Gå til innhold

Tråden om MMA (Ufc, Pride, K-1, Shoto)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Frye har mer i UFC å gjøre enn Coleman spør du meg. At Don Frye heller ikke er i UFC Hall Of Fame enda er en skam spør du meg.

 

Coleman har jo ingenting i UFC å gjøre han heller...hvis ikke Couture får til noe annet enn en total dominasjon, er det på tide å legge småhanskene på hylla for han også...men enig med hall of fame, men det er vel sånn at de bare tar inn 2 pr år, er det ikke ? Så Frye havner nok der etterhvert skal du se !

Endret av grammasta
Lenke til kommentar

Utenom hovedkampen synes jeg 109 faktisk ser ganske bra ut....swick vs thiago kan bli en veldig fet kamp tror jeg.....også blir det morro å se Serra igjen ! og Maia vs Miller seff !

 

Den kampen jeg gleder meg mest til nå i våres er uten tvil Jon Jones vs Brandon Vera...110 ser jo også veldig bra ut...håper så inderlig at Bisping blir knocka rett ut igjen...mista helt sansen for han etter oppførselen hans på TUF som coach...

Lenke til kommentar

109-kortet er brukbart, men når du har en main event som ikke fenger så gjør det at helhetsinntrykket blir svakt. Men det kan bli et bra show, for all del. Gleder meg til UFC 111 for å se GSP feie gulvet med Dan Hardy, og den interessante Mir vs Carwin. Hvem håper dere vinner, og sannsynligvis møter Lesnar for beltet i sommer? Vi har jo allerede sett Brock mot Mir to ganger, men det er så mye dårlig blod mellom de to at det kan bli en ekstremt intens match.

Lenke til kommentar
Uten tvil Mir.. Han fortjener å vise at han har mer talent enn det han viste mot Brock sist.. Nå når han legger på seg muskler kan det kanskje bli en "fair" fight?

Tror heller Mir må konsentrere seg om slagene sine. Brock har vært bryter hele livet og er sterk som en okse. Mir kommer aldri til å matche Brock på det feltet. Franks sjanse er et godt plantet slag eller en submission. Det eneste Mir har gjort mot Lesnar er en suksessfull kneebar, som han fikk av den da urutinerte Lesnar, og et bra kne i den andre. Ellers har Brock dominert totalt. Jeg er mer interessert i å se hva Carwin kan gjøre.

 

Fighten jeg ser mest fram til i vår må være Machida vs Shogun. Shogun ble ranet sist, og er sikkert supermotivert. Blir en klassiker.

Lenke til kommentar
Tror heller Mir må konsentrere seg om slagene sine. Brock har vært bryter hele livet og er sterk som en okse. Mir kommer aldri til å matche Brock på det feltet.

Er heller ikke så int. i en tredje Mir vs Brock kamp. Snakker om styrke så er nok Carwin en av de få som kan mache Brock sin styrke. En annen er vel Bobby Lashley, å så har vi jo en som garantert er sterkere, nemlig Mariusz Pudzianowski. Der snakker vi en kamp jeg hadde likt å sett. Tviler på Brock er vant til å være den som blir "manhandled" :)

Lenke til kommentar

Hehe Pudz mot Brock tror jeg hadde blitt en kjedelig affære. Greit nok at Pudz er grisesterk, men Brock kan faktisk bryte. Når det gjelder Mir og styrke så er det ikke utenkelig at han kan matche Brock iløpet av relativt kort tid dersom han har en kompetent styrkecoach og litt bol....

 

Er ikke spesielt glad i Lesnar, så personlig hadde jeg digget det om Mir får en ny sjanse mot han, og at han vinner. Imidlertid tviler jeg på at han hadde vunnet dersom han hadde fått rematch, og det kunne vært morsomt å se kamp mellom Carwin og Brock, så jeg vet ikke helt hva jeg håper på at skal skje.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar
Hehe Pudz mot Brock tror jeg hadde blitt en kjedelig affære. Greit nok at Pudz er grisesterk, men Brock kan faktisk bryte.

Det hadde vært interessant å se hva som hadde skjedd. Lesnar hadde nok ikke blitt manhandled på strykebiten som noen kanskje tror. Pudz har trent hele livet på ting som markløft, farmers walk og spesifikke strongman-øvelser. Brock på en annen side var den beste bryteren i Amerika når han gikk på college, en veldig prestisjefull tittel. Selvfølgelig er Pudz sterkere, men hvis vi snakker relativ styrke i forhold til MMA, hadde vært interessant å se. Mine penger er på Lesnar.

 

Når det gjelder Mir og styrke så er det ikke utenkelig at han kan matche Brock iløpet av relativt kort tid dersom han har en kompetent styrkecoach og litt bol....

Jo, det vil jeg si er bra utenkelig. Brock Lesnar er en genetisk freak, og han er fenomenalt sterk. Det er bare å se bilder av Brock på innveiinga som 265, og Mir som 265. Kroppsbygginga er forskjellig. Dessuten er det ikke Franks stil å utmuskle folk. Han er en BJJ submission fighter. Brock har vært syk lenge men muskelminnet hans er så bra at han skal ikke ha noen problemer med å komme tilbake. Jeg tror heller ikke Mir trener like hardt og intenst som det Lesnar gjør, ihvertfall det inntrykket jeg har fått.

