Gå til innhold

Harware.no teamet - stopper negative weberfaringer


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3124

Har omsider pløyd meg igjennom alle innleggene, og saken er rimelig enkel, sett i fra min side, systemet "webshopguiden" til HW.NO trenger en grundig oppdatering.

 

Og en bedre redgjørelse i fra hw.no enn den som kom i natt, hadde vært på sin rettmessige plass. :thumbup:

 

BTW: Mye morsom lesing....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, utrolig lang tråd. Endelig lest igjennom alt.

 

Min feil: Tabbe å legge inn den ene karakteren dobbelt, det var ikke meningen og det er derfor bra at den blir luket ut. Forsvarer allikevel ikke at en karakter er forsvunnet og en ikke er publisert.

 

netshop feil: Ikke lurt å gå ut med opplysninger om en jobbsøknad som ikke har eksistert! (Nei, jeg har ikke søkt på noen konkret stilling hos netshop og heller ikke fått avslag).

 

hw.no feil: lar tydeligvis enkelte webshopper få privilegier som å sjekke karakterene før de blir lagt ut, og holder tilbake karakterene til nettbutikken har sjekket det opp.

 

Hvis netshop hadde villet sjekke opp karakterene, hadde det ikke vært naturlig at de kontaktet meg? Da jeg registrerte erfaringen registrerte jeg både navn, tlf og mailaddresse.

 

Jeg har ikke hørt noe fra dem og stiller meg spørsmålet om noen av disse karakterene noen gang ville kommet frem på webshopguiden.

 

Svenn-Aage: Angående den hovedkort saken, ja jeg forstår at varer går ut og det er ikke det som er hovedgrunnlaget for karakteren. Hovedgrunnlaget er at dere brukte 3 uker på å feilsøke kortet. (utlevert til dere av posten den 3.11.04 - erstatningsfaktura opprettet 24.11.04, så ble vel jeg kontaktet av Knut den 2.12 om at dere ikke kunne skaffe mytt kort). Kan ikke huske å få tilbud om å få refundere hele kortet, men når jeg valgte et annet kort ba jeg om å få forskjellen mellom dette og det andre kortet refundert - noe som gikk i orden. Å få hele kortet refundert hadde dog ikke hjulpet meg siden jeg fremdeles hadde sittet uten hovedkort - ingen andre som solgte det gigabyte kortet som jeg opprinnelig hadde heller.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar
systemet er i utvikling, er jo en selvfølge at i fremtiden så skal ingenting kunne slettes før det har blitt 100% klargjort at innlegget er usant.

 

men når det gjelder multicom saken..brukte han den samme informasjonen i brukererfaringen som han har brukt på multicom ? kan lett oppstå misforståelser der.

Ja, han brukte samme navn på karakteren som på bestillingen selvsagt. Det kom også klart fram i mailen fra multicom som han fikk tilsendt av hw.no, at det var samme person det var snakk om.

 

Det er jo selvsagt mulig at multicom roter noe ernormt, men de bør ikke være SÅ slapp at de får samme karakteren slettet 2 ganger med en feiltagelse isåfall..

 

Dette fører i verste fall til HELT feil karakter på webshopguiden, da jeg ikke tror det er mange som er like standhaftige som min venn, og mange gir nok bare opp.

Vi lar din kamerat forbli anonym, og går heller ikke detaljert i sømmene på dine påstander, da du tydeligvis ikke har fått vite alle fakta om saken.

 

Saken gjelder et kjøp for nær 2 år siden, og en klage for 18 mnd siden. Hw.no var ved hans første innlegg helt enige med oss, at en så gammel erfaring ikke skal telle med i siste 6 mnd gjennomsnitt. Erfaringen ble da enten mer korrekt datert, eller slettet. Jeg formoder at han hadde gitt korrekt kontaktinformasjon ved innlagt erfaring, og at hw.no derfor fikk varslet han om dette.

 

Da din kamerat igjen la inn en erfaring ganske nylig, ønsket ikke lenger hw.no at gamle erfaringer skulle flyttes.

 

Forvirringen rundt kjøpers navn stammer fra klagen for 18 mnd siden. Guttens foreldre hevdet å annulere kjøpet da din kamerat var umyndig. Forbrukerrådet avgjorde da at det var din kamerats eldre og myndige bror som var å regne som kjøper. Dette gjorde vi også hw.no oppmerksomme på.

 

Dersom din kamerat ønsker sin sak diskutert på forumet anbefaler jeg at at han selv starter en ny tråd om det. Denne tråden bør Netshop få ha i fred...

Lenke til kommentar

Denne tråden stenges midlertidig til mandag.

 

Slik den er nå er den off-topic og flyter ut til de grader. Dessuten er det mye materiale som skal leses av de rette personene og det er ikke vits i å la denne stå åpen slik at de får 20 sider til å pløye igjennom.

 

Denne tråden vil bli diskutert internt.

Lenke til kommentar

Det er ikke meningen at butikker skal ha tilgang til å se webshoperfaringer før de publiseres av oss.

 

En feil i forbindelse med omorganisering i webshopseksjonen ser derimot ut til å ha ført til at dette har vært tilfelle en tid.

 

Denne feilen er nå rettet opp i. Vi beklager det inntrufne.

