Gå til innhold

Den lille druid tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, mot alle løsningene dine.

 

Få hunters har råd til å miste pet-dps mot deg, samme gjelder warlocks.

Mages vil gjerne ha sine frostbolts mot deg.

EN klasse har instant aoes sterke nok til å ta de ut. Det koster mana og bevegelighet, noe ikke alle kan ofre.

Whirlwind er kanskje nok, avhenger av warrioren. Hvor mye hp har småjævlene egentlig?

 

Eneste er frostnova for å få de av seg, men jeg tror mages flest vil ha frostnova plassert et annet sted.

Lenke til kommentar

Alle MM-hunters har råd til å miste pet-dmgen sin i 10 sekunder.. I tillegg så har mange forskjellige klasser mulighet til å sette motstanderen ut av spill i noen sekunder mens du dreper de summonede mobsene.. Warlocks har også noe som heter pet. Denne hadde også funket å bruke på dem. Det er en haug av måter man kan gjøre dette på.. Du har sikkert en grunn til at alle løsningene mine er dumme, men da tror jeg heller løsningene dine er dumme.

Paladin har også noe som heter concencration.. Det tar fort knekken på dem..

Lenke til kommentar

Ja, jeg synes løsningene dine er dumme.

 

Ja, combatrogues har Blade flurry, er denne godt timet kan du kanskje bli kvitt en eller to før de despawner eller druiden dør.

 

Ja, warriors har whirlwind. Jeg har ennå ikke fått noe svar på hvor mye småjævlene tåler, så jeg vet ikke om de overlever whirlwind. Thunder clap kan du bare glemme å nevne, jeg bør ikke ramse opp grunnlag for det.

 

Warlocks kan ha talented instant howl of terror, det holder dem unna en stund. Siden det er snakk om -tre- targets som skal tas ut må enten Seed of Corruption gjør jobben (usannsynlig) eller en evt. felguard. Felguarden er såpass mye av spillestilen til felguard locks at de ikke har tid til å ta den ut.

 

Mages er unntaket. Sterke, instant aoe-spells KAN kverke de ganske raskt (CoC, blastwave, Dragon's Breath), men dette koster mana, plassering og tid.

 

Andre druids har lite å stille opp med for å få de ut raskt nok, samtidig som du selv ikke skal få den bevegelsesfriheten du trenger/ønsker.

 

Hunters, beastmastery, survival eller marksmanship kan feigne for å få de til å angripe pettet, men dette er det eneste. Enten får ikke pettet de ned fort nok, eller så vil hunteren miste mye dps/kontroll.

 

Priests har Psychic Scream som eneste aoe-forsvar. De har ganske enkelt ikke råd til å bruke for å få vekk treants.

 

Paladins har consecration. Jada. Stasjonær aoe-skade, med mitt gear (~250spelldmg) utgjør dette 100 dps hvis de står stille. I tillegg koster denne utrolig mye mana pr. cast. Som regel løpes det så mye i pvp at du ikke vil kunne få noe ut av dette.

 

Shamans har chainlightning, dersom de klarer å treffe. Dette er "nesten" kun mulig for Elemental shamans. Enhancementshamans har ingenting, restorationshamans har jo til en viss grad chainlightning, men må være heldige med hits for å få de ned. Samtidig vil jeg tro at de fleste fokuserer på druiden.

 

I tillegg til dette scaler treants med spelldmg.

 

Your turn.

Lenke til kommentar

My turn...

 

Hunters. Takk for at du minnet meg på feign death! Om du bruker feign death så vil de altså gå på peten din. Da er det jo bare å sende peten på druiden da? Peten tåler jo å bli slått av noen fattige trær. Herregud.

 

Priest. Jeg har opplevd flere ganger at en priest løper opp til meg og fearer. Mange priester bruker priesten sin altså ikke bare på melees. Det å løpe opp til druiden, bruke en fear og så få tid til å løpe bort 30 sekunder, så trærne forsvinner/nuke druiden er ikke no big deal. En priest med mye mana kan jo også bruke Holy Nova for å ta liv fra trærne og få liv selv..

 

Rogue. Jeg tror ikke disse har så mye å si for en rogue. En evasion så vil de bare bomme på deg en god stund, eller så kan du blinde druiden, bruke blade fury og drepe trærne.. Det tar vel maks 5 sekunder å drepe alle trærne, om ikke mindre.

 

Warlocks. Om du kjører en fear på druiden og felguarden din slår på h*n, vil ikke druiden da komme ut av fear? Er ikke helt sikker på dette, men i så fall er det null stress å kjøre felguarden på trærne mens druiden er fearet.

