Gå til innhold

SIBA - deres meninger?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har vært på SIBA både i Trondheim og Oslo (Furuseth) og må si jeg er imponert.

Ryddige butikker, lett å få hjelp, rimelige produkter.

 

Helt annerledes enn andre butikker der det ser ut som man kommer direkte inn på et lager.

De selgerene jeg har snakket med har hatt veldig gode kunnskaper, og det er jo og et pluss. :D

 

Ser ingen grunn til å la være å stikke innom i alle fall.

Lenke til kommentar

Jeg var der på åpningsdagen (var blant de 50 første som var der:P) og fikk gjort noen pene kupp. Handlet inn;

PSTwo til 799,-

HP R707 til 1999,-

Et annet digitalkamera til 999,-

Fikk faktisk en Nokia 6230 GRATIS pga de hadde tullet det til

Høyttalersett til 699,- (nypris 3000!)

 

Regnet på saken, og kom til at jeg hadde "spart" mellom 50 og 66% den dagen. Servicen fra de norske var ypperlig, men svenskene (som var mer etablert) var ikke like flinke. Jeg måtte bl.a. bokstavelig talt krangle med en svensk dame i kassen (en av de som passet på at alt gikk riktig for seg) helt til jeg fikk hjelp av en VELDIG hyggelig og VELDIG søt norsk jente.

 

Alt i alt; butikken er ikke noe særlig billigere enn Elkjøp og Bonus Expert etter hva jeg har erfart. Tilbudene kan være veldig gode, men det er de jo ofte hos alle. Servicen var litt over gjennomsnittet. Kommer ikke til å handle noe særlig der tror jeg. Holder meg nok til Elkjøp.

Lenke til kommentar
Hei.

 

 

Ettersom jeg har sjønt det, har det kommet en ny butikk. bla. på liertoppen. (mellom drammen & oslo.)

 

Hva er deres meninger om butikken? noen erfaringer? ifølge en som var her istad, selger de ting ganske billig. :ermm:

 

har aldri vært i butikken/e men vil gjerne vite litt.

 

Setter pris på seriøse svar.

 

Mvh.Lasse

De er vel helt ok (har bare vært på den på Furueseth og i Sverige, men bortsett fra noen supertilbud ligger de som oftet godt over Elkjøp (og tilog med Expert) i pris

Lenke til kommentar

Det var noen åpningstilbud der. De var VELDIG gode, men også veldig begrensede. Tok lillebroren min fri fra skolen den dagen jeg, for at vi kunne skaffe oss mest mulig.

 

De gode tilbudene varte kun til de 25 første, 50 første osv. Du må nok belage deg på januarsalg hvis du er heldig. Hvis ikke er det full pris (som vil si at du bare kan glemme gode priser).

Lenke til kommentar
De er vel helt ok (har bare vært på den på Furueseth og i Sverige, men bortsett fra noen supertilbud ligger de som oftet godt over Elkjøp (og tilog med Expert) i pris

Det jeg har handlet der har enten kostet det samme som på Elkjøp/Lefdal eller mindre.

Så jeg er fornøyd. :D

 

Servicen er mange hakk bedre.

Lenke til kommentar
Det var noen åpningstilbud der. De var VELDIG gode, men også veldig begrensede. Tok lillebroren min fri fra skolen den dagen jeg, for at vi kunne skaffe oss mest mulig.

 

De gode tilbudene varte kun til de 25 første, 50 første osv. Du må nok belage deg på januarsalg hvis du er heldig. Hvis ikke er det full pris (som vil si at du bare kan glemme gode priser).

stemmer at det var begrenset av de værste køtilbudene, bl.a. xbox 50 stk, ps2 50 stk, 37" plasma 8 stk.

 

flere av tilbudene hadde vi derimot helt til julaften (åpnet 17 des), som bl.a. 6230 til 1 kr, og k700 til 1 kr.

 

januarsalg er det hos oss som hos alle andre kjeder, men det stemmer ikke at etter de kan du glemme å finne et bra tilbud. vi kjører ut dm to-tre ganger mnd som alle andre, så at det er blodpriser resten av året kjøper jeg ikke.

Lenke til kommentar

Vel, man bør ta det selgerne sier med en klype salt. Hvertfall etter egne erfaringer med hva selgerne hos SIBA sier om HP sine produkter. Ring produsenten og spør hvis selgerne sier ting som virker litt for bra til å være sant.

Endret av TEE
Lenke til kommentar
Sier ikke at det er blodpriser, men at det er vanlige priser. Altså ingenting som skiller seg ut fra Elkjøp og Expert f.eks

 

Slapp å betale 1 kr for mobilen pga at jeg ikke hadde 1 kr kontant :D

ok, er enig med deg der. noe er vi billigere på, noe er likt priset, mens noe er man dyrere på.

 

heh...vi sender faktura :p:p

 

Vel, man bør ta det selgerne sier med en klype salt. Hvertfall etter egne erfaringer med hva selgerne hos SIBA sier om HP sine produkter. Ring produsenten og spør hvis selgerne sier ting som virker litt for bra til å være sant.

 

eller du kan be selger printe ut info fra produsentens hjemmesider mens du er i butikken... ;)

 

man bør uansett alltid være kritisk til det man får vite av selgere, enten det er hos siba, elkjøp eller ikea for den saks skyld. det er vel neppe noen som står der og lyver, men at man av og til smører litt ekstra på skjer vel de fleste steder.

Lenke til kommentar
man bør uansett alltid være kritisk til det man får vite av selgere, enten det er hos siba, elkjøp eller ikea for den saks skyld. det er vel neppe noen som står der og lyver, men at man av og til smører litt ekstra på skjer vel de fleste steder.

Vel, SIBA har prestert å love folk som kjøper HP laptop i ZT3000-serien 7 timers batteritid ved normal bruk. Dette kan vel neppe snikes unna som en lettere overdrivelse ;)

Lenke til kommentar
man bør uansett alltid være kritisk til det man får vite av selgere, enten det er hos siba, elkjøp eller ikea for den saks skyld. det er vel neppe noen som står der og lyver, men at man av og til smører litt ekstra på skjer vel de fleste steder.

Vel, SIBA har prestert å love folk som kjøper HP laptop i ZT3000-serien 7 timers batteritid ved normal bruk. Dette kan vel neppe snikes unna som en lettere overdrivelse ;)

heh...det ville jeg tatt opp med en overordnet av den selgeren du fikk vite det av, for det er ca 4 timer fra sannheten...

Lenke til kommentar

Problem med siba:

Brodern kjøpte ett svindyrt sony modell nr ettellerannet til 23000 på Siba. Tven har gått istykker 2 ganger, samme feilen begge gangene (dette er uansett ikke siba sin feil at han har fått ett mandagsprodukt). Problemet ligger der at siba ikke tar imot tven for reperasjon, men videresender kunden til en helt annen plass (i dette tilfelle ett ukjent verksted i sentrum av stavanger). Dette skal vel ikke være kundens ansvar? Vil også legge til at dette verkstedet bulka og skrapte opp tvens "karosseri".

Lenke til kommentar

siba er som sagt både ryddig og de ansatte er jo ganske service innstilte,

men produktene er jo svin dyre. jeg var på "computercity's" åpnings dag selv da var alt bare DYRT.. herregud.. når man først kommer til norge bør man vel ikke parkere ved siden av de norske prisene, men konkurrere..

det eneste billige du ser på en siba butikk er enten for dyr for prisen, eller alt for dårlig kvalitet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...