Gå til innhold

Windows sogte 3 miliarder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hørt rykte om at Microsoft har solgt 3 miliarder ekemplarer av windows xp, Jeg personlig synes at dette høres veldi overdrevet ut. Men er det noen som hvet det sikkert om de har de???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

3 mill dataer finnes det jo seff da

men 3 milliarder lisenser virker litt mye ja lol her i huset har vi 1 professional xp cd på 4 dataer :p

Skrevet (endret)

Hva er forselen på lisenser å eksemplar da???

Edit: Hvis det er 3 miliardet pc'r på jorden så betyr jo det at havparten av jordens befolkning har en egen pc da.... humm :hmm:

Endret av Azizel
Skrevet

Det kan ikke stemme... Heller av alle Windows versjonene til sammen, men selv det høres vel mye ut.

Har ikke hørt om noen som helst statistikk om dette.

Skrevet
Hva er forselen på lisenser å eksemplar da???

Edit: Hvis det er 3 miliardet pc'r på jorden så betyr jo det at havparten av jordens befolkning har en egen pc da.... humm :hmm:

du har en cd med et eksemplar (til bedriften feks) og kjøper x lisenser... en til hver innstalasjon/pc

Skrevet

Neppe. Er faktisk noe som heter bedrifter og privatpersoner med mer enn en PC ;)

Skrevet
er jo mulig, en pc på jobb to hjemme og en laptop, men tror det er tot ant lisenser jeg, det høres mer riktig ut

ja det er det jo.. men det er veldig få da som har det da.. i statistik i folket.

Skrevet

Dette tallet kan være riktig hvis det er snakk om antall lisenser kjøpt av alle versjonene av Windows. Men hvis ikke, ja da er det nok en stor overdrivelse.

Skrevet
Husk at med en Windows cd følger det med kun en lisens, men bedrfiter kan jo kjøpe mange 100 lisenser...

Det er derfor vi tror at dette tallet må være antall lisenser, ellers er det ekstremt overdrevet. :)

Skrevet

Det må være lisenser det er snakk om. Og det skulle ikkje forundre meg. Tenk på alle skyskraparane verden over med tusenvis av ansatte med kvar sin lisens.

Forresten,

mill = million

mrd = milliard

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...