Gå til innhold

Vifte mod : Snus kjøler


Anbefalte innlegg

Lagde en liten snus kjøler ved hjelp av 2 80mm vifter og en grill.

Noe for snusere. Vet den er litt harry men jaja.

Kjøler faktisk snusen, greit å ha en når man sitter på rommet og kjøleskapet er i over etasjen. Orker ikke å gå opp og ned.

 

Skal prøve å modde på den mer, gjøre den helt rund og sette general klistremerke eller noe sånt

post-226-1105906894_thumb.jpg

Endret av Inja
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den blir ikke varmere iallefall

Hvis den var kald i utgangspunktet (nettopp tatt ut av kjøleskapet f.eks), så blir den varmere. Sorry, men det eneste tilfellet den fungerer er hvis snusen er oppvarmet. Morsom ide uansett. :)

Det jeg mente var at den blir iallefall ikke varmere enn temperaturen i rommet.

Lenke til kommentar
Hehe, ser for meg "peltierkjølt-snusboks" på Case-mods her snart.

 

Eller kanskje bare enkel vannkjøling. Må da være noe man kan bruke sitt andre Big Water vannkjølesett til? Tenker da på de som bestilte et par når PSdata hadde det på tilbud.

Det hadde jeg også tengt til angrer skikkerlig!!!! det var komplett vannkjørling til 500,- :wallbash: å jeg kjøpte det ikke!!!!

Men det var en drit fet snus kjørlie burde skaffe med en sånn en selv!!

Men har er at alternativ for de som er litt salppere! Link

Lenke til kommentar

kjøpt deg et peltierelement da, som du setter en vifte under på.

denne skal da komme under romtemp.?

jeg satt å grublet litt på denne ideèn med peltier i fjor sommer jeg, men det ble ikke noe av.

 

edit: dette var nevnt fra før :s

Endret av haakka
Lenke til kommentar

Ja, man trenger definitivt en eller annen form for aktiv kjøling for å kunne få akseptable kjøletemperaturer. Vanlig vannkjøling vil nok i dette tilfellet ikke duge noe bedre enn den vifta. Slik den fungerer nå vil "kjølingen" være bedre enn å ha den i lomma, men ikke noe bedre enn det. Man kan like gjerne droppe vifta og bare sette den på bordplata(såfremt bordplata ikke varm selvsagt), da vil den trolig holde seg kald lengre.

 

Men idéen er jo artig og har godt utviklingspotensiale.

Lenke til kommentar

Hvis dere ønsker så kan jeg legge ut en hel rapport på hvordan man skal lage kjølern. Skal ikke være så vanskelig å lage en lik kopi av å bare se på bildene.

Tenkte på å lage en kjøler med vannkjøling hvor jeg lager en kjøle blokk selv, hvor vannet strømmer rundt og under.

 

Men det med peltier har jeg enda ikke forstått, hvordan virker det?

Hva gjør egentlig en peltier

Lenke til kommentar
Tenkte på å lage en kjøler med vannkjøling hvor jeg lager en kjøle blokk selv, hvor vannet strømmer rundt og under.

Ikke for å ta fra deg all gleden, men før du lager en egen vannblokk til dette prosjektet bør du vite at det vil ha null og niks kjøleeffekt hvis du da ikke bruker peltier i tillegg eller har radiatoren på en kald plass (ute om vinteren f.eks).

 

Peltierguide

Endret av Rikky
Lenke til kommentar
Den blir ikke varmere iallefall

Eh.. du bruker en vifte for å skyfle romtemperert luft på en snusboks. Hva er forskjellen på dette, og å la den ligge i romtemperatur uten vifte?

Forskjellen er at snusen oppnår raskere romtemperatur når man plasserer den i "kjøleren". Dette var tydeligvis ikke hensikten til konstruktøren men slik det er nå kan man vel si den har en "designfeil".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...