Gå til innhold

Angrefrist på alt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
' date='11/02/2005 : 14:56'] Tror da dette gjelder alt du kjøper over internett/telefon?

Tilogmed et kjøleskap man har kjøpt fra elkjop.no (f.eks) skal man kunne ha angrerett på? Eller to skruer fra Clas Ohlson? Med mindre jeg tar feeeeil? (Rett gjerne på meg! :) )

du tar litt feil, det må koste mer enn 300kr

Lenke til kommentar
Ja, det går jeg da ut ifra. Angreretten gjelder vel alle varer som du har kjøpt på nettet.

 

Litt OT, men hvorfor vil du bytte inn en så herlig skjerm som Nec 1770NX er?

fordi jeg rett og slett ikke jeg takler forskjellen fra å kjøre 100 hz i WIndows til 60hz (vet det ikke kan sammenlignes), men for meg går det ikke "smooth" nok :p og jeg spiller mye CS, og det likte jeg heller lite.. :/ Men ellers funker den topp til det meste, og alle andre spill!

Lenke til kommentar
Ja, det går jeg da ut ifra. Angreretten gjelder vel alle varer som du har kjøpt på nettet.

 

Litt OT, men hvorfor vil du bytte inn en så herlig skjerm som Nec 1770NX er?

fordi jeg rett og slett ikke jeg takler forskjellen fra å kjøre 100 hz i WIndows til 60hz (vet det ikke kan sammenlignes), men for meg går det ikke "smooth" nok :p og jeg spiller mye CS, og det likte jeg heller lite.. :/ Men ellers funker den topp til det meste, og alle andre spill!

Takler den ikke mer enn 60hz i cs da? Er det ikke bare å bruke en refreshrate fix?

Lenke til kommentar

Angrerett gjelder kun varer som ikke er "kjøpt over disk". Dvs. at det gjelder kjøp i nettbutikker, dørselgere, telefonselgere, postordre og slikt.

 

Noen "over disk"-butikker som Elkjøp, Coop elektro og Lefdal gir deg likevel angrerett, selv om forbrukerkjøpsloven ikke påtvinger dem det.

 

Den norske forbrukerkjøpslovens angrerett gjelder forsåvit kun ved kjøp i norge, så hvis du bestiller varer på nettet fra f.esk USA så gjelder det ikke.

 

Det med 300kr-regelen har jeg aldri hørt før så det skal jeg ikke uttale meg bastant om.

 

Så vidt jeg kan se så gjelder angreretten skjermen din og kabelen du bestillte sammen med den.

Lenke til kommentar
Ja, det går jeg da ut ifra. Angreretten gjelder vel alle varer som du har kjøpt på nettet.

 

Litt OT, men hvorfor vil du bytte inn en så herlig skjerm som Nec 1770NX er?

fordi jeg rett og slett ikke jeg takler forskjellen fra å kjøre 100 hz i WIndows til 60hz (vet det ikke kan sammenlignes), men for meg går det ikke "smooth" nok :p og jeg spiller mye CS, og det likte jeg heller lite.. :/ Men ellers funker den topp til det meste, og alle andre spill!

Takler den ikke mer enn 60hz i cs da? Er det ikke bare å bruke en refreshrate fix?

joda, men ikke lenger enn til 75, noe som heller ikke er å skryte av syns jeg...

Lenke til kommentar
I loven står det at Angrerettloven ikke gjelder "når den samlede kontraktssummen inkludert frakt- og tilleggskostnader som forbrukeren skal betale er under kr 300"

Ja, men denne beløpsgrensen gjelder bare for salg utenfor fast utsalgssted.

Kjøp fra web-butikk er et såkalt fjernsalg, og da er det ingen beløpsgrense.

 

Hvis jeg har forstått det riktig, da - gidder ikke slå opp akuratt nå...

 

HH

Lenke til kommentar
Ja, det går jeg da ut ifra. Angreretten gjelder vel alle varer som du har kjøpt på nettet.

 

Litt OT, men hvorfor vil du bytte inn en så herlig skjerm som Nec 1770NX er?

fordi jeg rett og slett ikke jeg takler forskjellen fra å kjøre 100 hz i WIndows til 60hz (vet det ikke kan sammenlignes), men for meg går det ikke "smooth" nok :p og jeg spiller mye CS, og det likte jeg heller lite.. :/ Men ellers funker den topp til det meste, og alle andre spill!

Takler den ikke mer enn 60hz i cs da? Er det ikke bare å bruke en refreshrate fix?

joda, men ikke lenger enn til 75, noe som heller ikke er å skryte av syns jeg...

Det er meningsløst å sammenlikne Hz på en CRT og LCD monitor..

 

Forøvrig meeeget godt fornøyd med min egen 1770NX. :love:

 

Husk at du må kjøre på oppløsningen 1280x1024 for best bilde..

Lenke til kommentar
Ja, det går jeg da ut ifra. Angreretten gjelder vel alle varer som du har kjøpt på nettet.

 

Litt OT, men hvorfor vil du bytte inn en så herlig skjerm som Nec 1770NX er?

fordi jeg rett og slett ikke jeg takler forskjellen fra å kjøre 100 hz i WIndows til 60hz (vet det ikke kan sammenlignes), men for meg går det ikke "smooth" nok :p og jeg spiller mye CS, og det likte jeg heller lite.. :/ Men ellers funker den topp til det meste, og alle andre spill!

Takler den ikke mer enn 60hz i cs da? Er det ikke bare å bruke en refreshrate fix?

joda, men ikke lenger enn til 75, noe som heller ikke er å skryte av syns jeg...

Hva er problemet? Grunnen til at hz er viktig på CRT-skjermer er pga flimring, LCD-skjermer har ikke den flimringen pga den ikke er bygd opp av bilderør.

Lenke til kommentar

Joda! jeg mener og tror den skal gjelde uansett. Hvordan skal da folk kunne bestille f.eks 3 6800 og klokke dem opp til 6800GT og beholde det ene som funker? Da bruker de angreretten på de to andre. Riktignok er da disse varene kanskje nye da, men alikevell. Har noen ark vi fikk på skolen om akkuratt dette. Om noen er interessert kan jeg skrive det inne her!

Lenke til kommentar

@CrZy_T

 

Grunnen til at høy hz er viktig på crt skjermer er ikke bare flimring ;)

Det er også for å få mer fps. Ja, lcd er flimmerfritt, men de kjører vanligvis ikke mer enn f.eks 60hz som gjør at det ikke blir mer enn 60fps i spill. Så selv om lcd skjermen viser et flimmerfritt bilde så blir ikke selve spillet hakkfritt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...