Gå til innhold

Litt lei Windows!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis du er lei av Windows vil du garantert bli lei av Linux. Jeg fikk nesten nerve-problemer. Satt å rivde meg i håret og slang hue i tastaturet en del ganger før det begynte å klarne opp. Men alikevel var det alltid noe tull når jeg skulle installere programmer. Og da sier dere: "Ja, det er ikke Linux som er dårlig bare fordi du ikke klarer å installere programmer!". Det er jo helt riktig! Men det burde vært enklere. Dere sier det er enkelt, men det er absolutt ikke det for en person som er vandt med Windows. Så derfor ville jeg anbefale deg å kjøpe en billig PC ved siden av som du kan ha Linux på.

Hmmm.... en gang hadde jeg FC2 og så installerte jeg Windows igjen .. og så installerte jeg FC3... og så skulle jeg installere Windows igjen og da klarte ikke PC'en å lese cd'en! Så det jeg måtte gjøre var å installere FC2 og SÅ Windows! Linux er sikkert så sleipe at de har lagt inn Windows sperre i FC3 .. hva ellers kan ha vært årsaken?

Jeg har knota med en windows-laptop (98) en stund nå (tvang!!!)... Litt til og jeg kan melde meg inn i skalledes data-hateres forening. Jeg kommer til å bli æresmedlem!

Lenke til kommentar
har celeron(flau) cpu, 512mg minne og Radeon 9200 series skjermkort med 256mb ram. Ikke den største og beste pcen men greit nok til mitt bruk.

Radeon 9200 er helt perfekt sammen med Linux. Fungerer rett ut av boksen og har god ytelse (med mindre du vil spille tunge 3D-spill, men du virker som en fornuftig person som ikke gjør sånt).

 

Jeg anbefaler enten SUSE hvis du er en litt avansert bruker som liker å ha litt "muligheter", eller Ubuntu om du vil ha noe trygt og lettfattelig. Begge to er svært nybegynnervennlig og vil ikke virke noe skremmende.

 

Da gjenstår det bare å si velkommen til den frie verden!

Lenke til kommentar
Hvis du er lei av Windows vil du garantert bli lei av Linux. Jeg fikk nesten nerve-problemer. Satt å rivde meg i håret og slang hue i tastaturet en del ganger før det begynte å klarne opp. Men alikevel var det alltid noe tull når jeg skulle installere programmer.

Selvom du slang hodet i tastaturet?!!

 

Snålt det der, alt må gjøres så forbanna vanskelig!! Har ennå ikke klart å bruke noe annet enn borrelås-sko, selvom jeg slenger hodet veggimellom aldri så mye vil f*en ikke skoene knyte seg. Jeg fikk heller aldri lappen, samme hvor mye jeg pumpa på pedalene og tutet flittig nektet bilen pina det å kjøre skikkelig!!! Dette i kontrast til min trofaste trehjuling (uten gir så klart), som har lagt bak seg mang en gående uten så mye som et knirk.

Lenke til kommentar
Men dere vil bare at fler skal begynne å bruke Linux, kanskje bare fordi dere hater M$ .. og det blir litt dumt å lure folk til å bytte til linux da. Er ikke sikkert dette er riktig, men jeg bare tenker det :p

Den påstanden må du nok dra lenger ut på landet med :tease:

 

Selv begynte jeg med Linux fordi jeg skulle ta et kurs på Universitetet i Oslo hvor de brukte Solaris+IRIX på den tiden (de har senere gått over til linux). Jeg ønsket derfor å ha et *nix OS hjemme også, og linux var det naturlige valget. De frie BSD-variantene fantes jo også, men jeg hadde ikke hørt om dem på det tidspunktet.

