Gå til innhold

Harware.no teamet - stopper negative weberfaringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

TEE: Jeg kan nok ikke svare på noen konkrete spørsmål i denne saken, da jeg ikke har noe med webshopguiden å gjøre.

 

Det er mulig jeg uttaler meg på noe tynt grunnlag her, men er det ikke vanlig praksis i samfunnet at dersom en part bestrider noe, så skal dette noe "holdes tilbake" (i mangelen av et mer generisk uttrykk) i påvente av en avgjørelse i saken? Ett eksempel er jo at en dom ikke vil være rettskraftig dersom den ankes av en av partene. Direkte overført vil jo dette si at en erfaring ikke bør offentliggjøres dersom nettbutikken påklager dens ektehet til hardware.no Jeg er usikker på om det er en god paralell å trekke, men har ikke noen umiddelbare motforestillinger for å se slik på saken.

 

Nå er jeg selvfølgelig helt enig i at begge parer bør være involvert i en slik klagebehandling, men igjen kjenner jeg ikke den konkrete saken godt nok til å kunne uttale meg om den. Jeg prøver bare å få folk til å lufte meninger slik at det kanskje er mulig å høste flere erfaringer for fremtiden :)

Lenke til kommentar

de etiske retningslinjene for journalistikk sier vel at en part skal ha sjans til å forsvare seg eller kommentere noe før en sak går i trykken dersom det er kritisk mot den parten. Det er jo det som ville vært tilfellet om Netshop har fått lov til å se erfaringene.

 

EDIT: egentlig helt irrelevant. :p

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

1. at Netshop burde skille mellom ansettelsesforhold og kundeforhold.

2. at som følge av dette, kommer jeg ikke til å handle mer hos Netshop.

 

Det er jo rett og slett amatørmessig å henge ut en fyr på et offentlig forum, som svar på at han angivelig skulle ha skrevet noe som kunne oppfattes å henge ut de.

 

Tåler de ikke tilbakemelding på elendig kundeservice, bør de finne seg noe annet å gjøre, det finnes nemlig nok av webshopper som matcher prisene deres.

 

Webshops kommer og går, de som har god service blir i markedet, noe det later til at Netshop selv ikke er spesielt interessert i, med slike holdninger som de har utvist her på forumet.

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar
TEE: Jeg kan nok ikke svare på noen konkrete spørsmål i denne saken, da jeg ikke har noe med webshopguiden å gjøre.

 

Det er mulig jeg uttaler meg på noe tynt grunnlag her, men er det ikke vanlig praksis i samfunnet at dersom en part bestrider noe, så skal dette noe "holdes tilbake" (i mangelen av et mer generisk uttrykk) i påvente av en avgjørelse i saken? Ett eksempel er jo at en dom ikke vil være rettskraftig dersom den ankes av en av partene. Direkte overført vil jo dette si at en erfaring ikke bør offentliggjøres dersom nettbutikken påklager dens ektehet til hardware.no Jeg er usikker på om det er en god paralell å trekke, men har ikke noen umiddelbare motforestillinger for å se slik på saken.

 

Nå er jeg selvfølgelig helt enig i at begge parer bør være involvert i en slik klagebehandling, men igjen kjenner jeg ikke den konkrete saken godt nok til å kunne uttale meg om den. Jeg prøver bare å få folk til å lufte meninger slik at det kanskje er mulig å høste flere erfaringer for fremtiden :)

Joda, dersom en part bestrider noe så skal det holdes tilbake. Det er helt vanlig praksis. Problemet her er derimot at den ene parten bestrider noe de aldri skulle ha sett i det hele tatt. Negative karakterer holdes tilbake på forespørsel fra Netshop som aldri skulle ha sett karakteren før den ble postet. Noe så simpelt som en dobbelpost regner jeg med at de to som styrer dette klarer å luke ut selv.

