Gå til innhold

skal det mye til for å ødelegge BIOS-brikka?


[SifO]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bytta du til en større prosessor da? Kanskje bios-versjonen du har ikke støtter den nye prosessoren? Det var tilfellet for meg da jeg bytta fra en P4NW til en P4P prosessor på mitt abit vt7 hk.

 

Måtte da flashe bios - etter å ha satt inn den gamle prosessoren.

 

Sjekk hjemmesiden til produsenten av ditt hk om du må ha ny bios.

Lenke til kommentar

men det er ingen grunn for å ta ut bios brikka. Den skal stå på plassen sin. Eneste grunnen var hvis man flasha feil på brikka før i tiden, da kunne man plukke ut brikka og sende den inn til komplett bla. Men nå med crashfree bios så ser ikke jeg noen som helst grunn til at den skal plukkes ut. Som med alle brikker så kan den bli ødelagt av statisk elektrisitet, derfor skal man helst aldri ta direkte på brikkene eller ledninger som leder til brikkene. Må man gjøre dette så skal man passe på at man ikke har så mye statisk elektrisitet i seg ved å ta på kabinettet(minimum), passe på å ikke være på tepper når man jobber med dette, og helst ha antistatisk armbånd. (Jeg pleier stort sett bare ta på kabinettet.)

Lenke til kommentar
' date='14/01/2005 : 14:40'] Det er flere som har sakt at de har at problemer med å boote med samme kombinasjon av hk og cpu som jeg (tror) jeg har, men har åsså sendt mail til abit og de sa at det var fordi hk ikke fikk nok strøm.

Kan abit ha rett da, har du for dårlig strømforsyning??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...