Gå til innhold

SIBA - deres meninger?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi (muttern og fattern) handlet en telefon på siba til rundt 2000 kr. etter en stund gikk den i dass i et lynnedslag. da vi ringte dem fikk vi først vite at vi måte ringe til sverige for å få sendt den inn til reperasjon mens de i sverige sa at vi måtte snakke med den butikken vi hadde kjøpt den i (kvadrat i stavanger). da vi ringte dem igjen visste dem ikke hvor verkstedet deres var så måtte vi snakke med sjefen som ikke var der da. de lovte at han skulle ringe tilbake litt senere men det skjedde ikke, typisk :( . da vi etterhvert fikk vite hvor verkstedet var (rett borti gata hos oss) leverete vi den inn får å få vite at prosessoren hadde tatt kvelden. ikke mulig å reparere. alt i alt tok det oss mer enn en uke og utallige telefon samtaler å finne ut hvor verkstedet var for så å få vite at det ikke var mulig å reparere. litt drit men jaja :no: shit happens ;)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Lefdal/Elkjøp tar 1000 kr for "klargjøring" (Dvs installere windows) og 3 måneders "servicegaranti" (dvs at de ordner ting gratis dersom noe av det DE installerte klikker). Noe som er helt idiotisk, da sannsynligheten for at windows klikker etter 3 mnd uten at du selv har installert noe drit er svært liten.

 

Siba tar 0 kr for installering. De har ikke denne servicegarantien, men som sagt er ikke den garantien verdt noe som helst.

 

:thumbup: til siba for dette.

 

En bærbar pc jeg og en kamerat var og så på kosta i utgangspunktet det samme hos Lefdal/Elkjøp som hos Siba. Men dersom du ville ha windows installert koster den 1000 kr mer på lefdal/elkjøp. :hmm:

 

Så kan vi jo si at det ikke er så vanskelig å installere windows, og nei det er sant, men kameraten min har ikke peiling på slikt, så det er greit å få det ordnet på forhånd, og da er jo 0 kr å foretrekke enn 1000 kr.

Lenke til kommentar
Lefdal/Elkjøp tar 1000 kr for "klargjøring" (Dvs installere windows) og 3 måneders "servicegaranti" (dvs at de ordner ting gratis dersom noe av det DE installerte klikker). Noe som er helt idiotisk, da sannsynligheten for at windows klikker etter 3 mnd uten at du selv har installert noe drit er svært liten.

 

Siba tar 0 kr for installering. De har ikke denne servicegarantien, men som sagt er ikke den garantien verdt noe som helst.

 

:thumbup: til siba for dette.

 

En bærbar pc jeg og en kamerat var og så på kosta i utgangspunktet det samme hos Lefdal/Elkjøp som hos Siba. Men dersom du ville ha windows installert koster den 1000 kr mer på lefdal/elkjøp. :hmm:

 

Så kan vi jo si at det ikke er så vanskelig å installere windows, og nei det er sant, men kameraten min har ikke peiling på slikt, så det er greit å få det ordnet på forhånd, og da er jo 0 kr å foretrekke enn 1000 kr.

er det ikke litt teit at du automatisk bestemmer hva som er nyttig for folk flest?

 

og hvis du påstår at folk flest ikke får problemer med pcen innen 3 måneder da har du rett og slett ikke peiling på hva du prater om

 

poenget er at enkelte produkter/tjenester passer for noen andre ikke, det er det opp til en kunde å bestemme.

 

selv om du ikke har bruk for kondomer så har faktisk vi andre det så ikke si at det er et idiotisk produkt :p

Lenke til kommentar
Lefdal/Elkjøp tar 1000 kr for "klargjøring" (Dvs installere windows) og 3 måneders "servicegaranti" (dvs at de ordner ting gratis dersom noe av det DE installerte klikker). Noe som er helt idiotisk, da sannsynligheten for at windows klikker etter 3 mnd uten at du selv har installert noe drit er svært liten.

 

Siba tar 0 kr for installering. De har ikke denne servicegarantien, men som sagt er ikke den garantien verdt noe som helst.

