Gå til innhold

TESTRESULTATER, That's Write 8x DVD-R


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv bestilt en 200 av disse platene fra komplett ;)

 

Skal teste de i min nec 1300 selvom den bare er 4x, kan hende noen synes det er interessant, i såfall er det bare og si ifra så kan jeg jo prøve å få noe ut hit selvom jeg ikke er like proff som OC-Freak.

Vet at endel sitter med denne "gammle" brenneren rundt om så kan jo hende ;)

 

:innocent:

Lenke til kommentar
1: lastet ned siste CD-Speed 3.61 fra www.cdspeed2000.com bruker "create data disc" funksjonen i dette programmet til å brenne platen. Dette programmet brenner da informasjon om hvilken brenner som har brent platen inn på platen samt brennekurven blir lagt inn på platen. Dette gjør at når jeg bruker "Disc Quality test" funksjonen i samme program vil navn på brenner som brant platen samt brennehastighetskurven vises - slik at dere kan se at resultatet virkelig er for den brenneren jeg hevder det er for.

 

Bare så jeg har forstått dette. Du brenner først ut den infoen du her snakker om på dvd`en. for så å brenne ut det "skikkelige" i nero eller andre brenneprogrammer? Eller er det ein funksjon der du kun tester kvalitet på plata så kan du kaste den etterpå?

 

Kor lang tid bruker til på å kjekke hele platen for pi error og pi failors resultater etterpå?

 

Edit: Leif

Endret av 2peewee
Lenke til kommentar
1: lastet ned siste CD-Speed 3.61 fra www.cdspeed2000.com bruker "create data disc" funksjonen i dette programmet til å brenne platen. Dette programmet brenner da informasjon om hvilken brenner som har brent platen inn på platen samt brennekurven blir lagt inn på platen. Dette gjør at når jeg bruker "Disc Quality test" funksjonen i samme program vil navn på brenner som brant platen samt brennehastighetskurven vises - slik at dere kan se at resultatet virkelig er for den brenneren jeg hevder det er for.

 

Bare så jeg har forstått dette. Du brenner først ut den infoen du her snakker om på dvd`en. for så å brenne ut det "skikkelige" i nero eller andre brenneprogrammer? Eller er det ein funksjon der du kun tester kvalitet på plata så kan du kaste den etterpå?

 

Kor lang tid bruker til på å kjekke hele platen for pi error og pi failors resultater etterpå?

 

Edit: Leif

Bruker "create data disc" funksjonen i CD-Speed som brenner platen full med data.

 

Så tester jeg den i Cd-Speed quality test med min BenQ DW1620A som tar ca 10 minutter per plate.

 

Etter det kan jeg kaste platen ja.

Lenke til kommentar

Takk for en god gjennomarbeida test OC...

 

I fjor sommer kjøpte jeg noen plater fra England, disse ble solgt som at de skulle være TYG02 8X DVD-R Fullface inkjet printbare, på spindelen de kom i sto det Datawrite.

Brente noen av de på DVR 107, funka greit der, ihvertfall når jeg ikke brente de på større hastighet enn 6X, de passerte testen i DVDInfo pro uten noen feil, ei heller i Nero CD speed..

 

Kjøpte en NEC 3500 til junior, og prøvde de samme platene der...Da ble det feilbrenninger, selv på 4X, så jeg maila sjappa i England og fikk returnert de, de beklagde fælt, og sa de hadde tatt de inn i god tro....

 

At de er falske TY, er det ingen tvil om, hadde vært moro og fått vite hvem som egentlig har produsert de

 

Det jeg lurer på OC, kan du fortelle meg av hva slags fabrikat de er av de dataene som står under her..

 

Media ID:

--------------------------------------------------------------------------

Unique Disc Identifier : [DVD-R:TYG02]

---------------------------------------------------------------------------

Disc & Book Type : [DVD-R] - [DVD-R]

Manufacturer Name : [Taiyo Yuden Co. Ltd.]

Manufacturer ID : [TYG02]

Blank Disc Capacity : [2,298,496 Sectors = 4,489.3MB = 4.38GB (4.71GB)]

Recording Speeds : [1x , 2x , 4x]

[6x And Higher Might Not Always Be Detectable]

---------------------------------------------------------------------------

** WARNING : Some Drives Do Not Return The Entire 'Media Code'-Block

When Dealing with Discs That Are Rated 6x And Higher.

** INFO : Hex Dump Of 'Media Code'-Block Listed Below

** INFO : 4-Byte Header Preceding 'Media Code'-Block Present But Cleared

** INFO : Format 0Eh - Pre-Recorded Information In Lead-In

0000 : 00 00 00 00 01 40 c1 fd 9e d8 52 00 02 87 0d 10 [email protected].....