Lenke til kommentar
Jo, det vil jeg si er bra utenkelig. Brock Lesnar er en genetisk freak, og han er fenomenalt sterk. Det er bare å se bilder av Brock på innveiinga som 265, og Mir som 265. Kroppsbygginga er forskjellig. Dessuten er det ikke Franks stil å utmuskle folk. Han er en BJJ submission fighter.

Mye er mulig med rett trening og bol. Jeg tror absolutt det er mulig. Ikke godt å si hvor stort genetisk styrkefreak Brock egentlig er. Det er ganske mange bolere som kommer opp på den størrelsen han har. Om det er hans stil har ikke så mye å si, det hjelper på.

 

Jeg tror heller ikke Mir trener like hardt og intenst som det Lesnar gjør, ihvertfall det inntrykket jeg har fått.

Det er mulig. Jeg sier ikke det er trolig at han kommer opp på Lesnars nivå styrkemessig, jeg sier at det ikke er utenkelig at han har POTENSIALE til å gjøre det.

 

 

Brock på en annen side var den beste bryteren i Amerika når han gikk på college, en veldig prestisjefull tittel. Selvfølgelig er Pudz sterkere, men hvis vi snakker relativ styrke i forhold til MMA, hadde vært interessant å se. Mine penger er på Lesnar.

Mulig at Lesnar ville virket sterkere fordi han har bedre teknikk, men det har ikke noe med styrke å gjøre. Som strongman må man være gjennomført sterk i hele kroppen. Ingen tvil om at Pudz garrantert er mye sterkere enn Lesnar, men det betyr selvsagt ikke at han nødvendigvis slår hardere etc.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar
Brock på en annen side var den beste bryteren i Amerika når han gikk på college, en veldig prestisjefull tittel. Selvfølgelig er Pudz sterkere, men hvis vi snakker relativ styrke i forhold til MMA, hadde vært interessant å se. Mine penger er på Lesnar.

Mulig at Lesnar ville virket sterkere fordi han har bedre teknikk, men det har ikke noe med styrke å gjøre. Som strongman må man være gjennomført sterk i hele kroppen. Ingen tvil om at Pudz garrantert er mye sterkere enn Lesnar, men det betyr selvsagt ikke at han nødvendigvis slår hardere etc.

 

Brock veier mellom 280 og 290 pund når han skal sloss, mao over 10 kg mindre enn Mariusz. Dette er rene muskler, så er liten tvil om at Brock hadde kommet kort til med tanke på styrke. Men heldigvis er ikke MMA kun styrke :) Det jeg tror hadde vært mest uvant for Brock hadde nok vært at han pluttselig ikke kunne filleriste mostanderen sin slik han er vant til. Her måtte han faktisk vært forberedet på å bli filleristet litt selv. Joda, jeg tror nok Brock hadde vunnet slik ting er nå grunnet overlegen brytingbakgrunn, men med litt mer trening tror jeg Mariusz kan bli vanskelig for Brock å ta. Må ikke glemme at Mariusz har omfattende karate og boksing bakgrunn. Han er ett rimelig genetisk "freak" han også. Den svære mannen er overraskende myk og går jo bla.a rett i spagaten. Med ett par kamper til under beltet så tror jeg Mariusz vil være ett veldig dårlig valg stilmessing for Brock.

Lenke til kommentar
Ikke godt å si hvor stort genetisk styrkefreak Brock egentlig er.

Tallene som går rundt på internett er ihvertfall til å sperre opp øynene av.

 

Benkpress: 225 kg

Knebøy: 315 kg

Markløft: 325 kg

40 meter: 4.7 sekunder

Spensthopp: 88 cm

 

Det er selvfølgelig grunn til å ta disse tallene med en klype salt, men det er liten tvil om at Lesnar er en atlet i verdensklasse. Spesielt hvor raskt han flytter den store kroppen er spesielt med han.

 

Mulig at Lesnar ville virket sterkere fordi han har bedre teknikk, men det har ikke noe med styrke å gjøre. Som strongman må man være gjennomført sterk i hele kroppen. Ingen tvil om at Pudz garrantert er mye sterkere enn Lesnar, men det betyr selvsagt ikke at han nødvendigvis slår hardere etc.

Jeg prøver på ingen måte å undergrave Pudz's styrke. Som fem ganger verdens sterkeste mann er du selvfølgelig ubegripelig sterk på alle måter. Klart han er sterkere enn Lesnar. Men ren styrke vinner ikke en MMA-fight. Situasjonene som krever mest styrke i MMA er takedowns, clinch og når fighten er på bakken. Disse situasjonene har Brock trent på hele livet, og jeg tror han vil bruke styrken sin på en bedre måte enn det Pudz ville ha gjort, selv om Pudz er sterkere. Det er derfor ingen grunn til å se seg blind på hvem som er sterkere, det vet vi alle, men hvem som hadde vunnet en fight er en helt annet sak.

Endret av Hegland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...