Gå til innhold

Tråden om WoW-mages


Anbefalte innlegg

Ettersom jeg har tenkt å være mage i retail, lager jeg denne tråden.

Tenkte vi kunne bruke den til å stille spørsmål som vi kan svare på vis man kan.

 

Så da er det en liten ting jeg lurer på, hvilken våpen er best til en mage? wand,staff eller sword? og hvor er det lurest å putte talent points?(link til en side med builder går fint)

 

Edit:

Legger inn litt info om Mage her og noen linker:

WoWNorge.net

Magene i Warcraft holdte engang sine krefter sentrert i trolldomssamfunnet i Dalaran. Men etter Dalarans ødeleggelse av The Burning Legion, ble de arkane kunstene spredt over de fjerne hjørnene i verden. Magen er en veldig viktig og hjelpsom lagkamerat. En av Magens kraftigste evner er å få fiender til å sovne. Dette gjør ting mye lettere for gruppen fordi Magen kan sette en fiende ut av spill hvis gruppen blir angrepet av for mange på en gang. Magen kan også teleportere seg rundt omkring. Mager kan til og med trylle fram mat og drikke til gruppen slik at alle kan lege sine sår fortere.

Link: http://www.wownorge.net/content.php?contid=63

 

Diverse info om mage, skill og talent info og templates: http://wowvault.ign.com/View.php?view=Classes.Detail&id=3

Endret av ToxicMan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

blandt mager mener han... ikke bland priest inn her. dette er mage tråden.

 

Fire = massiv skade, men koster også mye mana

 

Frost = mindre skade, mer crowd control, men også mindre mana etter det jeg forstår

 

Jeg laget en Arcane/frost mage, men det ble ofte til at jeg brukte fire over arcane... men så er jeg bare lvl 27 da...

Lenke til kommentar

Jeg kommer til å gå for Arcane talents, Arcane missiles kan bli temmelig hissige med fullt på Arcane "adds" veit jeg.

 

Har sålangt bare en level 24 Gnome Mage men tja, det funker helt greit så langt, og jeg tror det kommer til å bli mye bedre :p

 

Edit: Arcane Missiles Improvement på full og Arcane Hit på full, pluss Arcane Explosion Improvement på fullt burde funke bra i starten. Starter fiendene med en Frostbolt, dermed Arcane Missiles så noen Arcane Explosions til siste treffene, burde gå greit det, eller hva?

 

Elsker også det å løpe inn i klynger med fiender, ta Frost Nova, løpe ut, Blizzard, løpe inn Frost Nova, løpe ut, Blizzard og så til slutt ta Arcane Explosion :love:

Endret av Artex
Lenke til kommentar
Spør igjen jeg da, hva er å foretrekke av Frost/fire frost/arcane?

Eller noe annet? :p

Og hvor mye dmg sånn ca gjør en mage i forhold til andre klasser på høy lvl?

 

Edit: Ta også med hvorfor.

Jeg går ut i fra at rogues og mages er de klassene som gjør mest damage. MAge er , etter hva jeg har hørt av en level 60 mage i spillet, den klassen som gjør aller mest damage. Rogue gjør omtrent like mye, kanskje litt mindre, men tåler dog litt mer.

Hvis du setter en dyktig mage opp mot en dyktig rogue, vil jeg tro begge vil vinne ca like mye.

 

Hvordan jeg ser klassene:

 

Warriors: Grei damage, men best til å tanke

paladin: Lav dps, så uten alle immune spellsene ville den vært død rimelig fort (Immune spells er dog halve poenget med en paladin?

Rogue: Mye damage, men ganske sårbar. God pvp klasse

Mage: Mest damage output i spillet, men veldig sårbar fordi den kun kan ha cloth armor.

Priest: Beste healer class, og ikke så dårlig damage heller.

Druid: God allrounder klasse med nokså grei damage og veldig god healer.

Shaman: Også en god allrounder som fyller de fleste behov i en gruppe.

Warlock: Debuffer og veldig god soloing class.

Glemt noen nå?

Dette er som sagt hvordan jeg oppfatter klassene... :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...