 

Så  :thumbup: til siba for dette.

 

En bærbar pc jeg og en kamerat var og så på kosta i utgangspunktet det samme hos Lefdal/Elkjøp som hos Siba. Men dersom du ville ha windows installert koster den 1000 kr mer på lefdal/elkjøp.  :hmm:

 

Så kan vi jo si at det ikke er så vanskelig å installere windows, og nei det er sant, men kameraten min har ikke peiling på slikt, så det er greit å få det ordnet på forhånd, og da er jo 0 kr å foretrekke enn 1000 kr.

For å presisere hva elkjøps avtale gjelder. Da dette utsagnet her var en liten smule feil ;)

 

Serviceavtalen går ut på at når du kjøper pcen, så innstalleres og oppdateres windows til siste versjon, all programmvare som kunden kjøper med (eller som han har fra før og gjerne vil få inn på den nye pcen) innstalleres, all hardware som kjøpes med innstalleres og settes opp riktig, rett internettoppsett legges inn i forhold til kundens nettabo og pcen testes og man sjekker at alt er tipp topp.

 

Så får man 3, 6, 12 eller 24 måneders FRI service, alt etter hvor lang periode man betaler for. I løpet av denne perioden, så kan du komme til butikkens pctekniker så ofte og så mange ganger du vil. Om du feks skulle få virus på maskina, eller spyware, eller få sletta noe viktige filer, eller bare ikke kommer deg på nett mer, altså alle former for softwaretrøbbel, så vil pcteknikeren gi deg prioritet og fikse problemene.

 

Så får folk selv velge om de synes dette er verdt å betale for, og jeg minner om at vanlig timepris for pc-service de fleste steder i oslo er 600,--1000,-.

 

Legger til slutt til at serviceavtalen dekker deg faktisk om du selv innstallerer drit som kazaa, får mysearchnow på maskina eller surfa med internet explorer og lette etter keygens på kjipe nettsider.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Jepp du leverer inn PCen til Elkjøp, og så ringer de oss og kjefter fordi vi ikke tar inn maskinen på garantiservice for softwareproblemer kunden selv er skyld i ;)

 

Neida, vet at det kun er noen få som faktisk er så tette Alastor :) De fleste jeg har kontakt med fra Elkjøp er greie mennesker.

Lenke til kommentar
er det ikke litt teit at du automatisk bestemmer hva som er nyttig for folk flest?

og hvis du påstår at folk flest ikke får problemer med pcen innen 3 måneder da har du rett og slett ikke peiling på hva du prater om

poenget er at enkelte produkter/tjenester passer for noen andre ikke, det er det opp til en kunde å bestemme.

selv om du ikke har bruk for kondomer så har faktisk vi andre det så ikke si at det er et idiotisk produkt :p

Jeg bare skriver om dette slik det ble forklart for meg, og da var han i butikken ganske klar på at dersom det oppstod problemer med noe JEG hadde gjort med pcen, så var ikke det deres ansvar, servicegarantien gjaldt bare for det de hadde lagt inn. Og slik jeg skjønte det, var det bare deres ansvar å legge inn windows og evt annen programvare som fulgte med ved kjøp (på den pcen var det kun windows).

Jeg vil påstå at dersom de legger inn windows og det oppstår feil pga det de har gjort etter tre måneder, så er de ganske dårlige til å legge inn windows. Så for den pcen var servicegarantien nokså ubrukelig. På andre pcer så fulgte det gjerne med Works og evt Nero, men å betale 1000 kr for 3 mnd service på dette virker hårreisende.

Noen nevner at man kunne ta med ekstra programvare og få lagt det inn som en del av dette, men dette ble ikke nevnt overhodet da jeg spurte ganske spesifikt om hva denne garantien innebar.

 

Jeg kan være enig i at det kan være stor forskjell på hva slags tjenester ulike kunder trenger, men det er ikke spesielt gunstig å prøve å få folk til å tro at det er fornuftig å betale 1000 kr for å få lagt inn windows og få garanti på dette i 3 mnd.

