Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Eu-kontroll. Hva sjekkes?


arciryon

Anbefalte innlegg

Har en styggpen CarinaII 85-modell som må EU-kontrolleres innen juni. Så jeg lurer litt på hva de fokuserer mest på under EU-kontrollen, slik at jeg kan sjekke litt selv på forhånd. Regner med det går mye på bremser og lys?

 

Bilen fungerer helt fint. Bytta motor i sommer til en som hadde gått 100K mindre. Men en så gammel bil gidder jeg ikke bruke noe mye mer penger på, den skal bare ta meg fra A til B.

 

-Bremsene er OK såvidt jeg vet, men må vel sjekke klosser og sko og at det er igjen noen millimeter på dem.

 

-Parklysene fungerer ikke, så de må jeg sikkert fikse.

 

-Ellers er det noe rust i kanten på venstre forskjerm, men regner med at de ikke bryr seg om akkurat det, eller?

 

-Så ikke noe rust på understell, innfestinger e.l. da jeg bytta motor så tror det står bra til med det.

 

-Noe annet?

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en styggpen CarinaII 85-modell som må EU-kontrolleres innen juni. Så jeg lurer litt på hva de fokuserer mest på under EU-kontrollen, slik at jeg kan sjekke litt selv på forhånd. Regner med det går mye på bremser og lys?

Fiks det helt åpenbare og ta heller kostnaden med etterkontroll, da vet du hva du må fikse. Vis den i god tid så du slipper og stresse.

Lenke til kommentar
  • 12 år senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...