0010 : 66 78 80 00 03 54 59 47 30 32 00 00 04 00 00 00 fx...TYG02......

0020 : 00 00 00 00 05 aa a2 22 22 20 02 00 06 08 0e 11 ......."" ......

0030 : 87 78 80 00 07 88 80 00 00 00 00 00 08 06 13 0d .x..............

0040 : 10 0e 07 00 09 97 07 0d 0b 78 88 00 0a 80 00 00 .........x......

0050 : 00 00 10 00 0b 06 18 17 85 78 75 00 0c d6 89 a8 .........xu.....

0060 : 92 01 20 00 0d 10 00 d0 00 00 00 00 00 00 00 00 .. .............

0070 : 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 ................

0080 : 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 ................

0090 : 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 ................

00a0 : 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 ................

00b0 : 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 ................

00c0 : 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 ................

00d0 : 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 ................

00e0 : 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 ................

00f0 : 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 ................

0100 : 00 00 00 00 ....

---------------------------------------------------------------------------

[ DVD Identifier - http://DVD.Identifier.CDfreaks.com ]

---------------------------------------------------------------------------

 

Nøyaktig samme media id som disse Thats Wtite platene..

 

 

Rundt senterhullet på plata er det trykt:

 

DVD-R T111 Z 2 1 0406300145-462

 

Pfh..Takk for svar.

Endret av Heia
Lenke til kommentar
til 2kr pr stk er det jo ikke akkurat sånn at man dør om 25% ikke virker.. hehe.. ikke 50% heller for den del ;)

er litt uøkonomisk og kjøpe plater, hvor man kaster 50%,når man heller kan kjøpe kvalitetsplater til en litt dyrerer penge, slik at man slipper å kaste plater :thumbup:

Lenke til kommentar

Når "kvalitetsplatene" koster 8 kr stk så er det ikke så uøkonomisk å kjøpe plater til 2 kr, selv om halvparten hadde vært ubrukelige..

Men saken er jo at for mange så har thatswriteplater til 2-3-4 kr funket 100% å da er det ikke mye vits i å betale det mangedobbelte pr plate bare for å ha det som liksom skal være det beste.

Lenke til kommentar
Når "kvalitetsplatene" koster 8 kr stk så er det ikke så uøkonomisk å kjøpe plater til 2 kr, selv om halvparten hadde vært ubrukelige..

Men saken er jo at for mange så har thatswriteplater til 2-3-4 kr funket 100% å da er det ikke mye vits i å betale det mangedobbelte pr plate bare for å ha det som liksom skal være det beste.

Hmm, kjøpte jo verbatim-plater til 6 kr stykke på Elkjøp (rikktignok ikke TY men dog), har ikke kjøpt plater siden. Har de ikke gått noe særlig ned i pris siden det?

 

Uansett er vel poenget det samme som med jalla cd-plater? de går i stykker etter bare ett år eller to, selv om du tar godt vare på de.

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Nå er jo kvalitets plater til omtrent 8 kr også vanvittig billig. Tenk å kunne lagre over 4 gb viktig data på plater til en så lav pris.

Verdien er jo dataen som er lagret på platene..og den bør jo være tilgjengelig når du har bruk for den - ikke sant. Så hvorfor gamble med billigplater ?

 

Mr Lurel

Lenke til kommentar

Du får jo TY meida til 9-10kr pr plata. og da brenner du på någe du vett er kanon god kvalitet og som vil vare over fleire år.

 

Ser at någen sa at so lenge du fikk så vidt lesbare plater så måtte nå det ver greit. Men det er jo bare tullprat, i alle fall viss du brenner ut någe du har lyst å lagre over mer en 1mnd.

 

til bruk og kast kan du bruke andre billige media, det er heilt greit.

Lenke til kommentar
Når "kvalitetsplatene" koster 8 kr stk så er det ikke så uøkonomisk å kjøpe plater til 2 kr, selv om halvparten hadde vært ubrukelige..

Det er ikke fullt så enkelt. Om halvparten ikke virker når de er nye, er sjansen stor for at resten ikke virker om 1-2 år. Dessuten kan du ikke vite hvilke som virker og hvilke som ikke virker, så du må sjekke alle, og det tar tid.

Lenke til kommentar
Når "kvalitetsplatene" koster 8 kr stk så er det ikke så uøkonomisk å kjøpe plater til 2 kr, selv om halvparten hadde vært ubrukelige..

