Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Skal skrive et essay om telenor, trenger tips


Anbefalte innlegg

Det er jo hyggelig om de gidder å fortelle deg at du skal ha med "@online.no" i brukernavnet når det skal settes opp PPPoE i en egenkjøpt router... :mad:

 

Kastet bort en hel kveld på dette hos en veninne som hadde skaffet seg Telenor ADSL.

 

Ok. Fikk en middag da... ;)

Kjenner meg igjen, kjenner meg igjen... NGT er så mye enklere, sett inn ledningen så er du på nett :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1. Denne er feilpostet så til de villeste grader.

2. Ut fra hva du skriver om Telenor, har jeg på følelsen at stilen din kommer til å bli transynt, subjektiv og anklagende, uten rasjonell drøfting. Velg et annet emne om du har muligheten. Det heteste stiltipset er å ikke skrive den oppgaven du brenner mest for å skrive, nemlig.

Venta nesten på at du skulle komme Richard

Lenke til kommentar
For øvrig, hvordan er det mulig å kaste bort en hel kveld på dette med brukernavn og passord?

Et meget godt spørsmål!

 

1 De oppgir brukernavn i papirene som xxxxxxxxxx

2 De oppgir epostadresse som [email protected]

3 De oppgir passord til yyyyyyyyy

4 I softwaren på den medfølgende cd legges @online.no til automatisk.

5 Når du setter opp en router manuellt er det naturlig å legge inn brukernavnet + passord og ikke epostadressen

6 Forsøk å ringe 05k og se hvor lang tid det tar før røret løftes av

7 Prøvå resete en Thomson SpeedTouch 510i

8 Prøvå finne ut dette når du ikke har nettet tilgjengelig.

9 Drikk et par kjeler kaffe og røyk 40 sig for å døyve forbannelsen!!! :hmm:

Endret av aron
Lenke til kommentar

Har ringt 05000 en god del ganger før jeg flyttet til Sverige, og har aldri hatt problemer. Og dersom jeg hadde hatt trøbbel med å komme på nett når jeg satte opp router manuelt, ville det å bruke CD være første skritt i feilsøkingen for og kunne se hva som ble annerledes om den løsningen fungerte.

Endret av TEE
Lenke til kommentar

Da kan du rykke frem til punkt 7 etter først å ha satt Thomsonrouteren i bridge modus.

 

Siden du ikke har lest mitt første innelegg ordentlig: Her snakker vi om 2 routere hvorav den første (Telenor sin adslrouter) settes i bridgemodus mens den neste skal gjøre jobben som router med PPPoe, brannmur osv. Problemet er at for å komme tilbake fra bridgemodus må Thomsonrouteren resettes.

Endret av aron
Lenke til kommentar
Da kan du rykke frem til punkt 7 etter først å ha satt Thomsonrouteren i bridge modus.

Når du har satt routeren i bridgemodus er det jo bare å fore inn brukernavnet og passordet i Windows XP. Dette gjøres i new connection wizard som du får opp når du skal sette opp en ny forbindelse.

 

At brukernavnet skulle ha @online.no hadde du fått vite dersom du hadde hatt litt tålmodighet i telefonen istedet for å prøve alle lure løsninger selv.

 

Nå blir du vel fornærmet, men med det du skriver her så viser du egentlig bare hvorfor Telenor må plage en av de andre tråddeltagerne med de mest elementære spørsmålene. En av disse som ikke sjekker det mest grunnleggende før man hopper inn på ting man aldri burde rørt :tease:

Lenke til kommentar
Nå sklir dette ut. Du har ikke fattet noen ting! Jeg skal ha en egen router med dhcp som fordeler wlan og kablet til diverse maskiner. :whistle:

Det har jeg skjønt for lenge siden :p Poenget mitt er at det med brukernavnet hadde tatt maks en time, inkludert installering av Telenor CD og eventuell ventetid i telefonen for å få riktig brukernavn, siden du mest sannsynlig fikk se feilbeskjed om feil påloggingsnavn eller passord ;)

Lenke til kommentar

Poenget er at jeg ikke fikk riktig brukernavn... Det er en epostadresse som er riktig hos TN og ikke det ordet som oppgis som brukernavn. forstå det den som vil... For å gjøre forvirringen total skal du legge inn brukernavn i cd programmet. Skal du sette opp en annen router er det epostadressen som er brukernavnet. :cry:

Endret av aron
Lenke til kommentar

En del folk som ikke vet en døyt om telenor her ja...

Telenor har aldeles ikke dårlig service.

Har vert på telefoni avdelinga i telenor på utplasering.

Det ringer ca. 10,000 personer hver dag.

Gjenomsnits tiden en person er på linja er ca. 3min.

De som svarer blir ganske lei når folk ringer og lurer på hvorfor

de ikke får instalert ADSL på 486 maskina si.

 

Hørte om en dame som trode noen hadde tatt kula til datamusa,

for hunn så ingen under musa.

Etter å ha diskutert i 2min så klarte endelig han på teknisk å overbevise henne om at hun hadde fått en optisk mus. :dontgetit:

:dontgetit:

 

Edit: Telenor er ganske dyrt.

 

Det går jeg med på :roll:

Endret av -¤Zen¤-
Lenke til kommentar
Still telenor mot Lyse og Bredands Bolaget [bBB] i sverige! :D

 

Sverige: 8MBit / 8Mbit - 600 - 1000,-

Telenor/Norge: 704/128 - 350,- :!:

 

 

Noe som ser at dette er litt usymetrisk?

Jeg har 704/128 til 350,- fra Telenor.

 

Jeg har ringt kundeservice en gang, da møtte jeg en meget hyggelig person, som løste problemet mitt med en gang (fikk tilsent nye papirer).

Jeg har hatt denne linjen i 1,5 år nå, og har aldri hatt noen problemer.

Jeg er 100% fornøyd med telenor, sett bort i fra prisen :p

 

Det var mine erfaringer :)

Lenke til kommentar

Det er med Telenor som med NGT Helt suverent til du trenger hjelp. Unntak som bekrefter regelen der også..

 

Det er ikke særlig tilfredstillende at et hotell på Nesbyen som mister all telefonforbindelse i romjula må vente til over nyttår på feilretting...

 

Det minste Telenor bør ha av service er folk som kan sjekke at sentralen og linja frem til husveggen er ok.

Lenke til kommentar

så må jeg le , da er telenor hatet ute igjen.

har ikke folk noe annet en rykter og dritt å komme med da.

ja jeg jobber der , svarer på telefon der fjortiser ringer inn og sier " internetten funker ikke" jaha hva er det som ikke funker - jo msn min slutta og virke så dere må få ut en montør for å fixe linja

jippi er noen sånne om dagen.

og alle tror vi sitter med en knapp og slår på og av nette.

1.punkt telenor har IKKE lov til å være billigst på telefon og adsl.

2. seff kan det forekomme feil som ikke skulle forekomme.

3 . alt kan bli bedre men folka på telefonen har et suport ansvar som de må forholde seg til.

er ikke bare lett da folk ikke gidder å lese bruksanvisningene og tenker heller på og ringe for å få hjelp

.

og til de som sier at vi er amatører , tja er noe helt annet og sitte her å være tøff , kan jo jobbe for meg til ferien så jeg får 4 uker ferie je å.

skal vi se hvor lenge dere varer.

sorry folkens blir litt provosert.

:cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...