Og har ikke felguarden en slags cleave? Perfekt.

 

Warriors. Whirlwind funker fett. Fra en annen side tar disse lite skade på en warrior.

 

Mages. De fleste (om ikke alle) mages som er fire specc vil i løpet av en kamp løpe bort til sitt target og bruke blast wave. Jeg tror at en blast wave er nok til å slå ut trærne, så de er null stress for en mage.. En mage har jo også en fin ting som kalles frost nova.

 

Paladins. Joda, concencration koster kanskje mye mana. Og her kan det komme litt ann på speccs. En retribution paladin med concencration burde klare disse flotters.. Trærne følger jo tross alt etter ham, så kan ikke være så vanskelig å få dem inn i feltet der det er concencration.

En healing pala står vel for det meste å healer, ja de har kanskje litt å si for en healing pala siden de interupter healingen, men paladins har concencration aura, mye armor, raske heals, mulighet til å blokkere, mulighet til å parere (skrives det sånn?), så dette burde gå bra. En prot paladin tåler disse.. lett.

 

Shamans. For en shaman med elemental specc er dette lett som en plett. For restoration burde det være ganske lett også, du har mye mana og noe spell dmg noe som gjør at chain lightningen tar nok liv.. Du trenger bare slenge ut et earthbind totem, løpe litt bort og bruke chain lightningen. Om du står midt inni dem med aggro kan du jo bruke bloodthirst noe som gjør at spellen blir castet veldig fort.. Dette burde gå fint.

En enchantment shaman kan forsåvidt gjøre samme greia.

Shamans har jo også AoE-totems og taunt-totems.

 

"I tillegg til dette scaler treants med spelldmg".. Huh? Skjønte ikke det der.

 

Men! For å si det som det er: Force of Nature er ikke ubrukelig, men i forhold til f.eks mangle er dette ikke veldig bra. Force of Nature har mest å si på casters, men med mangle tar du dem ut 10 ganger fortere..

 

Yeye, your turn!

Lenke til kommentar
My turn...

 

Warlocks. Om du kjører en fear på druiden og felguarden din slår på h*n, vil ikke druiden da komme ut av fear? Er ikke helt sikker på dette, men i så fall er det null stress å kjøre felguarden på trærne mens druiden er fearet.

Og har ikke felguarden en slags cleave? Perfekt.

 

Yeye, your turn!

 

Det er bare et fåtall av alle warlocks som driver seriøs PVP som har Felguard.

Lenke til kommentar
My turn...

 

Warlocks. Om du kjører en fear på druiden og felguarden din slår på h*n, vil ikke druiden da komme ut av fear? Er ikke helt sikker på dette, men i så fall er det null stress å kjøre felguarden på trærne mens druiden er fearet.

Og har ikke felguarden en slags cleave? Perfekt.

 

Yeye, your turn!

 

Det er bare et fåtall av alle warlocks som driver seriøs PVP som har Felguard.

 

håhå, nå har jeg hørt det og...

Lenke til kommentar
I det du popper AR tar vi selvfølgelig bash/cyclone og expose armor hjelper ikke sååå mye mot mine 25k =)

 

men siden vi har oppe evasion og kanskje GS så er det 95% sikkert at den ikke treffer.

 

Bruker å kjøre crippling - deadly avogtil mot druids, får seg ett lite sjokk om envenom critter (2,3 - 2,4)

Lenke til kommentar

Dere har vel egentlig rett. MEN, jeg synes dette virker litt rart. For jeg har aldri (Og dette er ikke noe jeg sier for å skryte elns) tapt mot en rogue i duel, og da mener jeg ALDRI. Jeg har selvfølgelig død mot en rogue noen få ganger, men aldri i duel. De få gangene jeg har død har det vært mange andre som hjalp roguen og/eller at jeg ble angrepet med mindre enn 30% liv.

 

Kan man spille druid så burde man plukke roguen lett. Det å løpe bort fra roguen mens han har evasion oppe kan være ganske handy til tider ^^

Lenke til kommentar
I det du popper AR tar vi selvfølgelig bash/cyclone og expose armor hjelper ikke sååå mye mot mine 25k =)

Tar fortsatt god skade fra bleeds.

 

Uansett er dette en irrelevant diskusjon, da en rekke variabler spiller inn.

 

Sant umulig å "regne" ut hvem som vinner. alt av skillz og gear og spillestil spiller såpass mye inn, men generelt er rouge en enkel klasse for druid, på samme måte som mage er enkel for hunter =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...