Gå til innhold

lav fps i spill. dårlige 3d mark resultater?


Illmatic

Anbefalte innlegg

hei.

 

jeg tror dette er et innstillingsproblem som er knyttet til skjermkortet mitt og poster derfor her.

 

når jeg skal spille f.eks far cry,moh:pa (demo) og lignende spill på full grafikk (uten aa/af),ligger jeg nesten alltid mellom 35-60 fps,avhengig av hva som skjer på skjermen,burde ikke min pc klare bedre enn dette? se profil for spes.

 

takker for alle svar.

 

ps: 3dmark 01 se: ca.12000 poeng

3dmark 03: ca.11000 poeng

3dmark 05: ca.5000 poeng.

 

jeg har ikke klokket noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om man skal basere kun på 3DMark-scoren din, vil jeg si at et skjermkort-problem er utelukket. De seneste 3DMark-versjonene er mye mer skjermkort-avhengige enn det 2001 er, så det er nok noe annet galt. Har du installert både MSIs egne hovedkort-drivere i tillegg til seneste NForce-driver fra NVidia?

Lenke til kommentar

jeg bruker msi update og har lastet ned alle de nyeste driverne til hovedkortet mitt. prøvde nå i stad å bruke driver-cleaner på skjermkort driverne,ga ingen resultater. far cry kan også finne på å låse seg i menyen,mens fps'n der fortsatt står på over 300. grunnet noen andre problemer er psu,cpu,hk og skjermkort byttet (med like komponenter),men dette problemet var slik før og,så er ikke hardware feil... :(

Lenke til kommentar

Hvis du sitter på en:

amd athlon 64 3500+, MSI k8n neo 2 plantinum hovedkort, Gainward geforce 6800 ultra/2600, cosair value s 1024 mb ram, chieftec 420 w psu seagate barracuda 160 gb harddisk...

Og får ca 12000 poeng i 3dmark2001, så er det absolutt noe galt med maskinen. Jeg har en Athlon XP og Radeon x800 Pro, og får ca 20000 poeng!

 

Ut fra 3dmarkene, ser det ut som der er noe galt med hastigheten til prosessoren og/eller ram. 3dmark03 og -05 er veldig begrenset av grafikkortet, mens 3dmark2001 er begrenset av hele systemet. Hva får du i CPU-score i 3dmark03 og -05 forresten?

 

Du bør kjøre en omgang med ad-aware og antivirus, og se hva den finner. Etter det bør du sjekke hvike prosesser som kjører på maskinen din, og se om det er noen der som opptar mye resurser.

 

Target

Endret av Target-55
Lenke til kommentar
Hvis du sitter på en:
amd athlon 64 3500+, MSI k8n neo 2 plantinum hovedkort, Gainward geforce 6800 ultra/2600, cosair value s 1024 mb ram, chieftec 420 w psu seagate barracuda 160 gb harddisk...

Og får ca 12000 poeng i 3dmark2001, så er det absolutt noe galt med maskinen. Jeg har en Athlon XP og Radeon x800 Pro, og får ca 20000 poeng!

 

Ut fra 3dmarkene, ser det ut som der er noe galt med hastigheten til prosessoren og/eller ram. 3dmark03 og -05 er veldig begrenset av grafikkortet, mens 3dmark2001 er begrenset av hele systemet. Hva får du i CPU-score i 3dmark03 og -05 forresten?

 

Du bør kjøre en omgang med ad-aware og antivirus, og se hva den finner. Etter det bør du sjekke hvike prosesser som kjører på maskinen din, og se om det er noen der som opptar mye resurser.

 

Target

kan det ha noe med cool n'quiet å gjøre? jeg la merke til at i 3dmark 03 og 05 (05 spesiellt),så går det VELDIG tregt på cpu testen. ligger på 1-3 fps i 05 versjonen.noen som vet råd?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0

har du den PC`n som du har i profilen din, eller den som du har på signaturen?

 

edit: Så visst på feil signatur jeg :whistle:

Men skal ikke VSync begrense FPS til max 60? Har du på det?

Endret av Slettet-nQdjz0
Lenke til kommentar

jeg har nettop fått pc'n,burde vel strengt tatt være unødvendig med formatering,men kan jo kanskje trenge det. :hmm: har ikke noe spy/adware. jeg har ikke overklokket noe som helst,derfor har jeg ikke så peiling på hva innstillingene i bios burde være på ram/cpu. amd 64 3500+ skal vel ligge på 2200 mhz? hva skal ram'n ligge på?

 

ps: er pc 3200 (ddr 400) ram....

Endret av Gamer-guru
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...