 

I tillegg, siden OC-Freak lage denne tråden, må man jo kunne anta at han ikke ble informert om hvorfor de negative karakterene ble holdt tilbake. Når man så i tillegg ser svar fra minst 3 andre webshopper som klart å tydelig sier at de aldri har hatt noen slik tilgang som Netshop tydeligvis anser som en helt vanlig greie, ja da forsvinner mye av troverdigheten.

 

Som sagt, så er ikke konspirasjonsteorier min greie, men Hardware bør være lydhøre for de reaksjonene som har kommet. Når man ser på responsen ellers i tråden her er det jo tydelig at jeg ikke er den eneste som har mistet noe av tilliten til karaktersystemet. Og det burde Hardware innse at er et problem.

Lenke til kommentar
Når man så i tillegg ser svar fra minst 3 andre webshopper som klart å tydelig sier at de aldri har hatt noen slik tilgang som Netshop tydeligvis anser som en helt vanlig greie, ja da forsvinner mye av troverdigheten.

De andre har antakelig hatt denne tilgangen (på grunn av den tidligere omtalte "systemfeilen"), de har bare ikke vært klar over det.

Lenke til kommentar

Det er to ting jeg reagerer på i denne saken:

 

1. Hvor mange som bare sluker Hardware.no's forklaring rått og hakker ned på alle kritiske røster.

 

2. Hardware.no's "aggresive" innstilling i denne tråden. (Kanskje litt ydmykhet hadde vært på sin plass? )

Lenke til kommentar
Det er to ting jeg reagerer på i denne saken:

 

1. Hvor mange som bare sluker Hardware.no's forklaring rått og hakker ned på alle kritiske røster.

 

2. Hardware.no's "aggresive" innstilling i denne tråden. (Kanskje litt ydmykhet hadde vært på sin plass? )

1: Alltid noen som vil være på siden med de "store gutta".... :ermm:

 

2: De er åpenbart redd for å få negativ omtale utenfor forumet og dermed også mindre reklame inntekter.... men det er ikke så farlig da netshop sikkert forer de med deler osv..... (hive litt bensin på bålet osv)

 

Nei må få si at jeg har sett på hw.no som en seriøs side og formiddler av data nyheter og friske tester osv, men nå med denne informasjon så er hw.no på grensen til å bli bare en "ta med stoe klype salt" -> tenker da på webshop guiden som burde stenges til de får opp et bedre system og stiller flere og strengere krav til hvilke begrunnelser folk har uansett karakter.

Dette med at flere webshops ikke var klar over dette med å se brukererfaringer var det verste.

Lenke til kommentar
Det er to ting jeg reagerer på i denne saken:

 

1. Hvor mange som bare sluker Hardware.no's forklaring rått og hakker ned på alle kritiske røster.

 

2. Hardware.no's "aggresive" innstilling i denne tråden. (Kanskje litt ydmykhet hadde vært på sin plass? )

WORD! :mad:

 

Begynner å lure på om de bare holder kjeft inntil de har kokt fram en troverdig forklaring. For den som kom var helt klart et forsøk, men langt ifra nok.

 

Kast kortene på bordet.

Endret av ~inso
Lenke til kommentar
Joda, dersom en part bestrider noe så skal det holdes tilbake. Det er helt vanlig praksis. Problemet her er derimot at den ene parten bestrider noe de aldri skulle ha sett i det hele tatt. Negative karakterer holdes tilbake på forespørsel fra Netshop som aldri skulle ha sett karakteren før den ble postet. Noe så simpelt som en dobbelpost regner jeg med at de to som styrer dette klarer å luke ut selv.
Da spør jeg om du er prinsipielt uenig i at nettbutikkene skal ha tilgang til å se dette på forhånd. Når en feilaktig erfaring er offentliggjort kan jo skaden alt ha oppstått. Det blir litt hypotetisk da hardware.no allerede har informert om at dette ikke skulle ha forekommet, men jeg bare lurer :)

 

I tillegg, siden OC-Freak lage denne tråden, må man jo kunne anta at han ikke ble informert om hvorfor de negative karakterene ble holdt tilbake. Når man så i tillegg ser svar fra minst 3 andre webshopper som klart å tydelig sier at de aldri har hatt noen slik tilgang som Netshop tydeligvis anser som en helt vanlig greie, ja da forsvinner mye av troverdigheten.

