Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL2+ - raskere og billigere


Anbefalte innlegg

hastigheten har ramlet ned fra 25/3 til 25/1,25 og det er jo latterlig treg upload.. jeg byttet for å spare penger på det her, men så sa de at det var feil i annonsen, og at det skulle være 2,5, ikke 3.. men nå er det plutselig halvert og i tillegg er det langt under 1,25 i upload, nærmere 0,7 - 0,8... dette er tragisk.. ikke bytt! hvis du da ikke bryr deg om upload er det jo bedre download da, men det hjelper meg lite..

 

EDIT: dette kvalifiserer faktisk ikke til bredbånd, for grensen i følge dokumenter fra staten sier at 2mbit og opp er bredbånd..

Endret av opticus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
adsl2 klarer max 3mbt upload etter det jeg har hørt

Hvorfor skal de ha så skjevt forhold mellom opp og ned hastighet ?...

Koster vel ikke allverden å få fikset til 10Mbit ut vel ?

Det koster masse når alle skal ha det. Spesielt når de som bor ut på en bondegård i gubrandsdalen har fått smaken på dagens teknologi og setter sine krav. Det lar seg rett og slett ikke løse økonomisk.

Lenke til kommentar

Det som faktisk går ann å nevne når det gjelder Telenor er at de skulle aldri fått drifts og eiersskapet for linjenettet i Norge. Dette skulle staten sjaltet ut i et eget non-profit selskap, som leide ut linjer til en fast pris...enten du heter Telenor eller f.eks Bluecom.

Da hadde vi fått fri konkuranse, og en mer retferdig prispolitikk...og vi ville nok sett ADSL2+ litt før fra de sore aktørene. Inbiller meg oggså at vi hadde fått noe billigere bredbånd og telefon.

 

Nå var kanskje dette litt off-topic, men dette med Telenor og linjenettet i Norge har plaget meg i lengre tid...

 

Who99

Lenke til kommentar
adsl2 klarer max 3mbt upload etter det jeg har hørt

Hvorfor skal de ha så skjevt forhold mellom opp og ned hastighet ?...

Koster vel ikke allverden å få fikset til 10Mbit ut vel ?

Fordi standarden er slik. Uten at jeg kjenner standarden ut og inn, så regner jeg med at de har ofret høy upload hastighet slik at vi kan få høyest mulig download hastighet. Og det er sikkert en teknisk grunn som ligger bak det.

Endret av kjhanken
Lenke til kommentar
Hvorfor skal de ha så skjevt  forhold mellom opp og ned hastighet ?...

Koster vel ikke allverden å  få fikset til 10Mbit ut vel ?

Nok et eksempel på at en del burde sjekke litt grunnleggende ting før de uttaler seg.

Og poenget med innlegget var ?

At en påstand som "Koster vel ikke allverden å få fikset til 10Mbit ut vel ?" rett og slett er for dum å komme med i en tråd som handler om ADSL-teknologi.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal de ha så skjevt  forhold mellom opp og ned hastighet ?...

Koster vel ikke allverden å  få fikset til 10Mbit ut vel ?

Nok et eksempel på at en del burde sjekke litt grunnleggende ting før de uttaler seg.

Høres ut som du vet hvorfor og kanskje mange vet, men kunne du ikke svart på spørsmålet da? Og lært oss uvitende hvorfor man ikke har høyere upload?

 

Er jeg på sporet hvis jeg sier at det ikke har noe med pris å gjøre i det hele tatt. Men siden det er A Symetrisk så er det vel noe med f.kes hvis man bruker masse upload så reduseres kapasiteten på download. :hmm: Dette hørtes ikke ut sånn som jeg tenkte det, men det er sikkert mange som er mye flinkere og forklare nøyaktig hvorfor det er slik det er.

 

Kan dere som har litt peiling forklare oss som ikke har peiling hvordan dette henger sammen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...