Gå til innhold

Amerikanerne er feige i kampen i Irak


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, de er feige. Hva trenger forsvaret sånne som meg til i fremtiden om noen skal styre roboter med joystick og keyboard i fremtiden?

 

- Jeg skal bli Marinejeger... - Derfor jeg ikke liker det der

Så du mener det er greit at det går tapt noen menneskeliv, fordi da kan du få være med å skyte..?

 

Jaok.

 

Nei, alle kriger skulle vært med roboter. Så kunne man sloss til ene parten ikke hadde roboter igjen, så ferdig med saken.

 

Støtter faktisk USA, kanskje litt dumt at ikke Irak har noen roboter, men de kan jo alltids gi opp ellerno. :)

Alt som kan spare menneskeliv, uansett hvilken side av konflikten det er på, er et fremskritt.

Word.

Endret av Marvil
Lenke til kommentar

Selvsagt er det bra at liv spares, men dersom krig går over til ren robotkrig, handler det lenger ikke om å få den andre til å gi seg pga. tapt liv, men hvem som har best økonomi. Dvs. En krig kommer alltid av en konflikt, den som har mest penger vinner konflikten, uansett om deres sak er god enner dårlig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
(...)kanskje litt dumt at ikke Irak har noen roboter (...)

Tvert i mot. (Irak som i motstandsbevegelsen/terroristene.)

 

Feighet? Ærlig talt. Krig er ikke en gentlemansaktivitet. Desto færre som blir drept, desto bedre.

Endret av Slettet+891234
Lenke til kommentar
Jeg skal bli Marinejeger... - Derfor jeg ikke liker det der

Dette var vel litt vel naivt av deg? Man kan ikke velge hva man skal bli i forsvaret i så stor grad, da det faktisk er forsvaret som plasserer deg ut - uansett hva du selv ønsker.

 

Det at U.S.A. tar roboter i bruk i krigen, kan ikke sies å være annet enn positivt. Feighet kan man ikke kalle det, da det er for å spare menneskeliv. Irakerene har selvsagt muligheten til å ta i bruk den slags våpen de også, men de har ikke teknologien til det. Jeg vil dessuten si at geriljataktikken og selvmordsbombingen de holder på med der nede, er mye værre.

 

Og en siste kommentar; denne er vel LITT feilpostet?

Lenke til kommentar
Dette var vel litt vel naivt av deg? Man kan ikke velge hva man skal bli i forsvaret i så stor grad, da det faktisk er forsvaret som plasserer deg ut - uansett hva du selv ønsker.

Klart man kan. Når man søker befalskolen velger man selv linje. Om man kommer inn da.

 

Jeg vil sette et stort spørsmålstegn ved trådstarters premisser? Er det ønskelig at den ene partens skal lides ned på den andres nivå i likhetens navn? Er det så vanskelig å forestille seg at en handling er bedre enn en annen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...