Jump to content
Sign in to follow this  
reidar_l

ICYBOX IB-350UE-B Firewire problem

Recommended Posts

Har kjøpt 2 stk ICYBOX IB-350UE-B men får ingen av de til å virke med Firewire..

Har forsøkt både med 6->4 og 6->6 kabel, på 4 forskjellige pc'er, men virker fremdeles ikke...

Produsenten sier jeg må oppgradere Firewire- driverene mine, men det kan vel umulig stemme?

Kjører windows XP- Pro EN SP1 på alle maskinene jeg har testet på.

Noen somhar en ide om hva det kan være?

Ja, disken fungerer med USB2...

Det som er merkelig..

Kan ikke finne noen bryter som skulle tilsi at man kan bytte mellom Firewire og USB..

De driveren som følger med disken er kun HighSpeed USB for win98....

Har nettopp bestilt samme kabinett selv, så håper det ikke er noe alvorlig i veien med denne modellen.

Men jeg har hørt at det skal hjelpe å oppgradere firmvaren til IcyBox'en, kanskje du kunne prøvd det. Håper du finner ut av det.

Fra tråden http://forum.hardware.no/index.php?showtop...3739&hl=icybox:

Firewire'n til Icybox has jo dette som et kjent problem da. Du er nok ikke den

første som svir en HD på Icybox

Firewire-interfacet i Icybox er visst ikke bra i utgangspunktet. Tråden dreier seg om korrupte data og ødelagte disker pga ustabil elektronikk i Icybox. Ville vel switchet til USB2 om jeg var deg...

Wish

Takk...

Har funnet ut at det er en feil i firmware i den boxen, men at problemet skal løses ved en oppgradering... I mine boxer sitter det Agere (FW8028) kontroller...

Noen som vet hvor denne kan lastes ned fra?

Har nå testet det meste, det siste som skjedde nå, var at poweret begynnte å smelte..... Anbefaler alle å styre unna dette produktet....

Mine 2 går iallfall tilbake på reklamasjon....

Hei

Kjøpte nettopp en Icybox IB550 som hadde som problem som du har på din. Fungerte ikke via Firewire da jeg fikk den. Lastet ned ny firmware på http://www.raidsonic.de/download.htm. Fungerte helt fint med firewire etter dette. (lå med et skriv i esken som sa at ny firewire måtte lastes ned hvis ikke firewire virket..litt pussig) Bruker den med både DVD-brenner og HD, ingen problemer.