Gå til innhold

Vifte mod : Snus kjøler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle står å sir att snusen blir like varm som romtemperatur?

 

Det må enten være noe med gjennom trekk eller noe, for jeg pleie å legge boksen min forran 120mm vifta mi, å den har faktisk vært bedre/kaldere , enn når den lå bare oppå pulten..

 

Kansje det er hjernen min som bare sier det, men men:|

Lenke til kommentar
Hehe, ser for meg "peltierkjølt-snusboks" på Case-mods her snart.

 

Eller kanskje bare enkel vannkjøling. Må da være noe man kan bruke sitt andre Big Water vannkjølesett til? Tenker da på de som bestilte et par når PSdata hadde det på tilbud.

Oy! Jeg har begynt å planlegge og tegne en snuskjøler som skal være i diskettstasjon brønnene mine :D Skal være peltier i tillegg.. Så det kommer en worklog når jeg får penger til delene og planleggingen er ferdig ;)

 

Inja: Generalt tenkt, men det hjelper dessverre lite :( Har prøvd det, men uten hell (spesielt om sommer'n når det er 25-30 grader i rommet)..

Lenke til kommentar

Kan bli et meget arti syn :p

 

Kult prosjekt!

Hadde vært artig å lage en snuskjøler i en brønn, men vist jeg skulle laget det måtte jeg skult den på en måte, familien liker ikke sånt :O Hehe, kunne jo laget en slags skuff eller noe da.. Hmm, skal bli artig å se ditt prosjekt!

Lenke til kommentar

Til de som mener at den ikke blir kaldere enn romtempratur; Ta et godt magadrag for deretter å blåse på handa di! Blir du kjølig på handa ? Ja mest sannsynlig så blir du det...

 

Tøff mod men det hadde vært tøffere om du hadde kjøpt en liten kobs i metall med ca samme mål som snusasken for så å sette på en kjøler av noe slag ;)

Lenke til kommentar
Til de som mener at den ikke blir kaldere enn romtempratur; Ta et godt magadrag for deretter å blåse på handa di! Blir du kjølig på handa ? Ja mest sannsynlig så blir du det...

På samme måte som at vann som blir liggende stille er varmere enn vann som renner

Endret av CaZiO
Lenke til kommentar
Til de som mener at den ikke blir kaldere enn romtempratur; Ta et godt magadrag for deretter å blåse på handa di! Blir du kjølig på handa ? Ja mest sannsynlig så blir du det...

men da er luften fremdeles noen lunde lik temperaturen den var når den gikk inn, altså rundt 20-23 grader, og overflaten på hånden er vel nærmere 30, altså er luften kaldere, og da vil du selvsagt også oppleve at det blir kaldt...

Lenke til kommentar
Hvis du skulle ta dette helt kunne du jo kjøpe en sånn Snus kjøling kanskje litt dyrt menmen... ;)

kanskje ikke så digg med snus på -50*C

 

og vind eller luft i bevegelse fører faktisk varmen bort, det burde du skjønne f.eks. ved hjelp av en cpu kjøler, hadde ikke hvert grunn til lufta vis den ikke tok med seg varme, tenk at du er på ferie i syden det er 40 grader, så begynner de 40* og bevege seg, det kjennes da kaldere

Endret av stidz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...