Gå til innhold

Amerikanerne er feige i kampen i Irak


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, jeg tviler egentlig litt på effektiviteten på de robotene, spesielt når de bare har 18 stykker..

Klart de kan jo spare menneskeliv ved å bruke de til å underøke områder/bygninger før soldatene rykker inn, og ved å detonere eventuelle miner/minefeller man kan se ved hjelp av kameraet.

Lenke til kommentar
Dette var vel litt vel naivt av deg? Man kan ikke velge hva man skal bli i forsvaret i så stor grad, da det faktisk er forsvaret som plasserer deg ut - uansett hva du selv ønsker.

Klart man kan. Når man søker befalskolen velger man selv linje. Om man kommer inn da.

Befalsskolene er nedlagt eller på vei til å bli det. Dagens befalsutdanning foregår ved at potensielle befalsspirer blir plukket opp under førstegangstjenesten og utdannet i avdelingen til befal.

Lenke til kommentar
Selvsagt er det bra at liv spares, men dersom krig går over til ren robotkrig, handler det lenger ikke om å få den andre til å gi seg pga. tapt liv, men hvem som har best økonomi. Dvs. En krig kommer alltid av en konflikt, den som har mest penger vinner konflikten, uansett om deres sak er god enner dårlig.

Hvordan tror du kriger har foregått frem til nå? I en "vanlig" "sivilisert" krig mellom to makter som f.eks verdenskrigene så er industriell kapasitet (dvs økonomi) nøkkelelementet bak krigføring. Det hjelper ikke om man har aldri så bra utstyr hvis motstanderne masseproduserer krigsmateriell av lavere kvalitet kjappere enn man greier å skyte det istykker, noe tyskerne bittert fikk erfare siste krig.

 

Når det gjelder mer moderne krigføring hvor fiendebildet består av en udefinert fiende som gladelig bryter samtlige av krigens formelle og uformelle regler så er ikke industriell kapasitet så viktig lenger.

Lenke til kommentar

Har også hørt om noen feiginger som gjemmer seg inni svære pansrede kjøretøy! Noen feiginger bruker tom. fly slik at de modige opprørerne ikke kan få tak idem. Har også hørt at disse flyene bla. bruker feige triks som radar for å oppdage fiender før de faktisk kan se dem.

Lenke til kommentar

Altså, At en hær utnytter det fulle potensialet i sine soldater ser jeg ikke feilen med.

 

Dagen's generasjon er jo mer vandt med PS og Gamecube/x-box enn å holde en rifle. Da er det jo naturlig å gi dem en fjernkontroll, en skjerm og en robot å styre...

 

DUH!

 

Btw, se signatur for forklaring på post...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=263834.

 

Her leser du hvor feige amerikanerne kan være. Selv synes jeg at når du innvaderer et land, bør du selv regne med tap av menneskeliv. Selv om en iraker skyter en robot, kan det hende de trenger mange skudd for å uskaddeliggjøre den. Krig er ikke hva den engang var. :ermm:

 

Hva synes dere?

Jadda, for IED og bilbomber, oppbevaring av vapen i kirker og skoler er ikke feigt i det hele tatt. :roll:

Lenke til kommentar
Jadda, for IED og bilbomber, oppbevaring av vapen i kirker og skoler er ikke feigt i det hele tatt.  :roll:

:green:

 

Jeg mener at Irakerne er de feige her, som Seixon sier, de utnytter uskyldige mennesker og deres steder for å gjemme seg i og utføre terroristaksjoner fra.

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar
Selvsagt er det bra at liv spares, men dersom krig går over til ren robotkrig, handler det lenger ikke om å få den andre til å gi seg pga. tapt liv, men hvem som har best økonomi. Dvs. En krig kommer alltid av en konflikt, den som har mest penger vinner konflikten, uansett om deres sak er god enner dårlig.

Hvordan tror du kriger har foregått frem til nå? I en "vanlig" "sivilisert" krig mellom to makter som f.eks verdenskrigene så er industriell kapasitet (dvs økonomi) nøkkelelementet bak krigføring. Det hjelper ikke om man har aldri så bra utstyr hvis motstanderne masseproduserer krigsmateriell av lavere kvalitet kjappere enn man greier å skyte det istykker, noe tyskerne bittert fikk erfare siste krig.

Noe sørstatene fikk erfare i den amerikanske borgerkrigen også.

Lenke til kommentar
Hva mener du, joda_321? Selvfølgelig er det en fordel om amerikanerne slipper å miste menneskeliv, sett med deres øyne.

 

Men hvordan vil krig i fremtiden være? Bare roboter fra begges side som sloss mot hverandre. Det hadde vært interessant.

Den utviklingen som er igang vil nok fortsette. Flere sivile liv i forhold til millitære vil gå tapt. Sivile liv vil være målet for å skade fienden og presse han politisk. De millitære som sloss vil være mer og bedre beskyttet av teknologi.

 

Disse robotene kan jeg tenke meg vil bli brukt sammen med ordinære soldater. Man sender roboten inn foran for å finne fienden. Enten ved at roboten ser fienden, eller ved at fienden må frem og skyte på roboten, og dermed viser seg.

 

En robot alene har neppe sjangs, spesielt ikke når den styres av en mann. Alt for treg reaksjonshastighet. Og man får dårlig oversikt når man ser alt gjennom en kameralinse. Og jeg kan tenke meg at en velplassert granat er nok til å sette den ut av funksjon.

 

Men send to-tre roboter inn først, og ha ordinært mannskap som følger på, så vil den nok gi en taktisk fordel.

 

Ren synsing fra min side. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...