Siden dette var en glipp med tilgangene, kan vi da være sikre på at de andre nettbutikkene ikke hadde tilgang? Det er vel mulig at de fikk denne tilgangen samtidig med Netshop, men at de ikke oppdaget det selv? Når man først er vant til et kontrollpanel med en masse funksjoner går man vel stort sett rett til den man trenger, uten å saumfare kontrollpanelet for endringer? Jeg antar også at tilgang deles ut på gruppenivå, og mener dermed det er ganske sansynlig at de som har hatt tilgang i det hele attt haktisk har stått likt med Netshop, enten de har visst det eller ikke.

 

Jeg vet ikke hvor ofte de ulike butikkene bruker dette systemet, eller om de i det hele tatt har takket ha til et tilbud om å få tilgang til det. Jeg vet forsåvidt heller ikke om det har kommet noe tlbud, eller om tilgang har blitt gitt etter forespørsel. det jeg vil fram til er at hverken du eller jeg egentlig har nok bakgrunnsinformasjon til å kunne trekke noen konklusjon om hvem som hadde tilgang til hva. Det er dermed på ingen måte klart og tydelig at det kun er Neshop som har hatt tilgangen. Det eneste vi faktisk vet er at en rekke nettbutikker ikke har benyttet seg av en eventeull tilgang, og det hjelper jo egentlig ikke noen ting.

Lenke til kommentar

Vel det sier jo sitt når HW.no sier at funksjonen ikke skulle være der og at dette er en "glipp". Da må jo hw.no ha skjønt at det var galt i utgangspunktet. Så hvis vi ser på saken i seg selv, driter vi om noen synes de burde det eller ikke. Saken er at EN butikk fikk det, og kundene ikke har fått mulighet til å forsvare seg mot evt. motmæle fra butikken. Det sier jo ikke lite om hvilken side man er redd for å trakke på tærne, og tillitsforholdet "hw.no - forbruker".

Lenke til kommentar
Det er to ting jeg reagerer på i denne saken:

 

1. Hvor mange som bare sluker Hardware.no's forklaring rått og hakker ned på alle kritiske røster.

 

2. Hardware.no's "aggresive" innstilling i denne tråden. (Kanskje litt ydmykhet hadde vært på sin plass? )

1. Jeg har fortsatt ikke sett en eneste kritisk røst som har kommet med noen konkrete bevis på at noen er korrupte eller ikke. Det har blitt påpekt at noen har hatt mer tilgang enn ønskelig, og dette har blirr forklart og ordnet opp i av hardware.no Er ikke det ryddig oppførsel? Det er en ting at situasjonen ikke burde ha oppstått, men hva er det med forklaringen som er gitt som ikke stemmer mener du? Har du vidre noen bevis, eller andre fakta, som støtter opp om mistankene dine? Hvis ikke ser jeg ingen grunn til at du ikke skal "sluke rått" det som blir forklart

 

2. Nå vet jeg ikke hva du sikter til her, siden du ikke kommer med noen eksempler, men jeg håper du klarer å skille mellom bruekre, moderatorer og generelle forståsegpåere og de to personene som faktisk har uttalt seg på vegne av hardware.no/webshopguiden, menlig Howard og Amund.

 

 

 

Vel det sier jo sitt når HW.no sier at funksjonen ikke skulle være der og at dette er en "glipp". Da må jo hw.no ha skjønt at det var galt i utgangspunktet. Så hvis vi ser på saken i seg selv, driter vi om noen synes de burde det eller ikke. Saken er at EN butikk fikk det, og kundene ikke har fått mulighet til å forsvare seg mot evt. motmæle fra butikken. Det sier jo ikke lite om hvilken side man er redd for å trakke på tærne, og tillitsforholdet "hw.no - forbruker".
Stridens kjerne ligger jo faktisk i det at det ikke er et ubestridt faktum at kun èn nettbutikk har hatt tilgang til denne funksjonen. Hadde det vært det så ville vel de fleste vært enige i at dette er svært klanderverdig.

