gtaman Skrevet 14. januar 2005 Skrevet 14. januar 2005 Hei. Da har jeg endelig fått somla meg til å flashe X800 pro kortet mitt til XT. Det funker mildt sagt glimrende! Men når jeg spiller NFSU2 så blir det varmt. Ved hjelp av ATI sin "OVERDRIVE" så kan jeg overvåke tempen. Jeg kommer opp i 80-84 grader på gpuen når jeg spiller NFSU2(Max grafikk) . Jeg har ikke byttet kjøle løsning på "Powercolor X800 Pro VIVO" kortet. - Er dette farlig høy temp? - Hvor lurt ville det vært å kjøpe en ny kjøleløsning?
Deadringer Skrevet 14. januar 2005 Skrevet 14. januar 2005 jeg ville nok kjøpt ny kjøler ja! 80grader er ikke farlig for kortet, men lagt i fra en idiell varme! jeg ville nok byttet kjøler ja!
gtaman Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Skrevet 14. januar 2005 Ok. Hvilke kjøle muligheter anbefales for en fattig vgs elev? Mener jeg leste noe om en ATI silencer 4 ellerno...
bensinkanna Skrevet 14. januar 2005 Skrevet 14. januar 2005 (endret) Ville ikke anbefalt noen å flashe til xt med orginal kjøler, og temperaturen du får er alt for høy etter min mening. Kortet tåler vel 90-100grader. Kjøp ny vifte eller clock ned noen mhz. EDIT: ATI silencer 4 har jeg og, funker utmerket. Men koster kanskje litt, spesielt med frakt på ca 100kr. Her er den, kjøler også rammen. Endret 14. januar 2005 av bensinkanna
maedox Skrevet 14. januar 2005 Skrevet 14. januar 2005 Kjøp denne: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=4008 Fikk denne og et Powercolor X800XT igår. Funker glimrende. Har foreløpig klokka kortet til 530/560 (Trenger vel foreløpig ikke mer:P). Etter en stund på absolutt max load ligger kortet på ca 60°C litt etter romtemp etc.
The Stig Skrevet 14. januar 2005 Skrevet 14. januar 2005 Kjøp denne: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=4008Fikk denne og et Powercolor X800XT igår. Funker glimrende. Har foreløpig klokka kortet til 530/560 (Trenger vel foreløpig ikke mer:P). Etter en stund på absolutt max load ligger kortet på ca 60°C litt etter romtemp etc. Funker utmkerket den der ja Har den selv, samt at jeg ha har montert den på utallige pcer på jobb! Kun gode tilbakemeldinger. Driver og overklokker en del, men har ikke opplved temp over 56*C med den kjøleren (510/540). Mvh Stikk
Stonescream Skrevet 14. januar 2005 Skrevet 14. januar 2005 Har du en 80mm vifte liggende kan du jo forsøke å sette en slik at den blåser på hele skjermkortet. Kan hende det er nok til at kortet kjøles nok ned. ville i hvert fall sjekka før jeg hadde lagt inn en bestilling på ekstra kjøler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå