Gå til innhold

Flere tester av P4 600-serien


Anbefalte innlegg

Intel skuffer igjen, dette begynner å bli direkte pinlig. Selv om X86-Secret igjen benytter sitt velkjente triks med å utelate de beste AMD-prosessorene (4000+ & FX-55) og bruke et testoppsett som favoriserer P4, så må likevel den nye toppmodellen P4 EE 720 (3.73GHz) se seg slått i en rekke tester av Athlon 64 3800+. For en gangs skyld er jeg likevel helt enig med konklusjonen til X86-Secret:

 

ee-bye.jpg6xx-bye.jpg

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forbruket ned 11%, mao 16 Watt? Tilsvarer ikke det at det gamle forbruket var ca 145 Watt? Det er mye.

 

AtW

Effektforbruket til den nye 600-serien er lavere enn på 500-serien. Det ble målt et forbruk som var omlag 11 % lavere på 600-serien enn på 500-serien. I ren effekt utgjorde dette 16 watt i testoppsettet som ble brukt.

 

 

"Testoppsettet" er vel hele maskinen? Hvis det er snakk om testsystemet bruker det vel unormalt lite strøm, og er det bare snakk om prosessoren bruker den vel i overkant mye? Litt satt ut her :)

 

Har ikke lest den franske artikkelen.

Lenke til kommentar
Men var det 64bit cpu? og som sagt virket den?  :cry:

Jepp, de kjørte Windows XP 64bit Edition på den. Da blir det konkurranse på 64bit Yey :w00t:

 

Edit: Den franske artikkelen målte effekten på de to CPU'ene på to måter. Den ene ga rundt 100W mer enn den andre. Da regner jeg med at den som viste det laveste tallene var kun for CPU og at den som viste det høyeste tallene viste nok effekten til hele systemet. De to laveste tallene var forresten 145W og det andre noe mindre (126W?) Det er disse to jeg tror gjelder kun CPU'en. Så det er mye ja.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Uansett hvor bra / dårlig denne serien yter så er det uansett litt friskt blod som intel sårt trengte, bra at den også er 64bit, tipper det endelig får litt fart på programvaren beregnet på 64bit.

 

Når det gjelder watt så var det forvirrende tall å holde seg til, men jeg tipper en plass mellom 100-150W for cpu.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...