Gå til innhold

Garrys Mod Memory could not be read at ##### at .....>

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Sliter med det meget velkjente problemet, som beskrevet i topic. Jeg har hele tiden vært skråsikker på at det var RAMen som var problemet, men har nettopp byttet og samme greia.

Selvfølgelig lest gjennom det som står på Steam support, uten at noe av det hjalp.

Specs:

-Abit Kv8 Max-3

-BallistiX PC3200 400mhz 512x2

-AMD 64 3200+

-Sapphire X800PRO VIVO, flash

-Raptor 36,7 1000rmp

-WD 200gb s-ata, <der spillet er innstallert

-Plus mer :p

Noen forslag?

Mvh Stikk

post-169-1107537620_thumb.jpg

Endret av Stikk-kont@kten
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok, nei hos meg skjer det bådde om jeg hoster eller spiller selv..

Men problemet er i hovedsak i singleplayer, da kan det skje etter 10min eller etter 3timer.. :nei:

Skrevet

Har hørt at slikt kan forekomme dersom timingen på RAM'en er feil, samt overklokking. Jeg kan ikke noe om timing på RAM selv, men du finner sikkert en del kloke personer på overklokkingsforumet.

Skrevet

Hvis du hadde orket å lest litt hadde du funnet ut at jeg har byttet brikker, og samme feil!

Mistenkerforøvrig at det har noe med Dual Channel å kjøre. Kjøpt meg ren 1024 brikke, så for vi se med den.

Skrevet

Jeg fikk dette problemet etter å ha installert strider mod til HL2.

Samtidig med dette hadde jeg også klokka skjermkortet så mye som mulig uten å prøve om det gikk i lengden.

Regna med at NV kjøleren klarte å kjøle kortet selv om det var max overklokka.

Rett etter at jeg fikk feilmeldinga var lufta ut fra NV kjøleren varm, noe som tyder i mitt tilfelle på at jeg har klokka for langt.

Jeg har også klokka Ram og CPU men det har ikke affektert HL2. forde jeg har allerede runda spillet 2 ganger.

Får heller ingen feilmeldinger med Prime95.

Mulig det er komplikasjoner med moddene til spillet ettersom andre bare får denne feilmeldinga når det spilles med mod.

Skrevet

Mulig det er modden ja...

Får kun denne i Garrys mod, samt fikk den en gang i CS:S når jeg skulle avslutte spillet.

Men kjører som sagt Dual Channel nå, får byttet den ut mot en enkelt 1024mb. Håper det blir bra da :yes:

Skrevet

Har kjørt Prime95 torturetest i natt samtidig med at Microsoft Antispyware Beta1 har kjørt en automatisk scann uten feil så det er i hverfall ikke noe feil med minnet.

Har også 1024Mb ram men i singelmode.

Skrevet
Jeg fikk dette problemet etter å ha installert strider mod til HL2.

Samtidig med dette hadde jeg også klokka skjermkortet så mye som mulig uten å prøve om det gikk i lengden.

Regna med at NV kjøleren klarte å kjøle kortet selv om det var max overklokka.

Rett etter at jeg fikk feilmeldinga var lufta ut fra NV kjøleren varm, noe som tyder i mitt tilfelle på at jeg har klokka for langt.

Jeg har også klokka Ram og CPU men det har ikke affektert HL2. forde jeg har allerede runda spillet 2 ganger.

Får heller ingen feilmeldinger med Prime95.

Mulig det er komplikasjoner med moddene til spillet ettersom andre bare får denne feilmeldinga når det spilles med mod.

Hvis lufta som kommer ut av NV kjøleren er kald har du montert den feil.

Ingen varme ut = Ingen varmeoverføring fra GPU til kjøleribbe...

Skrevet

Dette skjermkortet er et FX5700 kort som ikke avgir så mye varme som 6800 kort f.eks. gjør.

Nå har jeg klokka det til 480Mhz kore uten artifacts og 475 stabilt.

Med originalkjøleren kom jeg til 430Mhz men det ble fort for varmt så 425Mhz var maks.

Bare for å være sikker så er det nå klokka til 470Mhz, noe som gjør at HL2 går i timevis stabilt uten noe form for problem.

Jeg hadde installert mod og klokka kortet samtidig så derfor mistenkte jeg kortet.

Originalkjøleren var forresten en stor vits.

Husk at noe som nesten ikke avgir varme vil heller ikke klare å varme opp en godt dimensjonert kjøler heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...