Gå til innhold

A8N-SLI Delux og støy


Roncon

Anbefalte innlegg

Kong Basse:

Å stoppe vifta på chipsettet er å be om trøbbel. Både vifta og kjøleren er knøttliten, og jeg kan garantere deg overoppheting og ustabilitet hvis du prøver. Tror også som Vannpistol at maskinen vil låse seg før chipsettet blir så varmt at det ødelegges, men jeg ville likevel ikke tatt sjangsen. Jeg har selv tatt knekken på et 9700Pro som hadde for dårlig kjøling over lang tid. Men med den saken fra Zalman blir det noe helt annet. Den er lagd for ikke å ha vifte, så det skal gå greit, hvis det bare er endel luftflyt rundt den i utgangspunktet.

 

Lord_Linus:

Guddommelige bilder. Takker og bukker. :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er ikke det bare å prøve? Eller bare finne fram linjalen og måle og se om fest hullene har samme avstand.

Joda, det er da det. Kortet ligger å venter på posten. Men lurer på om jeg bare skal returnere det, og få meg ett DFI LP4 kort isteden. Må uansett vente noen dager før 6800 GT kortet mitt kommer uansett.

Lenke til kommentar

Fint for en nybegynner for meg å kunne ha muligheten til å se hva dere "oldboys" gjør :thumbup:

Jeg har aldri bygd PC før kun flyttet deler fra et kabinett til et annet men heldigvis har jeg en kompis som kan hjelpe meg under "emergency" eller blå skjerm eller hva det nå måtte være.

 

fra netshop er jo f.eks 12160 et godt alternativt, 80x80mm passe stille vifte..

Jeg skjønner ikke helt hvordan denne vifta skal festes?Kan den monteres rett på hovedkortet eller?

 

Det beste hadde vært om den passive Zalman funket.

Jeg skal bruke hovedkortet sammen med en Winchester hvis jeg gidder å vente på den(ubekreftet 2.2.05).

Kabinettet jeg bruker er Thermaltake SViking med en 12 cm vifte foran og bak.

Poweret jeg skal bruker er OZC 520 W Modstream som også er utstyrt med en 12 cm vifte som visstnok skal duge til å dra luft ut av kabinettet.

Så får jeg håpe kabinettet mitt har nok luftgjennomstrømning til å kunne bruke Zalman passiv.

Har nok begynt å bli gammel siden jeg har blitt så nøye på strøy.

Lenke til kommentar

@Knopfix:

 

Med såpass luftgjennomstrømning i kabinettet fra før tror jeg nok ikke du trenger å

tenke på noen ekstra vifte. Zalmanen vil nok fungere som tiltenkt i ditt oppsett :).

 

 

Ellers kan dette kjøleprosjektet bli ganske interessant, skal jo også ha en t-balancer inn i miksen her.. får vel sette en tempsensor på chipsetet og la en inntaksvifte reagere litt

på tempen den måler..

Lenke til kommentar
Har glodd litt på noen bilder og sett på mål og sånt, og jeg tror det ser dårlig ut hvis man vil ha både Zalman kjøleren og en annen kjøler på skjermkortet, som VGA Silencer eller Zalman's ZM80DHP...  :ermm: Eller hva tror dere?

For det første, finnes det vga silencer til 6600 kort?

Jeg har vært innom sidene til Arctic Cooling og nada ingen vga silencer.

 

Men jeg tror det vil kunne være plass for denne.

På det kortet som jeg har (regner med at de fleste er bra lik), ligger det noen kondensatorer der zalman-kjøleren begynner og plassen blir dårlig.

Dvs at kjøleren neppe går lenger bak enn dette, dersom man tenker seg et design som man kan forvente seg av Arctic Cooling VGA Silencer. (håper noen skjønner hva jeg mener) :!:

 

Men jeg har som sagt ikke funnet en slik kjøler noen steder. Blir medet fornøyd dersom noen kan fortelle med at jeg tar feil. Jeg skulle mer en gjerne hatt en slik.

Lenke til kommentar
For det første, finnes det vga silencer til 6600 kort?

Jeg har vært innom sidene til Arctic Cooling og nada ingen vga silencer.

Er det så stor forskjell på 6800-serien og 6600GT, da? :shrug:

 

Men jeg tror det vil kunne være plass for denne.

På det kortet som jeg har (regner med at de fleste er bra lik), ligger det noen kondensatorer der zalman-kjøleren begynner og plassen blir dårlig.

Er du klar over hvor stor den kjøleren er? NV5-kjøleren er 21cm lang! Den stikker utenfor kortet i bakkant, og ja, den kommer over chipsettet. :dontgetit:

 

Fant denne: Revoltec Northbridge-Freezer

Den er bare 2,5cm høy, i motsetning til Zalman's 4,7cm og kan muligens komme under vifta på Silencer'n...

Lenke til kommentar

får vel poste her da.

 

noen som vet å varm denne Chipsett chippen kan bli før det er farlig.

 

har vannkjølt CPU og Chip og chippen er varmest på 36C mot 29 på CPU (uten CNQ)

 

når jeg spiller så går chippen opp til 40C det kan da ikke være sunt

Endret av the animal
Lenke til kommentar

Ja, den fristet absolutt ” Does not generate noise or vibration in Silent Mode.”.

Av bildene kan se ut til at det faktisk blir plass for den.

Blir det problemer er den lett å modde.

 

 

Er du klar over hvor stor den kjøleren er? NV5-kjøleren er 21cm lang! Den stikker utenfor kortet i bakkant, og ja, den kommer over chipsettet.
Oobss. Nei, det blir det definitivt ikke plass til. :blush:

Men må kunne forvente at 6600-kjøleren(dersom den kommer), er noe mindre. Det er stor forskjell på 6800 og 6600 serien mtp effektforbruk og derav varmeutvikling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...