Gå til innhold

Diablo II: LoD Hvor finner jeg bra stuff?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
hvor er det beste stedet og finne gode items på. i 1.10 :p

Les tråden, kanskje du får svar.

- D.J.

you do that, mye gode tips. :yes:

btw, hva er egentlig verdien i Pgems? har aldri forstått det. hva er det de kan BRUKES til som er verdt no?

beklar denna, trykka feil. quote istedenfor edit :p

Endret av Lycantrophe
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Man kan da smelte sammen runer og en gem for å få high-level runer

bare på ladder, ikke det samme på non ladder.

- D.J.

Uten battle.net kan runer smeltes helt opp til Zod.

Skrevet
Man kan da smelte sammen runer og en gem for å få high-level runer

bare på ladder, ikke det samme på non ladder.

- D.J.

Uten battle.net kan runer smeltes helt opp til Zod.

ja det er riktig. men closed non-ladder kan bare til dol

Skrevet (endret)
btw, hva er egentlig verdien i Pgems? har aldri forstått det. hva er det de kan BRUKES til som er verdt no?

Pgems (eller Perfect gems, i.e. Skulls, rubies, emeralds, topazes, amethysts, sapphires) brukes enten til å rerolle magiske ting, da helst charms fra hell Baal (3 pgems (any kind + magical item=magical item m/ nye egenskaper). Det blir helst brukt GC's, siden de kan få de høyeste affixene, som +45 to life. Det er mulig å gjøre dette i uendelighet til man får en charm med de egenskapene man ønsker (eller egenskaper som er verdt en god del). Et eksempel ville være en Paladin combat m/+45 til liv, en slik charm ville være verdt ganske så mye (jeg selv gav 10 HRs for en med 39 til liv).

Det er også andre bruksområder for pgems som crafting recipies:

Hit power

Blood

Caster

Safety

Her er Char lvl og item lvl en viktig faktor (les mer på arreat og diabloii.net)

- D.J.

Endret av DjSlayer
Skrevet

Pgems (eller Perfect gems, i.e. Skulls, rubies, emeralds, topazes, amethysts, sapphires) brukes enten til å rerolle magiske ting, da helst charms fra hell Baal (3 pgems (any kind + magical item=magical item m/ nye egenskaper). Det blir helst brukt GC's, siden de kan få de høyeste affixene, som +45 to life. Det er mulig å gjøre dette i uendelighet til man får en charm med de egenskapene man ønsker (eller egenskaper som er verdt en god del). Et eksempel ville være en Paladin combat m/+45 til liv, en slik charm ville være verdt ganske så mye (jeg selv gav 10 HRs for en med 39 til liv).

Det er også andre bruksområder for pgems som crafting recipies:

Hit power

Blood

Caster

Safety

Her er Char lvl og item lvl en viktig faktor (les mer på arreat og diabloii.net)

- D.J.

takker, da skal jeg ikke kaste alt jeg ser :p

Skrevet

Greit, billig MF gear kan være:

Shako (med ptopaz) - 74% mf

Skullders Ire (med ptopaz) - ~100-130% mf

Oculus - 50% mf

Rhyme skiold - 25% mf

Goldwrap belt - 30% mf

Chanceguard hansker - opptil 40% mf

Tals amulet

Nagelring - opptil 2*30% mf (20-30%)

War Traveler boots - opptil 50% mf (30-50%)

Det gir total mf: ca. 380-480 mf (avhengig av stats på items)

og +skills: 2+1+3+2=7

Verdt å nevne, shako gir også +liv/mana og 10% damage reduced. Ocu gir +20 resistance, tal amu har også noe resi.

Skrevet

Oculus - 50% mf

Rhyme skiold - 25% mf

Goldwrap belt - 30% mf

Tals amulet

Verdt å nevne, shako gir også +liv/mana og 10% damage reduced. Ocu gir +20 resistance, tal amu har også noe resi.

Hvis du ikke skal bruke tals setup (belt, armor, amulett) så kan man søke etter en rare eller crafted sorc ammy med FCR, resistance, life, mf og selfølgelig + 2 to skills. Det som er vanlig i 1.10 er å bruke hele settet, ettersom det har fått en rekke forbedringer.