 

At de ikke kan selge pcer med windows inne allerede, uten at man skal måtte betale 1000 kr for en servicegaranti mange ikke har lyst på, betyr bare at man får folk som gjerne vil slippe å installere windows selv til å betale for denne garantien man ikke nødvendigvis vil ha. Og å kalle det for FRI service er vel litt overdrevet, siden det er 1000 kr for 3 mnd, og faktisk ganske mye penger for 12 og 24 mnd.

 

Dersom ikke lefdal/elkjøp hadde kommet ut av denne dealen med overskudd, tror jeg neppe de hadde tilbudt den, akkurat som med de diverse forsikringene de tilbyr.

 

Bare for å få sagt det, jeg prøver ikke å angripe Lefdal/Elkjøp her, jeg handler mye der, men det var bare prinsippet med denne servicegarantien som var helt horribel.

Endret av jonarvid
Lenke til kommentar
Pacman' date='30/01/2005 : 10:59'] Siba i Stavanger er ihvertfall er bra butikk.

 

Har vel lagt igjen nærmere 40.000 der nå etterhvert....

 

Dog ingen data-ting, men alikevel... Betjeningen er hyggelige og veldig kunnskapsrike, og prisene er ganske bra... Prutbare altså betyr det :D

hehe kjenner meg igjen der.

Er alltit innom på siba på kvadrat når jeg er der.

 

De som jeg har snakket med vet ihvertfall hva de holder på med og kan sitt.

Og er utrolig hyggelige når jeg har problemer med noe når jeg har handlet der.

Lenke til kommentar
Jeg bare skriver om dette slik det ble forklart for meg, og da var han i butikken ganske klar på at dersom det oppstod problemer med noe JEG hadde gjort med pcen, så var ikke det deres ansvar, servicegarantien gjaldt bare for det de hadde lagt inn. Og slik jeg skjønte det, var det bare deres ansvar å legge inn windows og evt annen programvare som fulgte med ved kjøp (på den pcen var det kun windows).

Jeg vil påstå at dersom de legger inn windows og det oppstår feil pga det de har gjort etter tre måneder, så er de ganske dårlige til å legge inn windows. Så for den pcen var servicegarantien nokså ubrukelig. På andre pcer så fulgte det gjerne med Works og evt Nero, men å betale 1000 kr for 3 mnd service på dette virker hårreisende.

Noen nevner at man kunne ta med ekstra programvare og få lagt det inn som en del av dette, men dette ble ikke nevnt overhodet da jeg spurte ganske spesifikt om hva denne garantien innebar.

 

Jeg kan være enig i at det kan være stor forskjell på hva slags tjenester ulike kunder trenger, men det er ikke spesielt gunstig å prøve å få folk til å tro at det er fornuftig å betale 1000 kr for å få lagt inn windows og få garanti på dette i 3 mnd.

 

At de ikke kan selge pcer med windows inne allerede, uten at man skal måtte betale 1000 kr for en servicegaranti mange ikke har lyst på, betyr bare at man får folk som gjerne vil slippe å installere windows selv til å betale for denne garantien man ikke nødvendigvis vil ha. Og å kalle det for FRI service er vel litt overdrevet, siden det er 1000 kr for 3 mnd, og faktisk ganske mye penger for 12 og 24 mnd.

 

Dersom ikke lefdal/elkjøp hadde kommet ut av denne dealen med overskudd, tror jeg neppe de hadde tilbudt den, akkurat som med de diverse forsikringene de tilbyr.

 

Bare for å få sagt det, jeg prøver ikke å angripe Lefdal/Elkjøp her, jeg handler mye der, men det var bare prinsippet med denne servicegarantien som var helt horribel.

Kan bare summere det opp med at han du har snakket med om dette ikke har visst hva han pratet om dessverre.

 

Om du glemmer alt det han har sagt, og ser på det jeg har beskrevet ang serviceavtalen. Høres den litt greiere ut da?

Lenke til kommentar
Må si meg kjempefornøyd med personale og service på Siba Kvadrat i Sandnes/Stavanger! Høyt kunnskapsnivå!!