 

Det at noe var galt i utgangspunktet skjønner jeg ikke helt. Slik jeg har forstått det så var det ingen som hadde tilgang til denne listen før man gjorde noen endringer i systemet. At de da fikk tilgang var en konsekvens man ikke oppdaget på det daværende tidspunktet, men det betyr jo ikke at noe har vært galt fra begynnelsen av. Forstod jeg meningen din rett nå?

 

På det siste punktet har du jo helt rett - begge parter burde være involvert i en klagebehandling. Har vi forresten fått bekreftet at trådstarter ikke fikk vite om dette? Uansett antar jeg at ansvarlig for webshopguiden tar denne tilbakemeldingen til seg, og det er da vitterlig ingenting so tyder på det motsatte, annet enn en del ubegrunnede utsagn her.

Lenke til kommentar

Uttaler meg på veiene av meg selv og ikke på veiene av hw

 

Jeg ser at en rekke brukere uttaler seg om at de aldri skal handle på netshop, om at hw har mistet troverdigheten, osv. Alt dette bunner ut i at man er missfornøyd med hardware og forumet som helhet. Har man sjansen til å klage eller har man mulighet til å lage konspirasjonsteorier er jo akkurat dette tråden å gjøre det i.

 

Ser at flere og flere brukere klager over at kvaliteten på forumet synker, at hw er kjøpt og betalt av webshoppene osv....

 

Tar bladet fra munnen, da jeg er litt lei av å lese alle innlegg der alle er missfornøyd. Hva gjør dere for at forumet skal bli bedre?

 

Selv er jeg forumsbruker og skribent og prøver å hjelpe andre med min kunnskap og viten, samtidig som jeg har det sosialt morsomt i de tråder jeg deltar fast i. For meg er forumet en kunnskapskilde og et sted hvor jeg skal ha det gøy og treffe kjente i alle aldre. Noe jeg også gjør. Men når jeg leser tråder som dette blir jeg skuffet over enkelte.

 

Her i denne tråden skal alle plutselig delta, og det er en sur gjennomsyring av at hw og netshop er de store synderne.

 

En side har alltid to sider av saken.

 

Og i denne saken tar jeg faktisk netshop sin.

 

Netshop er opptatt av at de skal ha gode erfaringer i webshoppguiden på hw. Dette er nok ikke verdens undergang at man får et stort minus av en av hundre brukere (det finnes tross alt en del forbrukere som er helt bak mål).

 

Men at Netshop går så langt som at de er opptatt av hva andre mener om dem er bare et tegn på at de er opptatt av hva folk mener. Hadde en webshop gitt f i dette er det kanskje på tide å slå alarm.

 

Som hw har uttalt har det vært i en feil i forbindelse av organiseringen av den nye guiden. Dette vil ikke skje igjen (og nei Osama Bin Laden elelr george Bush er ikke delaktige i dette).

 

Netshop har i likehet med alle andre store webshops daglige forsøk på svindel og andre saker som gnager på et hvert mennesklig sinn. Når man da har mulighet til å se hvem som har lagt inn nedgativ erfaring på de, hvilken webshop hadde ikke gjort dette?

 

En annen ting er at denne brukeren faktisk har søkt jobb der, og i etterkant gir de dårlig erfaring i webshopguiden. Joda, ikke nok med det, men han tar faktisk opp dette i egen tråd på forumet. Hadde jeg handlet et sted på nettet og vært missfornøyd hadde jeg delt min erfaring (men jeg hadde IKKE sitti og overvåket at denne skulle komme frem i webshopguiden i etterkant). En annen sak som er svært delikat er at denne brukeren også er involvert i en annen nettbutikk.

