Gå til innhold

Forbudt å laste ned film og musikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er jo bare helt teit, da.. og nekte oss å laste ned musikk og film.. det er ikke alle som har interesse av å gå og kjøpe.. de tjener vel kanskje for dårlig? folk har vel sluttet og kjøpe filmer og betale moms, så de laster ned filmene isteden.. Dette blir for dumt..

men hvis ingen gidder å betale for filmene til slutt, hvordan skal man da skaffe penger til å lage nye?

Lenke til kommentar
Hvis du finner en 1000-lapp på gaten, beholder du den, eller leverer den inn til politiet som den lovlydige borger du er? la oss si en 100-lapp for den saks skyld?

 

Det samme gjelder for fartsgrenser. Vi vet det er ulovlig å kjøre for fort, men vi gjør det allikevel. Jeg tror det blir like vanskelig å få folk til å slutte med ulovlig nedlasting.

 

Hadde vi levd i en perfekt verden hadde sosialismen blomstret, og alle levd lykkelig.

 

På en annen side så godtok vi jo røykeloven. Kanskje det er håp for oss allikevel.

 

 

 

 

:)

Vi godtok egentlig ikke den loven, nei. Det er bare det at normenn aldri klarer å stå sammen om noe. Hver av oss går rundt å tenker "denne loven var jo helt bak mål, skulle ønske den aldri kom" men ser vi noen organiserte? Ja, heldigvis angående røykeloven... (Røykens venner)

 

Klarer vi det hvis denne piratloven blir vedtatt? :roll:

Lenke til kommentar
Det er jo bare helt teit, da.. og nekte oss å laste ned musikk og film.. det er ikke alle som har interesse av å gå og kjøpe.. de tjener vel kanskje for dårlig? folk har vel sluttet og kjøpe filmer og betale moms, så de laster ned filmene isteden.. Dette blir for dumt..

men hvis ingen gidder å betale for filmene til slutt, hvordan skal man da skaffe penger til å lage nye?

Veldig mange av de som laster ned musikk og spill, hører igjennom musikken om den er bra evt tester spillet om det er bra. Er det bra, så kjøper de det...

 

I følge en undersøkelse jeg leste om på itavisen, så gikk salget opp, pga "piratkopiering"...

Lenke til kommentar
Ser egentlig ikke at dette kommer til å stoppe så mye annet enn bittorrent-sider/exeem/kazaa og lignende. FTP, irc og lukkede DC-hubber kommer nok til å fortsette.

jo meget mulig, men litt av poenget med denne loven er å informere endel fjortisser at musikk, filmer og spill faktisk er en vare og ikke noe som det bare er fri flyt av.

Respekten for rettighetsbeskyttet matriell er lik null hos den gjennomsnittelige europeiske tenåringen i dag.

Hvis ikke klarere lover hadde kommet ville vi fått en generasjon som i fremtiden ikke ville betalt for noen av disse varene og da ville ikke lenger noen kunne produsere noe som helst.

Om enkelte FTP servere etc forblir oppegående er det neppe krise, det viktigste er symboleffekten som forhåpentligvis synker inn etter en stund.

 

og nå får jeg vel alle under 18 her på formuet imot meg :whistle:

Endret av MikeLevy
Lenke til kommentar
Hvordan vil du straffe en som laster ned en film eller en sang da?

Har den som laster ned påført eieren et økonomisk tap?

Det blir spennende å se hva rettspraksisen blir her.

Om man skal bruke loven mot vanlig folk, blir det trangt i i de allerede overfylte fengslene i Norge :tease: neida, men det blir jammen mye å holle styr for den norske lov håndhever :ermm: Venter i spenning og ser ka som skjer, veit i hvertfall en maskin som kommer til å stå på fremover ;)

 

 

Litt meir lesestoff

Endret av Mala
Lenke til kommentar

#1: Den perfekte verden behøver ikke nødvendigvis å ha med sosialisme å gjøre

 

#2: Hvorfor står det 'forby alle former for piratkopiering'. Det er ikke piratvirksomhet før det er lover mot det, så de vil egentlig forby det som allerede er forbudt.

 

#3: Hvordan skal de gjennomføre dette i praksis. Man kan jo f.eks. logge hva folk sender til hverandre på msn ??

Tenk dere tilfelle: Jeg lager en klient som gjør følgende: Krypterer filnavnet på ei fil og renamer, sender over msn, og renamer tilbake på den andre sida. Jeg tror dette vil skaffe den norkse staten enorm kunnskap innen bruteforce-, krypterings- og dataloggings-teknikker, siden man kan kryptere, endre faste bits, etc. etc. for å skjule hva man gjør, og man kan hele tida finne nye måter å sende filer på.

Dette er bare bullshit, og man blir vel aldri tatt med mindre man er et ekstremtilfelle... f.eks. bruker kazaa, er supersharer på dc (>1 TB) e.l.

Lenke til kommentar
Det er jo bare helt teit, da.. og nekte oss å laste ned musikk og film.. det er ikke alle som har interesse av å gå og kjøpe..

Er du ikke interessert i filmen så kjøper du den ikke selvfølgelig. Men da hadde jeg heller ikke giddet å laste den ned, har ikke så mye fritidsproblemer at jeg ser på filmer jeg ikke er interessert i.

Lenke til kommentar
men litt av poenget med denne loven er å informere endel fjortisser at musikk, filmer og spill faktisk er en vare og ikke noe som det bare er fri flyt av.

Respekten for rettighetsbeskyttet matriell er lik null hos den gjennomsnittelige europeiske tenåringen i dag.

Absolutt enig - det er her mye av problemet ligger. En hel generasjon har blitt vant til at musikk/film er en vare som ikke skal koste noe.

 

Hadde myndighetene vært noen år tidligere ute hadde vi nok fått en helt annen holdning til piratkopiering. En ting blir ikke automatisk lovlig fordi 'alle' gjør det slik en del tydeligvis innbiller seg.

Lenke til kommentar

men uansett, det er jo bare en helt teit lov. hvorfor skal man ikke få lov til å kopiere egen kjøpt musikk? man må da få lov til å høre på den selv?

 

Og hvordan skal de få stenge dc?? tror ikke lille norge har makt nok til å stenge alle hubbene i hele verden.. de skal nok få en stor jobb med å stenge alle i norge, da i såfall..

 

Og hvis man blir tatt, kan man bare stjele lommeboka til politimannen og betale boten med pengene hans, fordi staten har ikke penger til å holde på med slike småsaker.

 

 

håper ikke jeg driter meg ut?? :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...