Lenke til kommentar
Hvis du er lei av Windows vil du garantert bli lei av Linux. Jeg fikk nesten nerve-problemer. Satt å rivde meg i håret og slang hue i tastaturet en del ganger før det begynte å klarne opp. Men alikevel var det alltid noe tull når jeg skulle installere programmer. Og da sier dere: "Ja, det er ikke Linux som er dårlig bare fordi du ikke klarer å installere programmer!". Det er jo helt riktig! Men det burde vært enklere. Dere sier det er enkelt, men det er absolutt ikke det for en person som er vandt med Windows.

Det er fordi du ikke leser dokumentasjon, sjansen er at mange av de problemene du støter på er vanlige eller kanskje du ikke vet hva du driver med.

GNU/Linux bygger på en annen logikk enn Windows, når du setter deg inn i Linux så forstår du mer hvordan en pc fungerer og dermed tenker du mer logisk over datamaskinens funksjoner, når du har vent deg til GNU så vil du kanskje synes det er mye bedre pga. brukervennlighet (det er vennlig mot brukeren) :)

Når det gjelder å anbefale GNU/Linux til en windows bruker så blir det litt dumt å bla fram at _du_ ikke fikk det til (og derfor er det dårlig).

Linux er sikkert så sleipe at de har lagt inn Windows sperre i FC3 .. hva ellers kan ha vært årsaken?

Linux er navnet på en kjerne, jeg tror du har misforstått kraftig, sånt som dette er også _veldig_ godt dokumentert, selv på norsk

Dette beviser bare at du gir opp for lett! :s

Edit: leif

Endret av RatiX
Lenke til kommentar
Men dere vil bare at fler skal begynne å bruke Linux, kanskje bare fordi dere hater M$ .. og det blir litt dumt å lure folk til å bytte til linux da. Er ikke sikkert dette er riktig, men jeg bare tenker det  :p

Den påstanden må du nok dra lenger ut på landet med :tease:

 

Selv begynte jeg med Linux fordi jeg skulle ta et kurs på Universitetet i Oslo hvor de brukte Solaris+IRIX på den tiden (de har senere gått over til linux). Jeg ønsket derfor å ha et *nix OS hjemme også, og linux var det naturlige valget. De frie BSD-variantene fantes jo også, men jeg hadde ikke hørt om dem på det tidspunktet.

Var på kjemisk på onsdag, de hadde virkelig en haug med SGI IRIX maskiner...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Hvis du er lei av Windows vil du garantert bli lei av Linux. Jeg fikk nesten nerve-problemer. Satt å rivde meg i håret og slang hue i tastaturet en del ganger før det begynte å klarne opp. Men alikevel var det alltid noe tull når jeg skulle installere programmer. Og da sier dere: "Ja, det er ikke Linux som er dårlig bare fordi du ikke klarer å installere programmer!". Det er jo helt riktig! Men det burde vært enklere. Dere sier det er enkelt, men det er absolutt ikke det for en person som er vandt med Windows. Så derfor ville jeg anbefale deg å kjøpe en billig PC ved siden av som du kan ha Linux på.

Hmmm.... en gang hadde jeg FC2 og så installerte jeg Windows igjen .. og så installerte jeg FC3... og så skulle jeg installere Windows igjen og da klarte ikke PC'en å lese cd'en! Så det jeg måtte gjøre var å installere FC2 og SÅ Windows! Linux er sikkert så sleipe at de har lagt inn Windows sperre i FC3 .. hva ellers kan ha vært årsaken?

jaså du?? jeg har brukt windows siden jeg gikk i første klasse. for et halvt år siden begynte jeg med fedora, en månede senere gikk jeg over til slackware og har spurt om hjelp til det jeg ikke fikk til her på forumet. ja, jeg var nybegynner med linux da. men uansett; hvis du er lei av windows, så kjøp deg en macintosh, har selv fått powerbook g4 12" og er storfornøyd. der gjøres ting så MYE enklere enn i windows, og det beste er at mac os x er basert på unix (nei, ikke misforstå, mac os x er så enkelt at selv moren min klarer det.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...