Gå til innhold

A8N-SLI Delux og støy


Roncon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bestilte Zalman passiv kjøler til chipsettet etter jeg leste denne tråden.. ;)

 

Akkurat fått en 3500+ Winchester (Week 37) og A8N-SLI deluxe nå. :love:

 

Noen som har prøvd å klokke opp noe særlig? Venter på en MIST Megatower kjøler m/ 12 cm PAPST vifte, håper jeg kan klokke ihvertfall 0.2 eller 0.4 GHz uten problemer.

 

Har dessverre bare PC3200 RAM, er det mange muligheter når det gjelder å justere busshastighet / minnehastighet? Får ikke testet stasen enda, venter også på kabinett og PSU fra Microplex.

 

- Jørn

Lenke til kommentar

Har satt sammen pc'en nå, og den chipsettvifta var ikke skrekkinngytende som jeg fikk inntrykk av. Den er naturligvis for bråkete for meg, men jeg tipper at folk som har andre bråkete komponenter ikke vil ha noe særlig problem med den. Bare for å gi et litt annet inntrykk, liksom... ;)

Lenke til kommentar

Det er en markant forskjell på en passiv kjøleribbe eller en ribbe som er laget for lite

luftgjenomstrømning og det å bare stoppe viften på en aktiv kjølt ribbe.. har ikke sett denne kjøleribben (da jeg ikke har fått kortet enda, hurra komplett :p) men normalt sett er disse kjøleribbene ganske talentløse, små saker som ikke fungerer spesielt godt

uten viften 'sin'.

Lenke til kommentar

Har en passiv zalman kjøler her og et asus a8n sli delux på postkontoret.. jeg er ikke så red for støy, men er det stor ytelse forskjell på disse ? greit at den snurrer som bare juling men små vifter flytter lite luft...

 

Edit, ikke bare jeg som ikke har helt troa på å slippe en binders eller lignende i vifta nei...

 

Edit 2 : har artic silver ceramique også, er litt spent på hvilken termisk pasta som er brukt på dette kortet.. har tidligere erfart at det bare ligger en liten dæsj med noe talentløst påført gugge... (under 50% er dekt) :roll:

Endret av gsn
Lenke til kommentar

Er ofte bare litt "talentløs gugge" på sånne steder, men det er ofte fordi disse chipsetene er designet for å tåle relativt varm drift og strengt tatt ikke trenger mer..

 

Sannsynligvis vil en Zalman holde, det er jo andre som har prøvd dette med gode

resultater. Spørsmålet er vel hva som skjer om man kjører 2 x 6800GT'er og overclocker som jesus på en hoppestokk.

 

Og det er som du sier, den snurrer fort men flytter knapt noe luft i det hele tatt.

 

Sannsynligvis gir man den bedre kjøling med en 120mm som inntaksvifte i pc'en som

får lov til å "treffe" en passiv zalman på dette kortet, men vet ikke dette sikkert.. har ikke sett noen CFM tall for miniviften..

Lenke til kommentar

Er det noen billige støyløse vifter som kan erstatte den passive Zalman hvis ikke den gjør jobben sin?Har en bestilling hos Netshop så hvis noen har ett forslag derifra så er det fint.Har bestilt Zalman passiv men er litt i tvil på om den holder,i verste fall kan vel hele hovedkortet havne 12 fot under jorda? :cry:

Lenke til kommentar

Kan jo selvfølgelig ikke garantere noe som helst, men på tidligere chipsets som har

overopphetet seg har maskinen blitt ustabil. Jeg har til dags dato aldri klart å ta livet

av et chipset, men ingen chipset jeg har prøvd har heller vært så integrerte som

Nforce4 chipsetet faktsik er..

 

 

fra netshop er jo f.eks 12160 et godt alternativt, 80x80mm passe stille vifte..

Lenke til kommentar
Fåt mitt kort i morgen tidlig og skal sette opp med vannkjøling og en tornado av en vifte.. 42db !! :S
Du verden, er den dieseldrevet? :D

Jepp, måtte bestille tankbil fra Shell og derfor ble det litt dyrt, endte med at jeg kjøpte ny vifte, samt naboene klaget fælt over potteplanter og klær som blåste ut av vinduene:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...