Gå til innhold

Utfordring: Lag en 'tom' mp3-fil på 3 sek


Anbefalte innlegg

Ok, jeg trenger en mp3-fil som varer i kort tid, 3-5 sek. Kun stillhet. Dette kan man selvsagt gjøre tungvindt via lydediteringsprogram. Men nå sitter man på Linux, og da burde det finnes et lurt triks og et par kommandoer som man kan generere en slik fil med.

 

Noen idéer?

 

 

 

Hva jeg skal med fila, for den som lurer.

Jeg har en søpplete mp3-spiller som alltid begynner på første låt. Og skip velger alltid neste låt,selv om random står på. Det betyr at man alltid må begynne på starten og høre første låt før man kommer igang med randomisering. Ikke bra. :no: Ved å ha et åpningspor på 3-5 sek så rekker jeg å sette på random før neste låt spiller. :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

$ dd bs=3200 if=/dev/zero count=30 |sox -t raw -r 8000 -c 2 -uw - silence.mp3

Slik som detta! :yes:

 

3 sek full stillhet i stereo! :w00t:

 

La meg se noen gjøre det trikset på brukervennlige Windows. :tease:

 

Edit: count=30 gir 30 tiendedeler. bs=3200 er gitt av 8000x2x2/10.

Endret av JBlack
Lenke til kommentar
La meg se noen gjøre det trikset på brukervennlige Windows.  :tease:

C:\> dd bs=3200 if=/dev/zero count=30 |sox -t raw -r 8000 -c 2 -uw - silence.mp3

'dd' is not recognized as an internal or external command, operable program or batch file.

 

:tease: :teasewindows: :burnwindows:

Endret av huf
Lenke til kommentar
'dd' is not recognized as an internal or external command, operable program or batch file.

Si meg forskjellen på "internal command", "external command" og "operable program" ;p

Dette er Ms sin måte å gjøre ting vanskeligere enn de er, samme eksemplet finner man ved å vise partisjoner som harddisker eller ved å sette papirkurven på skrivebordet.

Lenke til kommentar
Cygwin is not a way to run native linux apps on Windows. You have to rebuild your application from source if you want to get it running on Windows.

Cygwin is not a way to magically make native Windows apps aware of UNIX ® functionality, like signals, ptys, etc. Again, you need to build your apps from source if you want to take advantage of Cygwin functionality.

:hmm: Maybe gentoo works with cygwin?

Lenke til kommentar
'dd' is not recognized as an internal or external command, operable program or batch file.

Si meg forskjellen på "internal command", "external command" og "operable program" ;p

Dette er Ms sin måte å gjøre ting vanskeligere enn de er, samme eksemplet finner man ved å vise partisjoner som harddisker eller ved å sette papirkurven på skrivebordet.

Internal command = underkommando i cmd.exe

external command = et program som ligger i path

operable program = for eksempel c:\windows\system32\notepad.exe

batch file = bat fil (doh)

 

ganske unødvendig ja ;-)

 

Er det mulig å lage stillheten i sorround også?

Lenke til kommentar
Skulle være rimelig unødvendig å fyre inn Cygwin på gentoo. :)

 

Pointet er å få tilgang til ymse Unixprogram på Windowsdesktopen, og det er vel og mulig å starte en remote Xsession mot en linuxmaskin.

Jeg tenkte motsatt. Kjøre gentoo på cygwin, ettersom gentoo kan kompilere alt fra scratch.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...