Men saken er jo at for mange så har thatswriteplater til 2-3-4 kr funket 100% å da er det ikke mye vits i å betale det mangedobbelte pr plate bare for å ha det som liksom skal være det beste.

Du glemmer at du kaster bort tid på å feilbrenne. Tid er penger.

Lenke til kommentar

Jada tid er penger å man vet aldri hvor lenge platene varer ..

Men til dags dato kan jeg ikke huske at en eneste thatswrite-plate har feilbrent.

Kan hende det har skjedd men det har skjedd så sjelden at jeg ikke kan huske det.

Har brent thatswrite ganske lenge, ikke opplevd at de jeg har brent har sluttet å funke enda.

Men selvsagt må man gjøre en vurdering selv, hvor viktig det er at platene er lesbare i lang tid fremover.

Går jo an å bruke flere typer plater til forskjellige formål (slik jeg gjør) :)

Lov å tenke litt selv, å ikke bare stole blindt på "ekspertene"..

Lenke til kommentar
Ok, siden jeg har BenQ 1620 så får jeg droppe å kjøpe disse platene da...

 

..men hva finns av billigalternativ til disse? Det som teller for meg er at de funker 100% med en gang. Hvis det er snakk om filmer jeg kommer til å se igjen om 1 år, kjøper jeg dem.

e-Proformance platene (DVD+R) fungerer bra med min Plextor PX-708. Brenner på 8x. Ingen feilbrenninger. Kan fås fra flere butikker. Koster ca. 90-100 kr for 25 stk.

Lenke til kommentar
e-Proformance platene (DVD+R) fungerer bra med min Plextor PX-708. Brenner på 8x. Ingen feilbrenninger. Kan fås fra flere butikker. Koster ca. 90-100 kr for 25 stk.

Der har du grunnen til at JEG mener det ikke er noen vits i å sjangse på veldig billig plater som f.eks. That's Write. Greit nok, om man vil ta seg råd til å kjøpe plater opp mot 10 kr plata, er nå en ting.

 

Men hvorfor kjøpe plater som gjennomgående gjør det dårligere i tester for å spare ei krone eller maks to per plate? Da skal det man brenner ikke være mye verdt i alle fall :!:

Lenke til kommentar

Wtf lastet ned dette http://www.cdspeed2000.com/ for å teste litt da ble brenneren min(NEC 3520A) "mongo" ville plutselig ikke brenne fikk alle mulige feilmeldinger.Klarte å brenne noen plater på 2.4x.Måtte avinstallere software brenner drivere registeroppføringer for å få den til å bli normal.

Nå funker den som normalt igjen, virker som dette programmet kødda med registret og la til noe som ikke skulle være der.

Andre som har opplevd lignende? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Der har du grunnen til at JEG mener det ikke er noen vits i å sjangse på veldig billig plater som f.eks. That's Write. Greit nok, om man vil ta seg råd til å kjøpe plater opp mot 10 kr plata, er nå en ting.

 

Men hvorfor kjøpe plater som gjennomgående gjør det dårligere i tester for å spare ei krone eller maks to per plate? Da skal det man brenner ikke være mye verdt i alle fall 

 

Kommer jo an på hvor mye man brenner det.

Bruker også traxdata, eproformance og norwaydisc-plater, i tillegg til thatswrite.

Hvis du kan bevise for meg at disse platene kommer til å vare lenger enn thatswrite-platene så skal jeg være enig i at det kan være smart å bruke et par kroner mer pr plate.

Men til nå har jeg ikke sett bevis eller tegn på at noe sånt er tilfelle.

Da sparer jeg heller noen hundre kroner på det å brenne ting som ikke er livsviktig.

Endret av bo1e
Lenke til kommentar
Kommer jo an på hvor mye man brenner det.

 

Brenner selv et par tusen plater i løpet av året. om det skulle være av interesse :p

 

Hvis du kan bevise for meg at disse platene kommer til å vare lenger enn thatswrite-platene så skal jeg være enig i at det kan være smart å bruke et par kroner mer pr plate.

Men til nå har jeg ikke sett bevis eller tegn på at noe sånt er tilfelle.

Da sparer jeg heller noen hundre kroner på det å brenne ting som ikke er livsviktig.

 

Folk som har mer peiling en meg får rette meg om jeg tar feil, men problemet her er vel at det er temmelig vanskelig å bevise på forhånd!?!? Dermed har man kun feilverdier å gå etter...

 

Og selvom That's Write har vært bra før (brukte dem selv inntill jeg kjøpte plater siste gang en måneds tid før jul...), betyr jo ikke det at de er bra nå når det er et annet merke...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...