Lenke til kommentar

En "feil"? Unnskyld meg, men den høres litt vel tynn ut. Hvordan skal Netshop ha funnet ut av dette på egenhånd og så sitere dere på hvorfor de får tilgang? Dette rimer ikke. Dere må jo ha vært fullt klar over hva som foregikk når dere tok imot henvendelser fra dem på hva som skulle holdes tilbake og ikke. Og gjennomførte dem!

Endret av ~inso
Lenke til kommentar

Som nevnt har vi jobbet med å videreutvikle webshopguiden. I den senere tid har denne blitt integrert med prisguiden.

 

Integrasjonen mellom prisguiden og webshopguiden ble derimot litt vel tett, slik at en del tilganger ble gitt som ikke skulle blitt gitt.

 

Det er som nevnt rettet opp i nå.

Lenke til kommentar

Og søke jobb er faktisk ikke så privat som mange tror her. På de fleste stillinger så kan alle søkerne kontakte arbeidsplassen å få tilsendt søkerliste. Der kommer det frem navn og noen ganger adresse. I mange tilfeller også litt om utdanning.

 

Det er selvfølgelig stillinger som kommer utenom dette. På noen jobber (ofte kommuner) blir jo navnene offetlig gjort i lokalaviser.

Lenke til kommentar
Det er ikke meningen at butikker skal ha tilgang til å se webshoperfaringer før de publiseres av oss.

 

En feil i forbindelse med omorganisering i webshopseksjonen ser derimot ut til å ha ført til at dette har vært tilfelle en tid.

 

Denne feilen er nå rettet opp i. Vi beklager det inntrufne.

Ok, men hvis det er en teknisk feil, hvorfor påstår da Netshop at de har bedt dere holde tilbake den negative webshoperfaringen et par dager?

 

ref Netshop's første post (http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=365833):

Heisan ! Vil gjerne oppklare denne med en gang, da jeg kjenner denne saken. Det er vi som har bedt Hardware.no om å vente noen dager med å publisere disse to enerne dine, da vi ville sjekke de opp litt. Den ene har du nemlig lagt ut tidligere:

 

Det tyder mer på en bevisst handling og unødig sammenblanding enn en teknisk feil, med mindre Netshop lyver om dette.

Endret av balleklorin
Lenke til kommentar
Det hw.no altså sier er at netshop har "gått bak ryggen" på hw.no og tatt i bruk en "funksjon" "ulovlig", istedenfor og ærlig og rederlig si ifra til dere at de var "uheldig" og hadde fått "tilgang"? Bummer...

Det er mulig jeg har gått glipp av noe i løpet av tolv sider her, men skrev ikke Howard nettopp at nettbutikkene dessverre hadde fått tilgang til litt for mye? Hvordan har du klart å lese at Netshop beskyldes for å snike seg bak ryggen til hw ut av det?

 

 

Dette med jobbsøking og offentliggjøring er tatt opp og behørlig besvart tidligere i tråden. Fra nå av anses dette som spam, og jeg vil konsekvent slette innlegg som tar opp dette, og etter hvert vurdere sterkere reaksjoner.

Lenke til kommentar
Som nevnt har vi jobbet med å videreutvikle webshopguiden. I den senere tid har denne blitt integrert med prisguiden.

 

Integrasjonen mellom prisguiden og webshopguiden ble derimot litt vel tett, slik at en del tilganger ble gitt som ikke skulle blitt gitt.

 

Det er som nevnt rettet opp i nå.

Fint at det er rettet opp i, men troverdigheten deres, og tilliten til Netshop, har nok dessverre fått seg en trøkk her.

 

Sitat fra Netshop:

Alle erfaringene som blir lagt inn ligger i en slags "godkjenningsdatabase" som butikkene kan se en dag eller to før de blir lagt ut, for å luke ut åpenbare feil som den karakteren om skjermkortet over. HW lar ikke være å publisere karakteren, men i dette tilfellet ba vi om ett par dager for å få ordnet opp i den dobbeltposten. Det vil selvsagt bli publisert uansett, men ikke to på samme sak vil jeg tro.

Altså, dersom dette kun var en feil som aldri skulle skjedd, hvorfor er det da kun Netshop som har hatt tilgang til denne "godkjenningsdatabasen"? Og hvordan har det seg at de kan ta kontakt med dere for å holde tilbake karakterer?

 

Gidder ikke konspirasjonsteorier. Har aldri handlet hos Netshop, og kommer vel heller ikke til å gjøre det når jeg har sett oppførselen fra butikken her, men synes hele greia virker litt merkelig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Det er jo helt latterlig at "Netshop" ber Hardware vente før de legger ut en kunde sine erfaringer. Det er _enda_ mer latterlig at Hardware.no faktisk etterkommer dette.

 

Nei - troverdigheten til HW falt langt ned nå.

Lenke til kommentar

Hvis noen (hvem som helst egentlig) kan framlegge bevis for at en erfaring som ligger i databasen er falsk/feilaktig - er det da feil å fjerne denne? Den vil jo faktisk påvirke utfallet av statistiske sammenligninger ved å trekke snittet i en eller annen retning.

 

Bare lurer jeg :shrug:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...