Gå til innhold

Forbudt å vise trusekanten


Anbefalte innlegg

Dette er ikke ment som en USA-bashing tråd.

Men ettersom vi alle har syntes at det var en tåpelig lov som Nord-korea kom med for noen dager siden, så viser det seg at motpartens lover er heller ikke noe stort bedre.

Forbudt mot å vise trusekanten

Er ikke dette å gå for langt? Ettersom jeg trodde USA sto for individedsrettigheter, og jeg ser at de til høyre peker på USA når de vil vise til land som respekterer individene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Amerikanske delstatslover er ikke lover som gjelder for hele USA. Der er det nok at en i styret får harding av ei jente som går med høy string-truse, tenker "Å gud, dette er da å synde mot herren! Jeg blir ledet inn i fristelse! Best å forby slikt!", så setter han seg ned og mekker et lovforslag som glir fint inn hos de uberkristen-konservative i partiet i staten, og vips. Ulovlig.

 

Det er jo viden kjent at delstatene har særdeles latterlige lover basert på enkelttilfeller. I en stat er det ulovlig å ha sex mens man hopper i fallskjerm på en søndag f.eks. Det er selvsagt fordi "noen" så et par som gjorde det på en søndag.

Lenke til kommentar

En latterlig lovforslag, såvidt jeg forstår må den først godkjennes i senatet. Sett i et litt større perspektiv føyer den seg inn i den uendelige av overgrep mot individets rettigheter til "felleskskapets beste".

 

Han frykter at loven vil ramme svarte ungdommer hardest, fordi det var der moten oppstod og er mest utbredt.

Det må være det billigste politiske poeng jeg noengang har sett :ermm:

Lenke til kommentar
Rett skal være rett: Dette er ingen føderal lov, men en lov i Virginia.

"Flere andre stater er ventet å følge Virginias eksempel" stod det i artikkelen.

 

En latterlig lovforslag, såvidt jeg forstår må den først godkjennes i senatet. Sett i et litt større perspektiv føyer den seg inn i den uendelige av overgrep mot individets rettigheter til "felleskskapets beste".

Såvidt jeg leste ut av artikkelen så trengte de ikke det, bare Virginias State House of Representatives måtte til for å gjennomføre lovforslaget.

Det må være det billigste politiske poeng jeg noengang har sett

Det for såvidt være, men alle poeng teller hvis man vil vinne mot idioti.

 

- D.J.

Lenke til kommentar

Det er vel kanskje heller ikke noe overraskende ved dette. Strenge kleskoder er vanlig på amerikanske skoler. Det var ikke noe problem så lenge man gikk 'normalt' kledd, men det som var forbudt var ofte helt idiotiske ting. Husker jeg reagerte på en del ting, ennå skolen jeg gikk på var forholdvis snill.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Yes, ganske tåpelig lovforslag!

Men jeg må si at jeg syns det er også svært tåpelig å ha buksene nede ved knærne. ;)

En tåpelig ting fortjener en annen? :hm:

Endret av medlem-23990
Lenke til kommentar
Yes, ganske tåpelig lovforslag!

Men jeg må si at jeg syns det er også svært tåpelig å ha buksene nede ved knærne. ;)

En tåpelig ting fortjener en annen? :hm:

Men så bør vel folk få lov til å ha buksen på knærne hvis de ønsker det. Det er jo tross alt ikke alle andres problem om de går saftig på trynet ned en fortauskant fordi de snublet i buksen. :D

 

Lurer på om jeg skal få legge fram et lovforslag i Norge, som forbyr å putte ostepop i høyre øre siste søndagen i februar, hvis den søndagens dato er et partall.

Lenke til kommentar

Neppe...det virker veldig enkelt for delstatskongene å vedta nye merkelige lover basert på enkelthendelser de ikke vil se igjen.

 

I en stat er det ulovlig å ha sex på kjøkkenbordet. Begrunnelsen er at det går an å kikke inn kjøkkenvinduet og se hva som foregår? Altså loven er der for å BESKYTTE folk som har en trang til å snoke inn vinduene til folk..latterlig, men sant. Da har vel en kristen kar gått forbi et kjøkkenvindu, gjort alt han kan for å myse inn og

 

"Nei men har man sett!! Noen synder i guds åsyn!! Dette må forbys!!"

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...