Gå til innhold

Pcen fryser HELE tiden når jeg spiller...


yoyo89

Anbefalte innlegg

jeg vet ikke om det passer i denne delen av forumet men men...

 

ok når jeg spiller enkle spill som Delta Force black hawk down med=

 

intel pentium4 2.8GHZ HT

1024MB RAM

Geforce 6800 GT 256mb

19" skjerm

5.1 lydkort

 

så fryser den OFTE nå

kanskje hver time skjer d, noen ganger mer, noen ganger mindre

 

det har skjedd 3-4 ganger før for lenge siden et par ganger men d vakke ofte

 

når den fryser så kan jeg ikke gjøre noe, ikke snakke på teamspeak (som jeg har på mens jeg spiller) eller gå ut ell noe som helst

noen ganger blir skjermen fylt av rare farger.

 

hvorfor skjer dette??? :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PSUen har virket fint lenge

 

og jeg har spurt her i forumet for lenge sia og de sa d var nok uansett om jeg vet at d akkuratt er på grensa

"Akkurat på grensen" er ikke bra nok. Og nye komponenter (skjermkortet ditt) krever MYE strøm. Hvilken PSU har du, og hva har du ellers koblet til av hardware (vifter, disker, cd/dvd-stasjoner)?

Lenke til kommentar
jamen hvis d var psuen ville ikke pcen skrudd seg av?

 

har ikke varmen på psu osv..

 

btw har dell så der er vanskelig å få tak i riktig psu sad.gif

 

 

Er vel ikke no vanskeligere å få tak i en ny PSU når man har dell enn vis man har andre merker??

Standard str på alle PSU`er er det ikke???

 

Hmm...Jo mener at pc`en ville slått seg av å holdt seg av i noen secunder før du hadde fått slått den på igjen vis det var PSU da den ville blitt veldig varm av å kjøre på fullt hele tiden!

 

Høres som sagt tidligere ut som en CPU varme feil! har hatt det samme selv flere ganger å minCPU ligger bare på 52 Grader idle mens når jeg spiller kan den komme opp i rundt 60+ å da kan den fort finne på å henge seg!

Prøv å slå av advarsler i hovedkortet når CPU blir for varm! Det kan hjelpe! hjalp i værtfall hos meg da den klikka hver gang pc`en gikk over en viss temp!

Endret av Fat_ASS
Lenke til kommentar

Høres jamen ut som et varme problem, men man skal ikke utelukke psu problem heller. Det er nemlig ikke sånn at slårs seg totalt av, men fryser gjør den vel heller ikke. Har du strøm problemer vil den restarte seg. Så jeg hvis det er et harware problem så vil jeg si varme(enten cpu eller gpu, mest sannsynlig cpu).

 

Er det noen som har tenkt på driver problem? Prøv noen oppdaterte drivere og se hvordan det går. World of Warcraft ville ikke funke ordentlig på pcen min, men så lasta jeg inn nye drivere og det går som smurt(legg merke til at WoW ikke kommer før 11/2 og at jeg er phase 2 beta tester, så ikke spør hvor jeg fikk det e.l.). Jeg ville råde deg til og laste inn nye og oppdaterte drivere før noe annet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...