Gå til innhold

Animert reklame og irritasjon


Anbefalte innlegg

Det ser ut som Komplett er en viktig sponsor for HW.no og har fått inn reklame både på banner og i venstre marg. Begge er animerte. Den i margen er en GIF og kan i det minste kverkes med en Esc, men banneret er Shockwave og vanskeligere å stoppe. Til gjengjeld er det enda mer irriterende.

 

Det er klart jeg kan kvitte meg med all reklame med littegranne justeringer, men på steder som dette har jeg blandede følelser siden dette er (eller i alle fall ser ut til å være) en viktig inntektskilde for et nettsted jeg liker. Komplett skyter seg i foten med reklame som gir potensielle kunder fnatt, men uansett tror jeg alle parter ville være tjent med noe mer diskre.

 

Noe å tenke på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hw.no lever jo av disse annonsene. Og jeg regner med at de aller fleste her ønsker at HW.no ikke skal gå konk. Hvis alle skulle blokkere reklamen, hvor skulle HW.no få penga sine fra da ?

 

Animerte reklamer går bra, så lenge det ikke er masse hopping og dansing og skit... og så lenge det ikke er lyd på dem. Den dagen HW.no har reklamer med lyd, så legger jeg inn alle former for reklameblokkering.

Lenke til kommentar
Hw.no lever jo av disse annonsene. Og jeg regner med at de aller fleste her ønsker at HW.no ikke skal gå konk. Hvis alle skulle blokkere reklamen, hvor skulle HW.no få penga sine fra da ?

Ah, endelig noen som ser poenget med utspillet mitt.

 

Neste mirakel er kanskje om noen mer offisielt oppe i HW.no kan kommentere? Dette er tross alt den delen av forumet som har med tilbakemeldinger å gjøre.

Lenke til kommentar

Jeg er lykkelig bruker av IE med SP2 og ser ikke noe til den reklamen i det hele tatt.

Såg den første gangen på en annen PC.

Mulig NIS2004 tar seg av den, borte er den i allefal.

 

En annen ting er at det er tross alt ikke gratis å drive et nettsted av dette kaliberet så da ser jeg det som helt naturlig å benytte seg av reklameintekter med reklame fra datarelaterte firma.

Det er jo ikke akkurat slik at hw.no er full av det så for dere som iriterer dere over det, ignorer det da vel.

Værre hadde det vært om HW hadde vært full av alskens reklamer for alt fra data til klær, da skjønner jeg at folk reagerer.

Lenke til kommentar
Hw.no lever jo av disse annonsene. Og jeg regner med at de aller fleste her ønsker at HW.no ikke skal gå konk. Hvis alle skulle blokkere reklamen, hvor skulle HW.no få penga sine fra da ?

 

Animerte reklamer går bra, så lenge det ikke er masse hopping og dansing og skit... og så lenge det ikke er lyd på dem. Den dagen HW.no har reklamer med lyd, så legger jeg inn alle former for reklameblokkering.

Jeg brukte ikke AdBlock på hw.no tidligere, fordi reklamene interesserer meg dersom det er gode tilbud etc. Men etterhvert har reklamene blitt mer og mer irriterende, så jeg har fjernet alle nå. Dersom hw.no går tilbake til statiske bilde annonser tar jeg bort adblocken.

Lenke til kommentar
Personlig så filtrerer reklamene vekk manuelt når jeg surfer på siden. Dvs at jeg bare ignorerer de.

Velger bare å ikke la de irritere meg.

Det seier du kun fordi du tjener grunker på og surfe på di eiga side.

 

 

Firefox og Adblock er tingen.

 

Enten får dei vise moderat reklame, uten flash og slikt blinkende, ellerså fjerner vi all reklamen sjølv. Kven tjener mest penger da?

Lenke til kommentar

Saklighetsnivået har vært tilstrekkelig til at en kan konkludere klart nok at folk har latt seg irritere såpass av de animerte reklameinnslagene (Flash osv, men neppe GIF) at de blokkerer reklamen.

 

Jo lengre tid det går før HW eventuelt setter en policy i forhold til type reklame, jo flere vil blokkere reklamen, og jo mindre penger tjener da HW.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...