Gå til innhold

Strategi og taktikk under sesjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+891234
Da er jeg ferdig med sesjon. Jeg ble ansett som ikke tjenestedyktig på grunn av allergiene (pollen, nøtter, rå grønnsaker og frukt) og brillene mine (-4,25 og -4,75).

 

Jeg hadde brilleseddel og attester på allergiene.

 

Vi liker ikke folk med allergier i militæret.

 

:w00t:

Bra for deg. Kjekt å få vite hva som skal til, med mitt syn og mine allergier slipper nok også jeg unna. :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Kjekt å få vite hva som skal til, med mitt syn og mine allergier slipper nok også jeg unna.  :thumbup:

VIKTIG VIKTIG: ATTESTER

 

Lett å fikse hos legen, mer verdt enn tusen ord.

Kommer an på. Jeg sa følgende: "Selv er jeg helt fin, sett bort i fra at jeg er hypokonder med spise- og søvnproblemer, men min bror og far har astma, farfar har hatt et lett hjerteinfarkt (noe som vel kvalifiserer som hjerteproblemer i familien?) og oldemor hadde kreft en gang."

 

Jeg ble fritatt, men hadde lyst å gjennomføre verneplikten. Så jo at legen trodde jeg var et vrak av en person, selv om jeg verken røyker, snuser er syk ever og er i bra fysisk form. Ville vel motbevise idiot.. ehm, offiserene tenker jeg.

Lenke til kommentar

skal på sesjon nå den 15 vil overhode ikke.. dette pga, min mening ang forsvaret og dets rolle..

 

har

 

lese og skrive vansker

MÅ bruke briller

100%umotivert

Vet jeg ikke klarer det psykiske ved førstegangstjeneste uansett..

 

 

holder dette mon tro?

Endret av jossa
Lenke til kommentar
lese og skrive vansker

Overhode ikke gyldig grunn for å slippe unna din borgerplikt. Forresten, fint at du illustrerer problemet ditt..

 

MÅ bruke briller

Det må jeg også, uten at det hindret meg.

 

100%umotivert

Spiller ingen rolle.

 

Vet jeg ikke klarer det psykiske ved førstegangstjeneste uansett..

Jaha? Og hvordan kan du vite det før du har prøvd?

 

holder dette mon tro?

Jeg tviler ikke et sekund på at du er en komplett ubrukelig dass (til å forsvare landet ditt, mener jeg. For alt jeg vet er du en racer til å smøre matpakker), og i så måte overhode ikke bør ta opp den verdifulle tiden til det flotte befalet og offiserene i det Kongelige Norske Forsvar. Dette er imidlertidig ikke opp til meg å avgjøre, men hvis du syter og klager nok på sesjonen slipper du kanskje unna.

Lenke til kommentar

:hmm: .......

 

 

 

 

skamme se skamme sjå.. da trenger vi en ny plan..

 

 

 

eeeeller vi kan stå hart på det faktum at jeg blir å koste dem en god del penger unødvendig da jeg kommer aktivt til å prøve å dimme resten av tiden jeg er der...

 

å finner jeg en e sykolog så er det jo bare å begyne å fortelle om hvor ille det er ikke sant ;)

 

 

:hmm:

Endret av jossa
Lenke til kommentar
lese og skrive vansker

Tror ikke dette duger. Da måtte man dimmet 90% av dagens ungdom. :lol:

 

MÅ bruke briller

Det kan være en grunn, men det kommer an på hvor dårlig du ser. Ved en viss grense blir man erklært "stridsudyktig" eller noe slikt, men det er normalt ikke noen grunn for å slippe hele tjeneste, men vil ha betydning for tjenestens art.

100%umotivert

Gjelder ikke dette også 90% av dagens ungdom?

 

Vet jeg ikke klarer det psykiske ved førstegangstjeneste uansett..

Dersom du er så ustabil at det psykiske vil være en for stor påkjenning for deg vil nok en legeerklæring være det eneste du trenger. Dersom man har psykiske problemer er det nok ingen som tvinges til tjeneste, men pass på å få med deg dokumentasjon.

Lenke til kommentar

Det med at du ser dårlig er ikke gyldig grunn i det hele tatt... Hadde en i troppen som hadde -8 på begge øynene og han er ikke blitt sendt hjem enda ;)

 

Og for de som ikke liker forsvaret av prinsipielle og/eller trosbetingete grunner, så er det jo bare å ta siviltjeneste. Du velger den tjenesten du vil ha (hvis du greier å skaffe deg en på forhånd) også kan du ha det mer eller mindre gøy i et år.

 

edit:

 

Vet ikke helt om 4-5 er normalen Snabben. Det var det de sa, men jeg kan ikke helt skjønne det. De fleste på min gruppe på sesjonen og de fleste jeg kjenner fikk fra 6-9

Endret av SBS
Lenke til kommentar
Det med at du ser dårlig er ikke gyldig grunn i det hele tatt... Hadde en i troppen som hadde -8 på begge øynene og han er ikke blitt sendt hjem enda ;)

 

Og for de som ikke liker forsvaret av prinsipielle og/eller trosbetingete grunner, så er det jo bare å ta siviltjeneste. Du velger den tjenesten du vil ha (hvis du greier å skaffe deg en på forhånd) også kan du ha det mer eller mindre gøy i et år.

 

edit:

 

Vet ikke helt om 4-5 er normalen Snabben. Det var det de sa, men jeg kan ikke helt skjønne det. De fleste på min gruppe på sesjonen og de fleste jeg kjenner fikk fra 6-9

4-5 er normalen på IQ tester vistnok, med helse vet jeg ikke helt.

 

Skal mye til for å få 9/9 på IQ, får utrolig liten tid:))

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Var på sesjon i går, skåra fullt på helsetingen og 7/9 på IQ-tingen, men ble erklært tjenesteudyktig pga et stk leddsykdom og et stk hjerte- og karsykdom.

 

Woho, I'm a fruit. :fun:

Hvordan kunne du med slike "defekter" score full pott på helsetesten?

Lenke til kommentar

Jeg kan nesten garantere at du slipper hvis du:

- får under 3 på hørsel/syn/hud

- når du i samtale med sesjonslegen nevner at du har hatt depresjoner og selvmordstanker, evt. at du fremdeles sliter med slik

- har hatt subtural blødning (husker ikke skrivemåte)

- har diabetes eller andre slike sykdomer

 

Andre ting:

- si at du overhodet ikke har lyst eller motivasjon for å løpe i skogen og leke krig

- forfalske en skade. I den forbindelse kan jeg nevne en venn av meg. Han for til sin privatlege og hevdet at han ikke fikk til å løfte opp høyre albue til mer enn skulderhøyde. Dette fikk han papirer på. Viste frem de på sesjon -> slapp. Går nå på NTNU.

- faktisk _få_ en skade

 

Hvis du har allergi/har dårlig syn eller noe slikt, ta med deg papirer på alt. Du må bevise slik.

 

Edit: fikk 9/9 på testen.

Endret av Pinnella
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...