Gå til innhold

MSI K8N Neo4 Platinum erfaringer?


AzureCloud

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hola

 

Jeg har nettopp satt sammen en kraftig sak med dette hovedkortet, har jo hørt så mye bra om MSI. Med komponentene Athlon 64 3500+ Winchester, 2x512mb Corsair matched pair (DDR400 PC3200), PowerColor Radeon X800XL, Seagate S-ATA harddisk og NEC 3520 dvd-rw var jeg klar.

 

Etter et trykk på den kjekke røde "clear CMOS"-knappen til MSI, var jeg i stand til å entre biosen uten at pc-n hang seg de første 10-15 sekundene (sikkert pga for høye minne-verdier / andre overklokking-lignende innstillinger i BIOS.) So far so good, helt til jeg skulle installere operativsystem. Kortet finner ikke DVD-ROM'en. Ok, prøver å bytte IDE-kanal, teste med annen IDE-kabel, annen disc-drive, og testa kablene og drivene i annen PC. Biosen finner ikke noen IDE-enheter, og bare jeg har IDE-kabelen i NEC 3520'n så vil ikke strømmen på den virke heller, og den nekter å åpne seg. For no dritt.. Aldri hørt om noen som har opplevd denne latterlige feilen. Så hvis butikken har noen ASUS A8V-E Deluxe på lager så blir dette kortet raskt RMA'et og erstattet med noe forhåpentligvis mer stabile greier.

 

Men lykke til dere andre hvertfall. Kan jo bare ha vært bæd løkk.

Lenke til kommentar
Hola

 

Jeg har nettopp satt sammen en kraftig sak med dette hovedkortet, har jo hørt så mye bra om MSI. Med komponentene Athlon 64 3500+ Winchester, 2x512mb Corsair matched pair (DDR400 PC3200), PowerColor Radeon X800XL, Seagate S-ATA harddisk og NEC 3520 dvd-rw var jeg klar.

 

Etter et trykk på den kjekke røde "clear CMOS"-knappen til MSI, var jeg i stand til å entre biosen uten at pc-n hang seg de første 10-15 sekundene (sikkert pga for høye minne-verdier / andre overklokking-lignende innstillinger i BIOS.) So far so good, helt til jeg skulle installere operativsystem. Kortet finner ikke DVD-ROM'en. Ok, prøver å bytte IDE-kanal, teste med annen IDE-kabel, annen disc-drive, og testa kablene og drivene i annen PC. Biosen finner ikke noen IDE-enheter, og bare jeg har IDE-kabelen i NEC 3520'n så vil ikke strømmen på den virke heller, og den nekter å åpne seg. For no dritt.. Aldri hørt om noen som har opplevd denne latterlige feilen. Så hvis butikken har noen ASUS A8V-E Deluxe på lager så blir dette kortet raskt RMA'et og erstattet med noe forhåpentligvis mer stabile greier.

 

Men lykke til dere andre hvertfall. Kan jo bare ha vært bæd løkk.

Jeg har også en NEC ND 3520A IDE og har hatt null problemer.

Lenke til kommentar

Har noen av dere som har et MSI Neo4 Platinum mulighet til å sjekke om dere får til å endre Hard Disk Boot Priority? Det er en BIOS menu der en skal trykke <+> eller <-> tastene for å flytte en disk opp eller ned på listen. Dette får jeg ikke til å virke hos meg.

 

Ja, jeg har forsøkt å trykke på tilsvarende steder som disse tastene er på US tastatur, men det virker ikke det heller.

Lenke til kommentar

Har kjørt på dette kortet halvannen uke nå. Resten av specs i profilinfo.

Totalstabilt. Ingen problemer så langt, hverken under installasjon, 2d- eller 3d-bruk. I Thermaltake-kabinettet mitt har jeg store problemer med å høre nb-vifta, umulig å skille den fra cpu-vifta. Så kan jeg ikke klage på den engang.

 

Har heller ingen problemer med å endre boot priority.

 

Svært bra kort. Gleder meg til å teste hva som kan tynes ut ved overklokking. Finnes ikke behov for å kjøre overklokket nå, men bare for spenningens skyld. :love:

Lenke til kommentar

Har selv MSI K8N Neo4 Platinum, kan si meg meget fornøyd så langt :)

Eneste minus er chipsett vifta, som bråker litt, fant ikke noe nforce4 kort uten denne viften til en OK pris. Har også ett Gainward 6600GT kort som skulle være ganske stillegående av seg, dette synes jeg ikke det er, og den eneste trøsten er hvordan andre 6600GT kort må være når dette bråker :p

Men systemet er fjellstabilt og yter meget bra :)

Lenke til kommentar
Har heller ingen problemer med å endre boot priority.

Hvilke taster brukte du for å endre "Hard Disk Boot Priority"? De +/- tastene som er markert på et norsk tastatur, eller noen andre?

Jepp, + og - funker fint.

På norsk tast.oppsett.

Endret av Pop
Lenke til kommentar
Vurderer å fleske til på dette HKet. Hvilket er best av dette og MSI K8N NEO2 Platinum nForce 3 250 Ultra?

Det er egentlig mye Neo2 i Neo4, men Neo4 har PCIe, flere S-ATA og kansje noen design forbedringer kontra forgjengeren. Neo2 er et usedvanlig godt kort da, og jeg har sett det 'slå' Neo4 i noen enkelt tester. Dette er sikkert pga at det har vært lengre på markede og er mer optimalisert. Neo4 vil nok ta det igjenn snart med nye BIOSer. Jeg ville kjøpt Neo4 nå uansett, siden det byr på flerefunksjoner og er mer fremtidsrettet.

Lenke til kommentar

Kan for ordens skyld bare informere om at MSI er kommet med en utgave til av dette kortet som har 2 x PCIe

 

Msi Mainboard S-939 nForce-4 Ultra ATX 2xPCI-E Audio GbLAN SATA 1394 Retail

 

 

http://www.psdata.no/ps.asp?it=110736&mlevel=010500

 

Og her er det med 1x PCIe

 

http://www.psdata.no/ps.asp?it=110520&mlevel=010500

 

Kan legge til at det nye kortet har fått samme lyddel som Diamond.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Kortet i testen som du referer til er egentlig et Diamond kort, men det heter Platinum i USA. I Europa(og ellers i verden, tror jeg) finnes det to versjoner, SLI Platinum og SLI Diamond. Platinum mangler S-ATA II kontrolleren fra Silikon og noe annet snaks, som vifte på cmos kjøleren o.l.

Derfor er den noen hundrelapper billigere en Diamond versjonen. Uansett er det ikke noen forskjell på disse versjonene ytelsesmessig. Kanse Diamond klokker noen hakk bedre pga cmos viften :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...