Gå til innhold

Litt usikker på AMD oppsett? Hva mener DU!?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg holder på og bestille meg ny pc. Hvordan ser dette ut?:

Noen endringer etterhvert som innleggene kommer her!

 

- Asus A8N-SLI nForce4 SLI S-939

- AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz BOXED

- OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Ed. R-2

- Western Digital Raptor 74GB S-ATA

- Powercolor Radeon X800PRO 256MB DDR3 AGP

- Samsung CD-brenner IDE 52x32x52x

- Lian-Li PC-50 Miditower Aluminium

- Thermaltake Silent strømforsyning 420W

20pin Silent Purepower Serie

- Cooler Master Aerogate III ALD-V03 Sølv

 

Dette blir 12 874,00 NOK på netshop....

 

Det er AGP port på den ASUS kortet ikke sant?

Burde man heller ta Geforce 6800GT PCI-E

så man evt. kan oppgradere til SLI senere?

Har en liten følese av at SLI er noe tull!

Endret av Devil-Teddy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du velger det hovedkortet bare pga SLI, ville jeg tenkt meg om igjen. Personlig har jeg liten tro på at SLI vil slå til noe særlig. Senere ytelsestester viser at sammenhengen mellom pris og ytelse her er dårlig... (Eks. 2x 6600 koster mer enn 1x 6800u og yter dårligere...) Hvis du skal ha DEN BESTE PC-en på markedet kan det ha noe for seg med 2x6800u, men da flyr pengene for ut av vinduet.

 

Ettersom du i tillegg har valgt et ATI skjermkort (som er bra btw), vil jo SLIen ikke ha noe for seg uansett.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Skifte av ram vil koste han ca. 600k.

Skifte fra cd-brenner til dvd-brenner vil koste han 300k.

Det er absolutt verd pengene.

<pirkemodus>

Du er klar over at K=1000?

Så i følge deg vil det koste trådstarter 6000 kroner å skifte RAM og 3000 å skifte til DVD-brenner. Det er iallefall ikke verdt pengene! :p

</pirkemodus>

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg holder på og bestille meg ny pc. Hvordan ser dette ut?:

 

- Asus A8N-SLI nForce4 SLI S-939

- AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz BOXED

- TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB

- Western Digital Raptor 74GB S-ATA

- Sapphire Radeon X800XT PE 256MB GDDR3

- Samsung CD-brenner IDE 52x32x52x

- Lian-Li PC-50 Miditower Aluminium

- Enermax Noistaker 370W strømforsyning

- Cooler Master Aerogate III ALD-V03 Sølv

 

Det er AGP port på den ASUS kortet ikke sant?

Burde man heller ta Geforce 6800GT PCI-E

så man evt. kan oppgradere til SLI senere?

Har en liten følese av at SLI er noe tull!

- Gå for en PCIe løsning på skjermkort. AGP er jo på vei ut nå, så det er helt bortkastet med AGP port som tar opp plass...

 

- Sørg for at CPU en er av Winchester typen. Newcaste kjernen er 130nm, mens Winchester bygger på 90nm teknologi.

 

- OCZ rammen som noen linket til er verdt pengene til forskjell fra TwinMos, pluss at dem har HØY brife faktor :D

 

- Raptor er et bra valg som OS disk. Men i første omgang ville jeg valgt en større, 200GB HD fra Seagate om du ikke har råd til begge delene. 74GB blir for lite plass. Tro meg.

 

- Ville valgt et skjermkort med PCIe løsning. Samme grunn som hovedkortet.

 

- Nec ND-3520A er en utmerket DVD-brenner men DL og pris på 600kr. Den er også verdt pengene.

 

- Lian Li er folk som kan kabinett... Bra valg her.

 

- Liker Fourton/Source PSU'er jeg. Vet ikke så mye om den du har valgt. Bare sørg for at den er stor nokk. (EDIT: ser nå at HAG hadde ett og annet å si om den ;) )

 

Hmm PCIe er vel det som du burde satse på nå. Men om SLI er tingen vet jeg ikke.Det får bli opp til deg selv.... :yes:

 

Så får du ha lykke til med PC kjøpet :thumbup:

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

Tror PSU foreslått kan komme på kanten, se her side 4 er en Enermax (375) Skal ikke si den som er foreslått i innledninga er 100% identisk med den på side 4 her, men den får ikke en omtale som hadde gjort meg til kunde - klarer ikke 100% last. Noen MSI K8N kort krever 24 pin ATX kontakt MED -5V som er utenfor standarden for ATX2 (24 pin) PSU, såg dessuten ut til at Enermax i testen mangla -5V selv om den kun hadde 20 pin. Bruker selv Tagan 480 i "ferskere" utgave enn den i testen - slutt på adapterkabel fra 20 til 24 pin, nå en "spesial" 4 pin til å henge på 20 pin, "Serverkobling" (tvilling P4 som deles til "P4" + 4 pin(12V og jord)), 4 SATA, en skjerma AGP/HD powerkabel, og en skjerma PCI-E kabel + 6 Molex- og 2 floppy-kontakter.

"Svei" 2K på PSU og kabinett når eg oppdaterte fra nForce2 til 4, men nå skal ingen av de hindre meg i 6800ULTRA i SLI og "hauger" av andre strømforbrukere, sett nok av tråder siste tiden om maskiner med et 6600GT og høyere i "standard" kabinett med medlevert 3 - 350W PSU som stopper/rebooter midt i spill, tror mange av disse problema kan tilskrives PSU som ikke klarer jobben, få med andre "ukompatible" blandinger av komponenter, drivere.

Lenke til kommentar
Skifte av ram vil koste han ca. 600k.

Skifte fra cd-brenner til dvd-brenner vil koste han 300k.

Det er absolutt verd pengene.

<pirkemodus>

Du er klar over at K=1000?

Så i følge deg vil det koste trådstarter 6000 kroner å skifte RAM og 3000 å skifte til DVD-brenner. Det er iallefall ikke verdt pengene! :p

</pirkemodus>

Vel siden du insisterer på å pirke så sier han faktisk at det vil koste 300'000 for dvd-brenner og 600'000 for ram, ergo er det IKKE verdt det.

 

@trådstarter:Hvis du skal overklokke oppgraderer du ram, hvis ikke oppgraderer du ikke. Men dvd-brenner er et must! Og nei, asus-kortet har ikke agp-port, så vidt jeg vet. Kjøp et pci-E grafikkort.

 

Herr Brun

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...