- D.J.

Skrevet (endret)

Oculus - 50% mf

Rhyme skiold - 25% mf

Goldwrap belt - 30% mf

Tals amulet

takk, takk :yes: men bør jeg bruke meteorb?? hvordan lager jeg en sånn??

Endret av spooker
Skrevet (endret)
Meteorb er grei til MF, du finner guide til det på diabloii.net forum under "strategy" delen, så inn på sorceress, og sorceress guide library...

jeg har en meteorb, den første char jeg lykkes med. tal settet, carriond wind, grim splendor, waterwalk og frostburns er ganske fint det :yes:

men jeg hørte et sted at det var nesten bare runewords som virkelig var verdt noe, så hva er da vitsen med über-mye mf når det ikke hjelper på runes? bare lurer.

Endret av Lycantrophe
Skrevet
jeg har en meteorb, den første char jeg lykkes med. tal settet, carriond wind, grim splendor, waterwalk og frostburns er ganske fint det :yes:

men jeg hørte et sted at det var nesten bare runewords som virkelig var verdt noe, så hva er da vitsen med über-mye mf når det ikke hjelper på runes? bare lurer.

Fordi enkelte "uniques" har meget høy verdi fremdeles, slikt som:

Death's Web.

Death's Fathom.

Ethereal HoZ med høy ED. (Ser en til salgs på ETF, og har ett nåværende bud på 7 HRs, dette har da perfekt ED)

Griffon's Eye.

Rainbow facets.

SoJs.

Maras.

Rares (våpen kan få opp til 450% enhanced dmg. og 2 sockets i 1.10, armor class kan også få 2 sockets, bortsett ifra det som ikke kan få sockets, som boots, belts og gloves).

Så fremdeles kan det være lønnsomt med en MF char, men du trenger hell mer nå en i 1.09.

- D.J.

Skrevet

takker. har litt mf (436% eller no) og er fornøyd med det :p tar jeg mephisto noen milliarder ganger pleier det å droppe noe :yes: synes jeg da. beste jeg har fått hos han (til nå) er 2x Gladiators Bane og Arioc's Needle

Skrevet

Du finner ikke alt, men du finner det meste. Med unntak av GF, WF, Zod, Vex, og sånne elite saker... Bare fortsett å kjør runs, så finner du stuff...

Skrevet
Du finner ikke alt, men du finner det meste. Med unntak av GF, WF, Zod, Vex, og sånne elite saker... Bare fortsett å kjør runs, så finner du stuff...

Først og fremst MF har ingen funksjon på runer, for det andre Hell Mephisto kan droppe opp til cham.

Skrevet

Først og fremst MF har ingen funksjon på runer, for det andre Hell Mephisto kan droppe opp til cham.

så bra... da skal jeg leite efter en vex der. kan ta litt tid, men men. alltid litt jobb

• 2 uker senere...
Skrevet

er det vanlig å finne GODE runer i baal runs? å da snakker jeg om HELE fra nivå 2, ikke bare en teleport ved hjelp av sorc, rett til Baal.,

Skrevet

Det er ikke vanlig, men det er mulig :) Jeg hørte stadig om folk som fant gode runer (opp til Zod) i baalruns i hell, men de droppa riktignok fra minions... Hvilke runer de andre monstrene i worldstone level 2 og 3 kan droppe er jeg ikke sikker på.

Skrevet
Det er ikke vanlig, men det er mulig :) Jeg hørte stadig om folk som fant gode runer (opp til Zod) i baalruns i hell, men de droppa riktignok fra minions... Hvilke runer de andre monstrene i worldstone level 2 og 3 kan droppe er jeg ikke sikker på.

De kan droppe alle runer. Så om du har en sterk nok character så er det å anbefale å renske ut alle 3 levels + throne for what ever dropps. Forøvrig kan hvert eneste monster i act 5 droppe alle runer, den eneste forskjellen på worldstone og the pit er att props (kister, dead rouges, og lignende) kan også droppe alle runer noe de ikke kan i The pit (høyeste er vex), mens i worldstone (og andre områder i act 5) kan props droppe alle runer.

- D.J.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...