 

Skal ikke lage noen teorier, men dette er vel gode nok grunner til at netshop i denne konkrete saken vil sjekke opp de faktiske forhold. Dette er for meg et tegn på at de vil ha sitt på det rene og faktisk verdsetter wbshopguiden for det den er.

 

Mitt personlige forhold til netshop er svært godt, da disse alltid er den webshoppen som stiller opp når jeg skriver mine artikler. Jeg har absolutt ingen fordeler som kunde der som andre kunder ikke har. Men at de lar meg teste og holde på slik som de gjør er noe til syvende og sist kommer dere som leser mine artikler til gode. Her har vi en webshop som faktisk yter det lille ekstra for "gode" artikler på hw.

 

For meg har altså netshop lagt to pinner i kors for hw, og de er svært opptatt i likehet med en rekke andre webshop hvilken formening vi forumsbrukere har om disse. Dette er svært gode tegn og ikke et tegn på at hw er kjøpt og betalt av ulike webshops som komplett, psdata osv.

 

Sum sumarum bruker man oftest prisguiden på hva man skal handle når man kjøper enkeltprodukter. Butikkene som da kommer opp, kan sjekkes opp mot webshopguiden. Har den bare terningkast 1, styr unna. Har den bare terningkast 6, men en og annen 1'er er den garantert safe å bruke.

 

 

Sum sumarum er det en rekke folk som gjør hw til et samlingsted der vi deler erfaringer. Folk i hw gjør feil de og, men det er ikke verdens undergang. Kanskje på tide for enkelte å verdsette det arbeidet som her blir gjort, enn å klage på alt og alle?

 

 

 

feel free til å dele opp denne og argumentere til krampa tar dere. Jeg for min del er feridg med denne tråden og alle konspirasjonteorier som måtte følge.

Lenke til kommentar

En så tynn forklaring ser jeg ingen grunn til å bare sluke rått.

 

Hvorfor må jeg bevise en evnt mistanke mot Hardware.no? Har jeg ikke lov til å være litt kritisk? Jeg har da ikke dømt noen...

 

At dere som driver Hardware.no blir litt "stille" eller "sinte" vil jo bare øke min mistanke....

 

Vær ydmyke, innrømm feil og la oss som er mistenksomme holde på.....

Endret av hval
Lenke til kommentar
En så tynn forklaring ser jeg ingen grunn til å bare sluke rått.

 

Hvorfor må jeg bevise en evnt mistanke mot Hardware.no? Har jeg ikke lov til å være litt kritisk? Jeg har da ikke dømt noen...

 

At dere som driver Hardware.no blir litt "stille" eller "sinte" vil jo bare øke min mistanke....

 

Vær ydmyke, innrømm feil og la oss som er mistenksomme holde på.....

Hehe, da får du kose deg vidre med konspireringen din :) Si fra hvis du finner noen skjeletter da :)

Lenke til kommentar

Vil legge til noe her;

Kommentar fra webshop

Vi beklager det kunden har opplevd her, men til informasjon var den ene varen (rammen) ikke på lager da kunden bestilte sine varer og da blir det vanskelig å sende varene. Denne infoen ble gitt på webben, da kunden bestilte.

 

Dette her er jo faktisk IKKE sånn saken var, dagen etter jeg bestilte så var jo ALLE varene på lager, det som manglet DAGEN jeg bestilte var hovedkortet..

her skriver jo han om rammen, som var på lager i massevis flere dager før og etter jeg hadde bestilt..

 

Føler meg litt uthengt her - ikke det jeg håpet å oppnå ved å skrive min erfaring om en rotete webshop.

 

Edit: Huska nettop på at jeg fikk svar på klagemailen min til dem:

Forsinkelsen skyldes sykdom på lageret.

 

Beklager dette.

 

Vet ikke helt hva jeg skal tro på borsett fra at jeg kommer ikke til å bruke en krone hos dem lenger.

Endret av r0zie
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...