler til deg. Gode items.

- Respec til 15/3/53. Impale og deep wounds hjelper på threaten.

- Regner med at det og holde aggro er piece of cake, så bytt hanske enchant med en sånn 18 stam armor kit.

 

Dette er dog ting JEG ville gjort for å forbedre MIN karakter, skal ikke være helt bestemor og si at U HAZ 2 DO ZIZ TU BECAME BETTAH TANK LULZ! setter ikke spørsmålstegn ved dine tanking evner fordi jeg ikke er no særlig uber selv :p

 

Link: Nmy

Takk for tipsene angående nytt belte og nye boots, skal se om ikke jeg kan skaffe dette, da jeg er rimelig overcapped på emblems for tiden :) Angående glyphs og spec, er dette noe som er ment å fungere greit både for tanking av adds og 5 manns, og maintanking, da jeg liker å ha fury specet ved siden av. Dog har jeg vurdert å droppe det og lage meg et 15-5-51 spec. Og ja, skal noe forandres på, kommer nok de tre poengene i punkture til å forsvinne ;)

 

EDIT: Og Disarm produserer faktisk ganske mye threat. Nøyaktig hvor mye vet jeg ikke da jeg har glemt å sjekke det. Også en stor fordel å disarme mobs og bosser for redusert dmg, spesielt dersom de gjør Bladestorm/WW, som warrioren som noen ganger er med i første bossen i ToC 5. Så ingen tvil om at Disarm faktisk er bra å bruke, men om det er verdt de to talentpointsa, er en annen sak.

 

EDIT2: Også en til til ;p Commanding Shout og Battle Shout buffer jo hele groupen og ikke bare meg, så hvem av glyphene jeg bruker, er ganske likegyldig, mener jeg :>

Endret av ironmartin
Lenke til kommentar

Her var det mye myter og tull om cleave i tanking. Cleave er weapondamage + 222, så mens selve skaden fra våpenet øker med et treigt våpen, gjør ikke bonusskaden det. For å putte det i enkle tall;

 

Med et 1.5 speed våpen som hitter 1000 : 1000 x 3 + 222 x 3, hvert 1.5 sec om du spammer det og har mye rage. Det blir totalt 3666, eller 2444 dps i en perfekt verden.

 

Med et 3 speed våpen som hitter 2000: 2000x3 + 222 x 3, hvert 1.5 sec, hvor du sannsynligvis ikke klarer brenne all rage. Det blir totalt 6666, eller 2222 dps om du spammer det på hvert slag.

 

 

Med improved cleave, får raske våpen en ytterlige fordel, siden det blir weapondamage + 488, som blir 2976 dps med 1.5 speed, 2488 med 3 speed.

Lenke til kommentar
EDIT2: Også en til til ;p Commanding Shout og Battle Shout buffer jo hele groupen og ikke bare meg, så hvem av glyphene jeg bruker, er ganske likegyldig, mener jeg :>

 

Jeg er enig :) som regel i 25 mans er det en dps warrior som holder oppe (improved) commanding uansett i raids, mens resten av folka får blessing of might fra en pala. i 5 man heroics går det som regel i battleshout uansett.

 

Det er egentlig hipp som happ, jeg buffer hvertfall oftere battleshout enn commanding :)

Lenke til kommentar

Det jeg skulle fram til var bare at med command glyphen så varer commanding shout lenger, og jeg regnet med at du buffet commanding oftest, og da slipper du og buffe den så ofte :) dog selv så har jeg en vane og bare trykke shift1 for å buffe den hvert 15 sekund ish :p og det som regel er en commanding presence warrior til å buffe battle shout i nærheten hvis det er mangel på paladins. Men ja, når jeg ser over det så er det egentlig ganske likegyldig hvem du velger.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei.

 

Jeg har en level 72 warrior som jeg nettopp har dualspecced, og har dermed begynt med tanking :) Det jeg sliter litt med er å holde orden på mobs når jeg tanker mer en 3- 4 mobs av gangen... dvs, jeg mister oversikten over hvilke mobs jeg begynner å miste aggro på. noen som har noen tips her?

 

Var en i spillet som nevnte en addon som plasserer "fargede ruter" (elns) over hodet på mobs, så jeg lettere kan se hvilke mobs jeg har masse aggro på, hvilke jeg holder på å miste o.l. noen som bruker en slik addon, eller evt vet hva den heter?

Lenke til kommentar
Hei.

 

Jeg har en level 72 warrior som jeg nettopp har dualspecced, og har dermed begynt med tanking :) Det jeg sliter litt med er å holde orden på mobs når jeg tanker mer en 3- 4 mobs av gangen... dvs, jeg mister oversikten over hvilke mobs jeg begynner å miste aggro på. noen som har noen tips her?

 

Var en i spillet som nevnte en addon som plasserer "fargede ruter" (elns) over hodet på mobs, så jeg lettere kan se hvilke mobs jeg har masse aggro på, hvilke jeg holder på å miste o.l. noen som bruker en slik addon, eller evt vet hva den heter?

 

Samle alle sammen foran deg og bruk shockwave og thunderclap på hver cooldown og kjør på med litt cleave og bytt target iblant for å bygge litt ekstra single target threat.

Lenke til kommentar

Ca. det jeg fant ut.

Arms = Overpowered + bleed effects, slik jeg kan se det - eller er jeg på bærtur?

 

Hilsen en Holy Priest :p

 

Edit: Hvor går veien videre? Når skal jeg plukke opp Cruelty? http://www.wowhead.com/?talent#Lhrhdb

 

jeg tenker kanskje slik:

1) Taste for Blood 3/3 (siden jeg har specced Improved Overpower)

2) Two-Hand Weapon Specialization

3) Cruelty 5/5 (for crit)

4) Deep Wounds 3/3 (god effekt etter Cruelty 5/5)

 

Da ser det slik ut på level 38: http://www.wowhead.com/?talent#LhrhdfIZ0x

 

Skulle jeg kanskje prioritert Sweeping Strikes?

Eller er det bedre å fortsette med 100% Arms, slik at jeg kommer fortere til Mortal Strike?

 

Eks slik ved level 40: http://www.wowhead.com/?talent#LhrhddIzV0bo

Er usikker på Trauma vs. Weapon Mastery.

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...