svamp Skrevet 17. januar 2005 Skrevet 17. januar 2005 Jeg har brukt float:left; på en horisontal meny satt opp som en liste: ul.meny { list-style-type : none; padding : 0; margin : 1px; } ul.meny li { float : left; list-style-type : none; padding : 4px; margin : 2px; background : #FFF; border : 1px solid #999; display : block; } ul.meny li a { font-weight : bold; border : 1px solid #FFF; display : block; color : #F3B216; width : 140px; padding-top : 4px; padding-bottom : 4px; padding-left : 4px; background : url("pil2.gif") no-repeat right top #FFF; } Siden utvider seg/trekker seg sammen i bredden, alt etter bredden på browservinduet. Problemet mitt: om vinduet blir for smalt, detter noen av menyknappene ned på neste linje. Dette er jo på grunn av float. Finnes det noen måte å hindre disse knappene i å hoppe ned ? Eventuelt en annen menyløsning som løser dette problemet? (Jeg vet ikke om det hadde gått, men jeg kan ikke bruke display:inline; på lista, for da blir det problem med display:block, som dere ser i koden..)
Simon Zimmermann Skrevet 17. januar 2005 Skrevet 17. januar 2005 (endret) Tror da du kan løse det ved å spesifisere en bredde på ul.meny. Eks. ul.meny{width: 200px;} Eller så kan du se hvordan jeg har gjort det på min side www.acopy.org Endret 17. januar 2005 av Waldmeister
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå