Gå til innhold

Ausu P4P800-E + Tempratur

biro

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hey!

har ett problem med min cpu temp, den ligger på ca 49-54 uten load og med så ligger den på ca 59 -62 grade.... hva kan være feil...

bruker den vifta som fulgte med cpu'en.

har ett...

Asus P4P800-E deluxe

p4 3.0 ghz cpu

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det skjønner jeg jo! men har det noe å si for ytelsen og prossesoren at den er så høy...

eller er det en grei temp å ligge på...

Skrevet
det skjønner jeg jo! men har det noe å si for ytelsen og prossesoren at den er så høy...

eller er det en grei temp å ligge på...

Tempen er ikkje så forferdeleg høg at den har noko å sei utover ytelsen.

Skrevet

men da er det jo greit.. var bare redd for å brenne cpu'en... men synte nå 60 grader var mye for en p4 3 ghz...

Skrevet
men da er det jo greit.. var bare redd for å brenne cpu'en... men synte nå 60 grader var mye for en p4 3 ghz...

Når varmen er såpass lav, har den ikke noe å si på ytelse.

Penitum 4 er bygd for å takle langt høyere temperaturer enn 60 grader, så vær ikke redd. Men dersom du vil ha litt lavere temperatur og litt mer stillegående, så kjøp deg bare en ny kjøler! :thumbup:

Skrevet
men da er det jo greit..  var bare redd for å brenne cpu'en... men synte nå 60 grader var mye for en p4 3 ghz...

Når varmen er såpass lav, har den ikke noe å si på ytelse.

Penitum 4 er bygd for å takle langt høyere temperaturer enn 60 grader, så vær ikke redd. Men dersom du vil ha litt lavere temperatur og litt mer stillegående, så kjøp deg bare en ny kjøler! :thumbup:

vannkjøling? :innocent:

Skrevet

Er det Prescott eller Northwood core du sitter med?

Hvis det er prescott så er iallefall den tempen vanlig med Boxed kjøler.

Jeg kjøpte meg en diiger zalman vifte , veide sikkert et kilo(120mm vifte) , da sank tempen med nesten 10C

Men personlig tror jeg Intel har kjøpt aksjer i vannkjølingsindustrien , for det er egentlig kun det som duger på Prescott. :nei:

Skrevet

jepp!

takker for hjelpen!

fikk heldig vis tempen ned, rødda litt inni kabinette satt på en ekstra kabinett vifte støvsugde cpu vifta... og volla... cpu temp på 36 - 38 uten load med 45 - 49...

UTROLIG hva små ting hjelper...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...