 

Mvh

Bjørn Tore, Siba Kvadrat ;)

var det ironi, eller mente du nå å reklamere for din egen avdeling? ;)

Vi tar dette som en spøkefull bemerkning fra Bjørn Tore sin side, ikke markedsføring, (som retningslinjene er nokså strenge på), siden han ikke legger skjul på at han jobber der.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Kan bare summere det opp med at han du har snakket med om dette ikke har visst hva han pratet om dessverre.

 

Om du glemmer alt det han har sagt, og ser på det jeg har beskrevet ang serviceavtalen. Høres den litt greiere ut da?

Det høres rimeligere ut det ja, men der og da måtte jeg jo ta det jeg fikk fortalt i butikken som det som faktisk ville være tilfelle. Og dersom jeg går tilbake, må jeg uansett ta det de sier til meg som det som vil skje, ikke det noen sier i et forum på internett. Men det er klart, dersom det var bare den ene selgeren som ikke reklamerte godt nok for servicegarantien, så var jo dette et engangstilfelle og jeg ville blitt mindre opprørt neste gang.

 

Men poenget mitt til syvende og sist er at hos Siba fikk man pcen med windows installert gratis, mens hos Lefdal måtte man betale 995 for dette, selv om det var det eneste man ville ha gjort (og da har man allerede betalt for windows).

Lenke til kommentar

Mobiltelefon-reklamasjoner er de derimot ikke de beste på.

 

De har avtale med ett firma som heter "Mobilfikseren", også omtalt på forbruker-rådet.

 

http://forbrukerportalen.no/portal/Artikle...4/1095318276.49

 

Samme leksa når eg skulle levere inn en mobil. 5 mnd gammel, hadde problemer med at personer som ringte til telefonen fikk beskjed om at den var slått av, noe den ikke var.

Leverte inn til "Mobilfikseren", som sa at det var "fuktskade i ladekretsen (!)".

Eg har aldri hatt problemer med ladingen...

 

Verken Siba eller "Mobilfikseren" vil gi seg. Kan legge til at telefonen nesten ikke har vært i bruk, og faktisk ikke har vært i kontakt med regn/vann/fukt.

 

Saken min går nå via Forbruker-rådet.

 

Dette gjelder Siba i Stavanger (Kvadrat). Kunnskapsnivået på de ansatte er derimot veldig høyt, og de er ellers greie å ha med å gjøre. Bra butikk, har vel lagt igjen ca 30-40k i den butikken.

Lenke til kommentar
Pacman' date='24/04/2005 : 20:11'] Kan legge til at telefonen nesten ikke har vært i bruk, og faktisk ikke har vært i kontakt med regn/vann/fukt.

Og du vet selvfølgelig at når en mobiltelefon (eller egentlig hva som helst) blir utsatt for store temperatursvingninger så dannes det kondens av kald luft vs varm luft?

Selv om apparatet ligger ubrukt eller avslått.

 

Dette kalles for fysikk og er en konsekvens av hva vi pleier å kalle naturlover.

Lenke til kommentar
Pacman,24/04/2005 : 20:11] Kan legge til at telefonen nesten ikke har vært i bruk, og faktisk ikke har vært i kontakt med regn/vann/fukt.

Og du vet selvfølgelig at når en mobiltelefon (eller egentlig hva som helst) blir utsatt for store temperatursvingninger så dannes det kondens av kald luft vs varm luft?

Selv om apparatet ligger ubrukt eller avslått.

 

Dette kalles for fysikk og er en konsekvens av hva vi pleier å kalle naturlover.

Ja, men produktet skal tåle dette, hvis ikke så burde det ikke selges som en mobiltelefon. Litt naturlig kondens og fukt skal et produkt tåle, om det ikke gjør det så får produsenten sette seg ned på tegnebrettet og sørge for å levere et bedre produkt.

 

 

Har kjøpt Kjøleskap + Vaskemaskin på Siba Trondheim, sparte ca 3000Kr på kjøpet , dog transportavdelinga var ikke akkurat hjelpsomme når det gjalt å ta med seg embalasjen og få produktene riktig plasert i huset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...