Gå til innhold

Kjøre halflife 2 reint HJELP MEG!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har:

- Abit NF7 Hovedkort

- Xp 2500 prosessor

- 512 corsair xms 3200 ram

- Gainward Geforce 6600GT Golden Sample

- WD 120 gig hd 8mb cashe

Burde ikke dette være nok til og kjøre halflife 2 noelunde reint?

Jeg klarer ikke og kjør det på den aller dårligste grafikken engang, er nedi 20-30 fps når jeg er på store områder. Men inni smale ganger kan jeg være oppi 200 fps.. og hardisken lagg hele tiden, hvordan blir jeg kvitt dette?

Noen tips? Hvor kan jeg laste ned de nyeste driverene til disse komponenten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tja, bør være enten en kombinasjon av dårlige drivere, pirat Hl2 (den som kom før oppdateringene gjennom steam var tilgjengelig). eller rett og slett noe feil på oppsettet ditt som gjør at du ikke får det til å gå helt 100%.

Har du piratversjonen? Hvis du har orginalen så prøv følgende råd :

*Defragmenter Hd med windows standard defrag, eller et bedre komersielt program.

*Kvitt deg med gammle drivere med for eksempel drivercleaner og så legg inn nyeste fra nvidia.

*Sjekk at du riktige innstillinger i bios og at du kjører på riktig hastighet (trykk delete ved oppstart av datamaskinen).

Endret av Malvado
Skrevet

Det vil nok gå bra, HL2 krever nesten ingenting. Men det kan være fint med 1024 mb RAM, men det går nok til nød med 512, hvis ikke du er en gidder-ikke-spille-med-50-fps-type. ;)

Skrevet

Eg har fortesten Abit NF7-S hovedkort, men det har vel ikke noe å si?

har prøvft og flashe biosen, installere alle driverene dere har sagt her nå, defragmantert hardisken. eneste jeg ikke har gjort er og sjekka biosen. men jeg tok load optimal settings.

eneste tingen eg vett om nå, er og prøve og formatere og instalere win2k eller noe... :( :( :(

Skrevet
Eg har fortesten Abit NF7-S hovedkort, men det har vel ikke noe å si?

har prøvft og flashe biosen, installere alle driverene dere har sagt her nå, defragmantert hardisken. eneste jeg ikke har gjort er og sjekka biosen. men jeg tok load optimal settings.

eneste tingen eg vett om nå, er og prøve og formatere og instalere win2k eller noe... :( :( :(

Nåda, load optimal kan av og til være feil. Gå inn på den første menyen i bios og sjekk hva cpu står innstillt på og post her.

Skrevet

For meg ser det ut som de 512Mb med ram er for lite.

Jeg har samme system som deg også men jeg har overklokka CPU til 2,2Ghz og har 1GB ram.

Kjører HL2 med 1024x768 high settings med 2xAF og 4xAA.

Ligger på 25-40 FPS med et FX5700 256Mb Ram kort.

Av og til faller FPS ned i 7 men det er så skjeldent at jeg kan leve med det.

Glem ikke at PAL TV er 25 FPS

Jeg hadde samme problemet som deg med UT2004 før jeg skaffa meg 1Gb Ram.

Får forresten 647 marks i 3Dmark05

Klokk CPUen din og skaff en 512Mb rambrikke til så har du en bra spill PC.

Skrevet

Skal ikke være nødvendig å ha 1024 mb ram for å få det til å gli med resten av specsene hans.

Strengt tatt burde det jo gå helt glatt. Hvis du ikke finner ut av det ville jeg gått for svenskemetoden; altså formatere og legge inn drivere og alt på nytt. Du kan jo ha en masse mannskid som ligger og kjører og trekker ressurser..

Skrevet (endret)

Skal ikke være nødvendig å ha 1024 mb ram for å få det til å gli med resten av specsene hans.

Strengt tatt burde det jo gå helt glatt. Hvis du ikke finner ut av det ville jeg gått for svenskemetoden; altså formatere og legge inn drivere og alt på nytt. Du kan jo ha en masse mannskid som ligger og kjører og trekker ressurser..

Jo, mer ram hadde ikke vært å forakte. 512MB blir litt fort lite til tider, slik at spillet må "swappe til harddisk", og hakking oppstår.

Endret av apwr
Skrevet

Dette trenger overhodet ikke være pga dårlig optimalisert pc eller lignende.

Og når i alle dager begynte HL2 å kreve "nesten ingenting"?

Kjører for min del HL2 på:

Xp3200

Abit NF7 V2.0

Gainward 6800LE @ 16 pipelines

512mb kingston

Win XP SP2

Får lett over 10 000 i 3dmarks 03. PCen min er overhodet ikke dårlig optimalisert.

Spiller på high, AA og AF av. HL2 går overhodet ikke glatt når det skjer mye på skjermen. HL2 krever mildt sagt vanvittig mye for å kjøre helt glatt når det skjer mye. Tviler for min del veldig sterkt på hvor glatt enkelte her sier det går med sitt system.....

Spillet er vanvittig cpu avhengig. Du kan forsøke å klokke cpu hvis du kan med slikt.

512mb minne er for lite for HL2. Dersom du vil kjøre det glatt når det skjer mye må det mer til.

Anbefaler deg forresten å bruke siste nvidia drivere fra http://www.omegadrivers.net/. Det er disse som gir meg best resultat i source motoren.

Lykke til!

Skrevet

Har vert i biosen, og cpuen står på rett instilling.

Min konkluksjon er at delene mine kommer ikke overens med hverandre, jeg har prøvd kortet i en annen pc, litt nyere, med amd 64bit systemet, og det går så ei kula, Jeg har også prøvd 1024 ram i min pc, uten noen som helst forsjkjell, jeg har pøvd alt av drivere, formatert sikkert 10 ganger nå. disk defragmanter. ja.. har prøvd alt jeg kan tenke meg at kan være probleme, har også hatt folk med litt mer peiling enn meg til og sitt på det, og prøvd en masse forskjellig uten og lykkes, det som er probleme er at, om eg kjører 1600x1200 eller 640x480 så er det ikke forskjell på fpsen, samme laggen.

så eg trur eg bare tar og kjøper meg nytt hovedkort og prosessor.

Har en kamerat som nettopp kjøpte seg pc: MSI K8N NEO Platinum Edition S754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid og en xp 3200 64bit, 512ram og identisk skjermkort.

hoss han går alt flytende

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...